Kvinderne griber magten i politik

Af Anna Libak 140

 

Jeg kan ikke være den eneste, der har bemærket, at der lige pludselig i Vesten er utrolig mange kvinder i toppolitik.

Storbritannien får nu en ny kvindelig premierminister, Theresa May, fordi hendes modkandidat, der også er kvinde, Andrea Leadsom, har trukket sig. I det førende britiske oppositionsparti Labour forsøger en anden kvinde, Angela Eagle at vippe den siddende formand Jeremy Corbyn af pinden. Og hvad Skotland og Nordirland angår, så er de begge repræsenteret af førsteministrene, Nicola Sturgeon og Arlene Foster.

I Frankrig er der Marine le Pen fra Front National, i Tyskland Frauke Petry fra Alternative für Deutschland og i Italien borgmestrene i Rom og Torino Virginia Raggi og Chiara Appendino fra Femstjernebevægelsen.

Og så har jeg slet ikke nævnt Hillary, der kan gå hen og blive USA’s første kvindelige præsident, for hun har været med så længe, at hun ikke rigtig gælder: Ligesom Angela Merkel i Tyskland, Erna Solberg i Norge, Margot Wallström i Sverige, og Pia Kjærsgaard i Danmark. Til sammen er indtrykket massivt. Man kan roligt tale om kvindernes politiske gennembrud.

Der kan sikkert gives mange forklaringer på, at det sker nu. En af de mulige er, at befolkningerne i EU har fået nok af de traditionelle politikere, der opleves som elitære, selvtilstrækkelige, uoprigtige. Arketypen er en midaldrende, velnæret mand med slips og guldindfattede briller, der taler om nødvendighedens politik. Kvinder kommer til at personificere det modsatte, fornyelsen. De fremstår mere autentiske, lydhøre og ægte, simpelthen fordi de ikke ligner dem, der plejer at være ved magten.

Alligevel har man ikke hørt mange feminister juble over kvindernes nyvundne indflydelse.
Og dét selv om interessen for kvinders frigørelse bestemt ikke er faldet: Der tales hverdagssexisme, freebleeding, free-the-nipple, bodyshaming, stop-shaving-body-hair hver dag og hele tiden på de sociale medier. Men i disse fora er der ingen, der glæder sig over Frauke Petry eller Marine le Pen, selv om de ellers virker meget frigjorte fra konventioner.
Det siger sig selv hvorfor. De mest markante, fremstormende kvinder i europæisk politik har ikke feminisme og modstand mod seksuel objektificering på programmet. Tværtimod faktisk. De hører hjemme på højrefløjen, og her har vi paradokset: Ingen på venstrefløjen havde forudset, at progressionen ville være reaktionær. Det er en lige højre i ansigtet på identitetspolitikken, der går ud fra, man er sine personlige erfaringer, og derfor mener nogle bestemte ting, fordi man er kvinde. Men hverken Frauke Petry, Marine le Pen eller Virginia Raggi synes at opføre sig som deres køn: Det er hverken pæne piger, der samler knæene og tier stille, når mændene taler, eller feminister, der kæmper for retten til at gå uden BH. De er simpelthen ikke summen af deres kropslige erfaringer: De opfører sig som mænd – eller skulle man sige: De opfører sig som politikere.

Nogen særlig søstersolidaritet skal man derfor ikke forvente af dem. For eksempel blev Andrea Leadsom nødt til at trække sig i kampen om formandsposten hos De Konservative, fordi hun i et interview i The Times hoverede over, at Theresa May aldrig havde fået børn i modsætning til hende selv, der har tre. Fordi, som hun forklarede, »jeg føler at det at være mor betyder, at du har en meget reel andel i vores lands fremtid, en konkret andel. Hun (Theresa May, red.) har formodentlig niecer, nevøer, mange andre mennesker i sit liv. Men jeg har børn, som selv vil få børn, som direkte bliver en del af det, der sker i fremtiden.« Det gik ikke. Det gik over grænsen: Sådan taler folk, der vil være premierminister, ikke. Og hvis de gør, så hævder de ikke også bagefter at være blevet fejlciteret, hvorpå avisen lægger en lydoptagelse og en udskift af interviewet ud, så alle kan forvisse sig om, at jo, det sagde hun faktisk.

Så nej, kvinderne kæmper ikke kvindernes sag. Eller rettere: På højrefløjen gør de ikke. Kvinderne på venstrefløjen gør skam: Angela Eagle fra Labour kalder sig lesbisk feminist, Pernille Skipper vil sikkert ikke have noget imod at blive kaldt kvindesagsforkæmper, og i USA har Hillary har udtrykt begejstring over, at tamponer og hygiejnebind udleveres gratis i New York. Hillary gælder dog ikke helt, fordi USA altid er foran, og sådan set allerede har haft en antiestablisment-præsident i Obama i otte år; hvorfor Hillary vil repræsentere det klassiske establishments tilbagevenden til magten, mens oprøreren og den egentlige antiestablishment-kandidat er Trump, der kæmper den angiveligt fornedrede hvide mands sag.
Under alle omstændigheder er spændvidden i de kvindelige toppolitikeres anskuelser et vidnesbyrd om, at det åbenbart ikke er kønnet, der afgør, hvad man føler, mener og tror på.
Af samme grund skal man nok heller ikke forvente sig, at Vesten bliver et varmere, rundere og blødere sted at være, blot fordi kvinder får magten. Politik vil stadig være det muliges kunst. Men nu har kvinder også fået muligheden.

140 kommentarer RSS

  1. Af Benny B

    -

    Offerdyrkelse er et stærkt vanedannende stof, og desuden elsker den humanistiske og progressive presse at skrive om ofre, – det får nemlig dem selv til at se bedre ud.

  2. Af J. Hans en

    -

    Merkel står jo som det store forbillede for vi europæere.
    Uselvisk, uegennyttig, kærligt, medmenneskeligt og dog med en fast hånd har hun ledet både det fredelige Tyskland og det overstatslige EU.
    Det ufredelige og krigsliderlige land lige nord for Tyskland har hun et godt øje til.
    Således at de værste udskejelser standses i opløbet.
    Vi skylder hende en stor tak.
    Og de flygtninge som Danmark skaber igennem sine vanvittige krige, dem tager Tyskland imod.
    Gæstfrit og imødekommende.
    Således at ofrene for Danmarks krige og bomber hurtigt integreres og bliver nyttige samfundsborgere.
    Også her kan Danmark lære meget af Tyskland og vores anden gode nabo Sverige.
    Desværre gengælder Danmark ikke det gode naboskab.
    Så en løftet pegefinger fra Frau Merkel til det uvenlige lille land, meget lille land, Danmark er så absolut på sin plads.
    Og Løkke ser da også yderst brødebetynget ud når Fru Merkel irettesætter ham.
    Venligt men yderst bestemt.
    Når EU engang skal have sit eget statsoverhoved, så må Frau Merkel være den rette.

  3. Af J Martinez

    -

    “De opfører sig som mænd – eller skulle man sige: De opfører sig som politikere.”

    Men kan vil sige kort at borgerlige kvinder ønsker at please mændene og være en af drengene hos blå blok mens røde politikere er feminine og frie kvinder der bruger sit hoved ift. Den verdensindretning de ønsker og som repræsentere både kvinde og mande interesser modsat blå blok..
    Og dermed tilbyder mere humanisme end mænd generelt!

    I dansk politik er det nu rød blok der har de kvindlige politikere især. Ikke en blå kvinde leder et parti fx.
    Og ja som du slutter af med, så interessere kvinderettigheder ikke blå blok..De skal gøre rent og være underdanige for mænd.
    Den sidste kvinde i blå blok må huske at slukke for lyset og efterlade opskriften på kogt æg.

    Enig preben ? 🙂

  4. Af J. Hans en

    -

    Er der andre end undertegnede som har bemærket at lederne af alle de populistiske, utoværdige og uduelige partier i Danmark er mænd.
    Hvor imod lederne af de seriøse, ikke populistiske og troværdige partier er dygtige, veltalende, velklædte og intelligent kvinder.
    Ja. Det er der uden tvivl mange som har bemærket.

  5. Af J F

    -

    Det har faktisk ingen betydning længere, om det er en mand eller kvinde, der er ens chef eller præsident. Det har heller ikke noget med højre eller venstre at gøre. I hvert fald i Europa og Nord- og Sydamerika (Dilma og Cristina). Kun for nogle enkelte mennesker betyder det noget, og de vil efterhånden tage det lidt roligere eller bare skamme sig og holde lav profil ( For eks. de præster, som ikke giver hånd til kvindelige kolleger) .

  6. Af J Martinez

    -

    “Af samme grund skal man nok heller ikke forvente sig, at Vesten bliver et varmere, rundere og blødere sted at være, blot fordi kvinder får magten” libak…

    Kommer naturligvis an på politikken og om men stemmer blåt eller rødt. Men Vesten bliver det hvis men stemmer på en rød kvinde. Borgerlige må pottetræne deres kvinder i mænds interesser kun først, før de slippes løst i tinget..Med en kort hundesnor på, i det tilfælde de skulle komme til at sige noget kvinderepræsentativt…Som kvinders løn er lavere for dem, end mænd i samme job..Eller liberalist mænd løber altid med pengene ved skilsmisse ,når de har leget husmoder i 20 år og pensionen. Og den nye model skal acceptere samme i en årrække mv…

  7. Af Peter Veritus

    -

    AL antager antager at Andrea Leadsom forlod valget pga sin udtalelse. Er der ikke stoerre sansynlighed for at hun udtalte det saa hun havde en undskyldning for at forlade valget saaledes at Theresa May ikke behoevede at foere valgkamp i yderlige 6 uger? Og at hun kun stillede op for at kunne traekke sig efter den 3. kandidate var blevet slaaet? Hvornaar begynder journalister og kommentatorer at holde op med at spille spindoktorernes spil?

  8. Af Erik andersen

    -

    Ja, og her på bloggen er der nu seks kvinder på stribe. Og nogen mener at mændene vil være helt overflødige om få år, hvor de vil være afløst af robotter, fuldautomatiske vaskemaskiner og selvkørende biler. Eller er det kvinderne som bliver overflødige fordi de bliver udskiftet med kunstig intelligens, laboratorier og oplevelsesmaskiner der producerer alt fra kunstig sex til indbildte ferierejser og fodboldkampe osv.

    Måske bliver verden ikke bedre af at magten overgives til kvinderne. For meget tyder på at næsten hele det politiske establishment lider under en smitsom hjernesygdom eller en kollektiv galskab der huserer i både rød og blå stue og i samtlige partier. Om politikeren er blå eller rød, mand eller kvinde, er snart ligegyldigt, for 95% af dem er komplet uduelige, og de vil sandsynligvis trække deres lande og hele menneskeheden ned i endeløse rædsler eller total undergang.

  9. Af Niels Juul Hansen

    -

    Kære Anna Libak,

    Har du set feministen, Theresa May i sin flotte ,sorte T-shirt med teksten.

    THIS IS WHAT A FEMINIST LOOKS LIKE!

    Utroligt at briterne ønsker en varm REMAIN-tilhænger som Theresa May til at lede forhandlingerne for Storbritannien i Bruxelles.

    Hillary Clinton er også feminist.

    Det er der sågar mandlige politikere, der er.

  10. Af Erik andersen

    -

    Ja, og her på avisens bloggs er der nu seks kvinder på stribe. Og nogen mener at mændene vil være helt overflødige om få år, hvor de vil være afløst af robotter, fuldautomatiske vaskemaskiner og selvkørende biler. Eller er det kvinderne som bliver overflødige fordi de bliver udskiftet med kunstig intelligens, laboratorier og oplevelsesmaskiner der producerer alt fra kunstig sex til indbildte ferierejser og fodboldkampe osv.

    Måske bliver verden ikke bedre af at magten overgives til kvinderne. For meget tyder på at næsten hele det politiske establishment lider under en smitsom hjernesygdom eller en kollektiv galskab/ondskab/grådighed/magtbrynde der huserer i både rød og blå stue og i samtlige partier. Om politikeren er blå eller rød, mand eller kvinde, er snart ligegyldigt, for 95% af dem er komplet uduelige, og de vil sandsynligvis trække deres lande og hele menneskeheden ned i endeløse rædsler eller total undergang.

    Foreløbig kan vi se at A L er godt på vej til igen at lade j. han s en og J M dominere debatten.

  11. Af Tony Makara

    -

    problemet som jeg ser det, er, at feminisme, og især den marxistiske mærke eksporteres fra USA, har sat kvinde mod mand frem for at arbejde for ligestilling. manden er blevet Djævelen i de øjne militant feminisme, en bevægelse, der har vendt sig om sig selv og har skabt en ghetto politik for kvinder. feminimism burde opløse sig selv som begreb og lad lighed udvikle sig gennem demokrati. femiminsm er blevet rå of grim protest snarere end en konstruktiv bevægelse for ligestilling.

  12. Af Henrik Knage

    -

    Grunden til kvinderne ikke har hænderne løftede til over hofteholdrene, det er at de egentligt ikke er interesserede i politik, og at en træskolængde mere, eller mindre, ikke betyder ret meget i det store verdensbillede, for der skal mere til, at få feministerne til at trække de lange knive, og klæde sig i harnisk og læbestift.

    Der skal Zenia Stampe til, for at sætte fut under fruentimmere, en Zenia der “optræder” offentligt på TV klædt i noget “ikke ret pænt tøj”, og hvor man kan se hendes “misfarvede” ben, som der var en mand der skrev på hendes fb.

    Så åbnede Helvede sig for fulde gardiner, og så fik den formastelige både læst og påskrevet.

    Hen havde vidst blot skrevet til hende, at det syntes han ikke hun kunne tillade sig, uden at sende en advarsel ud i forvejen 🙂 Og det var ikke mig!

  13. Af Anders Munch

    -

    There is no greater misfortune for a man than to be governed by his wife: in such case he is neither himself nor his wife, he is a perfect nonentity. Napoleon Bonaparte

    Female virtue has been held in suspicion from the beginning of the world, and ever will be. Napoleon Bonaparte
    Women are nothing but machines for producing children. Napoleon Bonaparte
    Nature intended women to be our slaves. They are our property. Napoleon Bonaparte.

    “The women’s suffrage movement is only the small edge of the wedge, if we allow women to vote it will mean the loss of social structure and the rise of every liberal cause under the sun. Women are well represented by their fathers, brothers, and husbands.”
    – Winston Churchill

    http://www.jyllands-posten.dk/protected/premium/international/ECE3481877/Einsteins-lov-om-%C3%A6gteskab/
    “Albert Einstein, dette århundredes måske største videnskabsmand, var en hjerteløs mands-chauvenist, som ville kontrollere sin hustrus mindste gøremål”

    http://www.dailymail.co.uk/femail/article-2133922/Was-Einstein-worlds-worst-husband-Wife-ordered-room-tidy-serve-meals-day–expect-NO-affection–stop-talking-demands-it.html
    “that she must not expect Einstein to either sit with her, or accompany her outside of the house – and she must stop talking when he requests.”

  14. Af Anne Berg

    -

    Feminister råber ikke hurra, nej. Hvorfor skulle vi det? Når vi går ind for frigørelse fra snærende bånd & strukturer nemlig både de patriarkalske og de kapitalistiske., Ligestilling er totalt uinteressant i den her sammenhæng. Derimod handler feminisme om generel frigørelse for kvinder og mænd. Og de kvinder Libak her remser op bevarer de grundlæggende strukturer. Så nix. Der er ingen grund til at heppe.

  15. Af P. Torbensen

    -

    Smukt Erik Andersen 12 juli 2016.-14.13.

  16. Af Anders Munch

    -

    Saglig indlæg i filteret. Forresten kunne det være rart hvis mænd snart fattede, at der ikke er forskel på feminister og kvinder. Alle kvinder er skabt til at manipulere med mænd, for at få mænds ressourcer. Det er forbavsende, hvordan nogle mænd bare ikke fatter det. Jeg går et eller andet sted ud fra, at jeres hjerner er underudviklet. At i simpelthen ikke kan se på kvinder, at deres primære formål her i livet er, at føde børn, manipulere med mænd og underkaste sig mænd. Og det er derfor i tror, at det her er en kulturel ting. At man på en eller anden måde kan opdrage kvinder til ikke at manipulere med mænd.
    Feminisme er kvinders biologi manifisteret i politik. Når en kvinde siger, hun ikke er feminist, så manipulerer hun. Hvis hun derimod sagde, hun ikke burde have stemmeret, så underkaster hun sig. Det er de 2 indstillinger, der er med kvinder, der er intet fællesskab med kvinder. Hvis der var et fællesskab, så ville kvinder kunne bygge et hus uden mænds hjælp. Fordi så ville de have samme mentalitet som mænd, men siden de ikke kan noget så simpelt som det, kan der intet ligeværdigt fællesskab være med kvinder.
    “Under alle omstændigheder er spændvidden i de kvindelige toppolitikeres anskuelser et vidnesbyrd om, at det åbenbart ikke er kønnet, der afgør, hvad man føler, mener og tror på.”
    Manipulation, intet andet. Det siger sig selv, at kønnet er afgørende for, hvad man føler, mener og tror på. Selv Javier Martinez må jo være enig med mig, siden han mener kvinder er så meget bedre end mænd.

  17. Af Jan Johansen

    -

    Umiddelbart kan jeg ikke finde navnet Helle Thorning-Schmidt i dit blogindlæg, Anna Libak, men det er vel i grunden meget bevidst fra din side. Hun var da heller ikke værd at fremhæve som noget særligt. Var det ikke for Margrethe Vestagers forfejlede tro på hende, var hun aldrig nået frem til statsministerposten. Hun var slet ikke værdig til den post. For det første snød hun i skat igennem 9 år. For det andet løj hun om hendes mands skattepligtige tilstedeværelse i København. For det tredie undgik hun dansk moms ved at leje en bil i Tyskland. For det fjerde lovede hun rigtig meget mere, end hun kunne holde efter valget. For det femte optrådte hun temmelig arrogant, når hun blev gennemskuet i forskellige sammenhænge. For det sjette sjoflede hun det socialdemokratiske bagland til med sine utallige løftebrud. For det syvende optrådte hun mere som en kamæleon, når hun forsøgte at forklare sine politiske fadæser. For det ottende blev hun nok den dyreste statsminister, vi har haft til dato, og her tænker jeg specielt på hendes nedsatte skattesagskommission, der mere havde til formål at tilsløre hendes egne skatterævestreger. Og så hendes usædvanligt mange ministerfyringer og rokeringer. Jo, hun blev et dyrt bekendtskab, og hun fortjener ingen større opmærksomhed!

  18. Af Frederik Petersen

    -

    Ægte og ordentlige kvinder er ikke feminister, for i virkeligheden er både feminister, ligestillingsfanatikere, pladderhumanister, kvotekvinder og røde europatkvinder en samling hjerteløse, gudløse og historieløse kommunister . Ingen samvittighed, ingen moral, ingen hjerne. Det vil være uretfærdigt at anbringe disse sære afarter af kvindekønnet under samme hat som de almindelige pæne og respektable kvinder.

    Se hvad feministerne og deres dresserede mænd har drevet det til i Tyskland, Frankrig og Sverige mv. Kriminaliteten er eksploderet, vold og terror ligger på lur overalt og den sociale elendighed vokser og vokser. Feministerne dagdrømmer og pludrer, mens de med feministiske dumheder sten for sten nedriver og afskaffer den europæiske velfærd, fred og civilisation.

  19. Af Arvid Holm

    -

    Det er ingen hemmelighed, at de ledende politikere ikke mener, at vælgerne er kvalificerede til at træffe afgørelser på grundlag af den sunde fornuft.
    Dette må indebære, at vælgerne heller ikke anses for så fornuftige, at partierne med held kan satse på sagligt velfunderede kandidater.
    Obama blev formodentligt valgt, fordi han er sort.
    Masser af politikere vælges, fordi de er kendt fra andre aktiviteter.
    Politikere med et sympatisk udseende foretrækkes for andre.
    Nogle vælgere stemmer af princip på kvinder, fordi de er kvinder.
    Andre foretrækker kvinder i håbefuld men naiv forventning om, at de er mere omsorgsfulde som politikere end mænd.
    Så måske griber kvinderne ikke magten?
    De får den tildelt af partierne af valgtaktiske årsager?
    Hvis partierne således ikke anser kvinderne for de bedst egnede, er nogle kvindelige politikere måske blot marionetter, der styres af grupper i baggrunden?

  20. Af J Nielsen

    -

    Feminist eller feminin? Det er spørgsmålet.

    Thatcher is out dining with her all-male cabinet. Head waiter approaches:

    – May I take your order, Sir?
    – A steak. Raw.
    – And the vegetables?
    – They’ll have the same.

  21. Af Henrik S

    -

    Nej Anne Berg
    Slut I jer til de Alternative , tag hinanden i hænderne og dans i rundkreds , mens I håber at alt skal ordne sig af sig selv .
    Så kan I elske alverdens kulturer , være gode og håbe at alle vil elske jer igen , hvis de altså ikke vælger at voldtage jer og derefter skære jeres hoveder af , fordi I er “ludere”.

  22. Af Søren Rasmussen

    -

    Kvindernes nyvundne magt i vores primært offentlige institutioner i den Vestlige hemisphere (de kristent dominerede vestlige kultursamfund/stater) – følger jo sporet fra det repræsentative demokrati og kampen igennem mindst 100 år for kvinders ligestilling med mændene.

    Til historien og resultaterne hører også, at mændene (disse forfærdelige middelaldrende kryb med guldindfattede briller) – faktisk har indset (mange har – de fleste er ikke opdraget i en muslimsk domineret kultur), at kvinden er deres ligeværdige åndelige og seksuelle partner i livet.

    Pigerne er ved at få magten – nu må vi mænd så se hvordan de forvalter den 😉

    Nu er det så

  23. Af Henrik Knage

    -

    I den nette alder af 3 år, da indså jeg at jeg ikke kunne opfinde det bedste – kvinden – for det var der allerede én der der havde opfundet før mig. Derfor var jeg nød til, at opfinde det næstbedste – kernespaltning og kvante – mekanik. Tid findes ikke. Venlig hilsen Olfert Bernstein.

  24. Af Javier Martinez

    -

    AF J NIELSEN – 12. JULI 2016 18:06

    Husker episoden fra “spitting image”..Verdens bedste politiske satire nogensinde..Og så alle afsnit igennem for et par år siden igen..
    https://www.youtube.com/watch?v=jINZBOxdja8

    Arvid Holm…Nej Obama blev valgt på trods af at han var sort, af den hvide middelklasse…Første gang set i USA:.

  25. Af Niels Peter Lemche

    -

    De få kvinder, der gennem historien er blevet statsledere, har simpelthen været formidable væsner, simpelthen deres samtidige mænd overlegne. Ellers var de ikke blevet det. Og det gælder nok stadig: En masse spineless wonders på mandesiden, og nogle få seje sild på spindesiden.

    Er der nogen, der tør sige, at den mest betydelige regent i Danmarks historie ikke var dronning Margrethe (I)?

    Hvis Theresa har samme format som Maggie, så er England ikke ilde faren. Kunne man forestille sig, hvis det havde været Maggie, der var taget til München i 1938 for at forhandle: Så havde tapeseren fået en med håndtasken, og det sag havde været slut.

    PS: Jeg bryder mig i øvrigt ikke ret meget om Hillary; men hun er dygtig.

  26. Af Javier Martinez

    -

    Erik og Frederik er begge Dr.. Preben Jekyll.

    Hvor Mange identiteter når du op på i denne blog preben? Og endnu mere interessant, hvor mange kommer til at selv kommunikere? Du ved Frederik du har bare så ret, af Erik…Mv. ?

  27. Af Javier Martinez

    -

    “191 women MPs were elected at the 2015 General Election, 29% of all MPs and a record high. Prior to 1987 women had never been more than 5% of MPs. 450 women have been elected to the Commons since 1918, nine less than the current number of male MPs.”
    http://researchbriefings.parliament.uk/ResearchBriefing/Summary/SN01250

    “Ved Folketingsvalget i 2011 kom historisk mange kvinder ind på Christiansborg. Helt præcis gjaldt det 70 kvindelige politikere, og valget blev dermed topscorer på antal af folketingspolitikere med kvindeligt fortegn.
    Og rekorden bliver ikke slået med torsdagens folketingsvalg, der som bekendt er afholdt på 100-året for kvindernes stemmeret.
    LÆS OGSÅ: GRAFIK Her er det nye folketing

    Efter valget står det klart, at 67 sæder i Folketinget skal indtages af kvindelige politikere, mens 112 er reserveret til mænd. Kvinderne går dermed tre mandater tilbage sammenlignet med det forgående valg.”
    http://www.dr.dk/nyheder/politik/67-kvinder-valgt-til-folketinget

    Så kvinderepræsentationen i regeringerne i Danmark og UK er yderst sparsommelig..Nærmer sig stadig dobbelt så mange mænd som kvinder i Danmark, og i UK endnu værre med 25%.
    Så der er langt vej til politisk ligestilling endnu..Jeg stemmer dog altid feminint..Kender min egen race for godt til at have tiltro til den-mænd. 🙂

  28. Af Javier Martinez

    -

    “191 women MPs were elected at the 2015 General Election, 29% of all MPs and a record high. Prior to 1987 women had never been more than 5% of MPs. 450 women have been elected to the Commons since 1918, nine less than the current number of male MPs.”
    (http)://researchbriefings.parliament.uk/ResearchBriefing/Summary/SN01250

    “Ved Folketingsvalget i 2011 kom historisk mange kvinder ind på Christiansborg. Helt præcis gjaldt det 70 kvindelige politikere, og valget blev dermed topscorer på antal af folketingspolitikere med kvindeligt fortegn.
    Og rekorden bliver ikke slået med torsdagens folketingsvalg, der som bekendt er afholdt på 100-året for kvindernes stemmeret.
    LÆS OGSÅ: GRAFIK Her er det nye folketing

    Efter valget står det klart, at 67 sæder i Folketinget skal indtages af kvindelige politikere, mens 112 er reserveret til mænd. Kvinderne går dermed tre mandater tilbage sammenlignet med det forgående valg.”
    (http)://www.dr.dk/nyheder/politik/67-kvinder-valgt-til-folketinget

    Så kvinderepræsentationen i regeringerne i Danmark og UK er yderst sparsommelig..Nærmer sig stadig dobbelt så mange mænd som kvinder i Danmark, og i UK endnu værre med 25%.
    Så der er langt vej til politisk ligestilling endnu..Jeg stemmer dog altid feminint..Kender min egen race for godt til at have tiltro til den-mænd. 🙂
    ( ) rundt om http i links..

  29. Af Javier Martinez

    -

    Så egentlig talt er fakta, at kvinder har en smule mere politisk magt i dag end før i tiden-dog ikke i Danmark som står at læse ovenover-Men at de er yderst underrepræsenteret!…Så før borgerlige råber for højt om den store “kvindemagt” , må de nok heller lærer at læste lidt statistik først..

    Og fordelen ved at lade en marionetdukke for en regering , være en blød kvinde, er jo mange?
    Vi ser det i den siddende regering med Støjberg fx..Hendes rolle er at stramme, og samtidig vise kvindelig omsorg på en vanskelig post, således at folket både tror de får en stram indvandringspolitik under lavko(vko mere end fordoblet den, samme er ved at ske igen!), og lokale indvandrer ikke sætter bål til hele landet..Pia Kjærsgaard og Thatcher var naturligvis en anden støbning, og noget skabt i Dantes helvede. Ikke sikker på at de nogensinde blev set på som kvinder? Uanset håndtaskerne..Hattedamer? jo vel, men..

    At vælge en kvinde i England nu, har uden tvivl meget at gøre med Merkel…At få to kvinder til at diskutere udmeldelsen ses nok som en fordel i Westminster…Især jo da hun kæmpet for et remain…Som Merkel…Politisk snilde er det og hvad bliver facit…Hun kan sige, som hun gør nu, at UK vil forlade..Men meget kan ske i de 2-3 år det kan tage. Og vi har før set kovendinger i politik.. Kunne blive voldeligt i UK nu, hvis udmeldelsen om at valget intet betød kom nu…Om to år kunne det se anderledes ud.

  30. Af Bjørn Mortensen

    -

    Niels. P. L
    “Kunne man forestille sig, hvis det havde været Maggie, der var taget til München i 1938 for at forhandle: ”

    Hun havde stillet sig på Førens side og knust fagforeningerne og venstrefløjen.
    Højest sandsynligt deltaget i krigen for en udvidelse af det engske imperium og ville have elsket ideen om Sovjetunionens udslettelse.

  31. Af Javier Martinez

    -

    Bjørn Mortensen..Ja, Lemche er jøde jo, og tror at Thatcher ikke delte liberalistisk opfattelse med Hitler, eller Churchill for den sags skyld og var helte!..De elskede begge tanken om gratis arbejdskraft til herskabet…De husket barndommens besværligheder, når der skulle betales brødkrummer downstairs stadig frisk i hukommelsen..

    Men naturligvis er der fri konkurrence mellem liberalister, så hitler måtte nakkes, da han forsøgte at stjæle deres marked..I den økonomiske realitet er der kun plads til en vis mængde i overklassen.

  32. Af B. Nielsen

    -

    Tja, situationen minder lidt om herhjemme, hvor Pia Kjærsgaard længe var en magtfuld partileder og nu er blevet folketingets formand – heller ikke her har der været megen fremhævelse af, at der var tale om en kvinde, der kom til tops – tænker, at det kvindelige kun tæller, hvis man tilhører det rigtige segment, som journalisterne og den kreative klasse kan spejle sig i.

    Tror, at Theresa May bliver en fremragende leder for de engelske konservative og for hele UK:

  33. Af Sten holm

    -

    NPL er jo vant til at lefle og smiske for de radikale, for EU, for islamisterne og for den politiske “elite”. Så hvorfor ikke også for feministerne og pladderhumanisterne, hvad enten det er Sverige, Tyskland, Danmark eller hele Europa de er ved at ruinere. NPL har vel et stort billede af “der Führerinn” hængende over sit skrivebord?

  34. Af Pjams trims

    -

    Uanset hvilket køn, så er vores regering en flok korrupte svin. Se på realiteterne i stedet for på kønsdelene. Politikerne smadrer Danmark, og du interesserer dig for pik og kusse. KOM NU VIDERE !!!!!!!!!!! SKIRV NOGET INTELLIGENT OM DEN AFVIKLING AF VELFÆRDS SAMFUNDET VI ER VIDNER TIL !

  35. Af Niels Peter Lemche

    -

    STEN HOLM og alle dine øvrige pseudonymer: Nej, det har jeg ikke. Der hænger en ramme med seks foto, mine studenter tog i Syrien. Flere af stederne eksisterer ikke længere.

    Men ellers er det en mageløs mængde af tåbeligheder du/I kommer med. Men det er sikkert jer uendeligt ligegyldigt. Og Martinisjussen får lov til at ødelægge denne blog med sine medhjælpere ligesom Anna Libaks tidligere. Jeg begriber ikke, at hun finder sig i det. Hvad har I på hende?

  36. Af Bjørn Mortensen

    -

    JAVIER MARTINEZ
    Om Hr. N.P.L er jøde er vel sagen ligegyldig.
    Jeg deler forståelsen af Churchill der var imperialist og havde kun foragt for den engelske arbejderklasse.
    Han solgte Polen til Stalin for Grækenland hvor han ønskede monarkiet genindsat.

  37. Af Javier Martinez

    -

    2Jeg begriber ikke, at hun finder sig i det. Hvad har I på hende?”
    Kravlenissen NPL

    Er det dig din tosse, der skriver i mit navn på Libaks gamle indlæg?
    Dog har trolden Lemche endnu ikke relateret til emnet , som drejer sig om kvinder i politik og deres “stigende” magt, som jeg nu ellers lige har defloreret ovenover…. 🙂

    “De få kvinder, der gennem historien er blevet statsledere, har simpelthen været formidable væsner, simpelthen deres samtidige mænd overlegne. Ellers var de ikke blevet det”
    Den religiøse kvaksalvere på overførselsindkomst hele livet..

    Det er det reneste ævl..I historien blev de kun statsledere pga. deres blod, og når mændene var døde indtil “helt ny” tid..Og de få i nyere tid som Thatcher, Thorning mv, var det kun i en rød kvinde som Thorning at intelligensen vandt..Thatcher var ikke intelligent, hun var smålig og manipulerende og det kan man komme langt med i politik..Den Nye konservative der, følger uden tvivl blot folderne der..
    Igen er det kun i rød blok, verden over, at en intelligent kvinde kan blive statsleder..I blå blok vil hun altid blot være blevet udvalgt af mænd, og holdt i en kort hundesnor altid.

  38. Af Javier Martinez

    -

    Bjørn Mortensen…
    Hvis man er jøde som Lemche, og tror at en dame som Thatcher ville være imod Hitlers model, er man langt ude..Det var pointen! Det bedre borgerskab i England, som kongen da, og de konservative i Danmark , støttet alle op om Hitler..KU marcheret jo rundt i kbhs gader indtil slutningen af 1943, hvor gratis arbejdskraft fra andre så svært ud i fremtiden? Og de mente de hellere måtte bidrage til kommunisterne og socialisternes modstandsbevægelse. for udseendet deres efter krigen!..

    DNSAP var i sin helhed borgerlig støttet, og mange af efterkrigstidens magtfulde personer var fhv nazister..Fx var der jo mere end 12.ooo borgerlige der meldte sig til waffen ss, og halvdelen blev optaget og kæmpet..Informations stifter Børge Outze har skrevet mange bøger om dette emne, som er værd at se på..KU marcheret rundt i skråren indtil slutningen..

  39. Af Niels Peter Lemche

    -

    Kære Anna Libak,

    Jeg skal nok holde mig væk fra dine blogs, da du så tydelig foretrækker trollene. Au revoir.

  40. Af Javier Martinez

    -

    At kun beskylde K og kU er jo heller ikke korrekt…Andre som V mv. støttet også op om Hitler og projektet…De lod dog KU gå forrest med fanerne, snu som bønderne er! Og i nyere tid har der også været diverse sammenligninger med Venstre og nazismen? …..https://twitter.com/guardian/status/692121891813867524/photo/1?ref_src=twsrc%5Etfw
    🙂

    Ikke en kvinde fik reel politisk magt hos nazisterne..Borgerlige har siden åbnet en smule op her og der for synets skyld, men ikke meget i sammenligning med rød blok..Så at England har valgt en kvinde må siges at være en genial streg af de borgerlige der, nu da de ellers er ekstrem kvindefjendske i det konservative parti der, og kun har 25% kvindelige medlemmer..

  41. Af Javier Martinez

    -

    AF NIELS PETER LEMCHE – 12. JULI 2016 22:06
    “Kære Anna Libak,

    Jeg skal nok holde mig væk fra dine blogs, da du så tydelig foretrækker trollene. Au revoir.”

    Tvivler hun sidder og tuder over dit medlidenshedsforsøg her!..Dine svinske angreb mod andre er velkendte..Når du får svar på tiltale kryber du sammen som en anden hjemmeværns kryster, eller borgerlig officer lo km over kampen, eller 2o km bagved.

    Du er trold nr. 1 her i dit ynk….Vær en mand! 🙂

  42. Af Niels Juul Hansen

    -

    @B. Nielsen

    “Tja, situationen minder lidt om herhjemme, hvor Pia Kjærsgaard længe var en magtfuld partileder og nu er blevet folketingets formand…”

    At Pia KJærsgaard blev formand skyldes en ganske almindelig studehandel mellem Venstre og Dansk Folkeparti. Dem har vi efterhånden set temmelig mange af. DF solgte eksempelvis efterlønnen for en grænsebom og vindmøller for frikadeller i daginstitutioner i Østjylland.

    Theresa May er erklæret feminist – det tvivler jeg på, at Pia Kjærsgaard vil kalde sig selv.

    “Tror, at Theresa May bliver en fremragende leder for de engelske konservative og for hele UK”.

    Det håber jeg også. Hun var i hvert fald en varm fortaler for, at Storbritannien forblev i EU.

  43. Af Michael Vestergaard

    -

    Selv det værste vrøvl og sludder kan fremstilles som den højeste visdom, hvis vrøvlet fremføres ad een-vejs kanaler hvor modsigelse ikke er mulig. Det er jo sådan det er mht. DR, TV2 og Poli tiken mv. Via disse kanaler kan man påstå og propagandere for hvad som helst, og alle naive og uvidende sluger strømmen af løgne og kvarte sandheder råt. Hvad enten det drejer sig om regeringerne, EU, indvandringen, kriminaliteten, klimaet, familieværdierne, velfærden eller den såkaldte kvindefrigørelse/ligestilling osv. Selv den største løgn bliver til “sandhed” hvis den gentages tit nok. Og blodtørstig kommunisme/fascisme bliver til humanisme.

    I denne tid har massemedierne (MSM) travlt med at råbe op om alt muligt. Men regeringens svigt på stribe.. og den hastige nedbrydning af velfærdsstaten og den konstante politiske kurs frem mod en total udplyndring af Danmark… plus udskiftning, fordrivelse og udryddelselse af den oprindelige befolkning, danskerne… forties nærmest året rundt. Et totalitært tyranni…. en enorm katastrofe…. er ved at udvikle sig.. men det forties og skjules…. og vores opmærksomhed afledes…. på snesevis af skumle og snedige måder.

    Danmark befinder sig nu i sin største krise nogensinde!!!

  44. Af M V

    -

    Er det en myte at Danmark er en velfærdsstat, er et demokrati, er et retssamfund? Både ja og nej. Noget er der om snakken, for endnu er der rester af de tre ting, men hvor længe endnu? Meget viser at der snart kan være tale om rene myter og sagn fra gamle dage. Som aldrig før slag tes der løs på vores velfærd og værdier. Næsten det hele kan være væk om fem-seks år. Da na z i sterne fik bare en tredjedel af vælgernes opbakning i ryggen, gik det pludselig meget hurtigt. Inden de fleste menige tyskere ( i begyndelsen af forrige århundrede ) nåede at tænke sig om, sad de allerede i fælden, og kom til at leve i en hverdag præget af dik tatur, stats te rr or, gest a po-raz zi aer, frygt og rædsel, sult og hemmelige mor d, kr ig og bo mbe regn, to r tur og masse d ød. (Alene i Hamborg døde 345.000 mennesker og 26 kvadratkilometer blev udslettet på to uger) (læs “Det tredje Rige” af R. overy)

    Den cocktail af uduelighed, ondskab og forræderi som tyskerne blev udsat for, fordi de var for godtroende overfor na z ist erne, endte i rædsel og død for mange millioner af dem. Ethvert folkeslag der er for naivt og sløvt, kan komme til at opleve noget lignende.

  45. Af M V

    -

    Rettet udgave:

    Er det en myte at Danmark er en velfærdsstat, er et demokrati, er et retssamfund? Både ja og nej. Noget er der om snakken, for endnu er der rester af de tre ting, men hvor længe endnu? Meget viser at der SNART kan være tale om rene myter og sagn fra gamle dage. Som aldrig før slagtes der løs på vores frihed, velfærd, tryghed og værdier. Næsten det hele kan være væk om fem-seks år. Da na z i sterne fik bare en tredjedel af vælgernes opbakning i ryggen, gik det pludselig meget hurtigt. Inden for få måneder og inden de fleste menige tyskere ( i begyndelsen af forrige århundrede ) nåede at tænke sig om, sad de allerede i fælden, og kom til at leve i en hverdag præget af diktatur, statste rr or, gestapo-raz zi aer, sult, forfølgelser, frygt og rædsel og hemmelige mord (på borgere der ikke gav “overskud”) krig og bo mbe regn, tortur og masse død. (Alene i Hamborg døde 345.000 mennesker og 26 kvadratkilometer blev udslettet på to uger) (læs “Det tredje Rige” af R. Overy)

    Den cocktail af uduelighed, ondskab og forræderi som tyskerne blev udsat for, fordi de var for godtroende overfor na z ist erne, endte i rædsel og død for mange millioner af dem. Ethvert folkeslag der er for naivt og sløvt, kan komme til at opleve noget lignende.

  46. Af Ferdinand Egidius Sander

    -

    Angela Merkel(ig) eller pølse-Merkel er da forfærdelig. Hun har ødelagt Tyskland for bestandigt med masseindvandringen…Det samme med Pestager, Carsen Nielsen, Stampe Nielsen, Thorning, Thatcher, Hillary, Dilma Roussef og Imelda Marcos. Se i øvrigt videoklippet “Why women destroy nations”!!
    Så vil jeg da langt hellere foretrække mænd som Winston Churchill, JF Kennedy, Jens Otto Krag, Helmut Smith og Theodor Roosevelt.
    Der er ingen statsledere i dag, som har karisma og visioner.
    Det er alle sammen karriere og levebrødspolitikere!!!

  47. Af J Martinez

    -

    “Behind every great tory women stands a man”..siger et ordsprog på engelsk.
    http://www.independent.co.uk/news/uk/politics/theresa-may-philip-may-amazon-starbucks-google-capital-group-philip-morris-a7133231.html

    1.3 trilion ? 🙂 står den nye engelske pm’s mage bag. Hvem er målløs endvider forstår antallet af kr?
    Men vi kan fastslå at den nye engelske PM kommer fra arvede værdier. Præcis som vores egne konservative kvinder..

    Så, nære er vi, uk og DK i værdier og kvinders rolle.

  48. Af Hul igennem?

    -

    Mm er de det?
    Her er der mærkbart flere krigsophidsere- både kvinder og mænd.
    Og Politiken er ved at starte en længere artikelserie om hvor fantastisk det er at være omskåret-
    Såe hvor er den store nyhed?
    mvh

  49. Af Hul igennem?

    -

    Også helt fantastisk mange kvinder på krigspropagandaavisen og på omskæringsavisen- er det fedt?
    Også på yallahslikkertv er der kvinder i toppen.
    Og det giver ingen forskel: grådigheden og lystløgneriet har ingen kønsgrænser.
    mvh

  50. Af Svend Jensen

    -

    “Der hvor kvinder er, er magten ikke. Der hvor magten er, er kvinder ikke.”

    Margaret Thatcher var undtagelsen, der bekræftede reglen.

  51. Af Henrik Knage

    -

    Den store filosof Grouco Marx (Marx Brothers) sagde: Bag hver en succesfuld mand, der står en kvinde – og bag hende, der står hans kone!

    Han siger ikke noget om, hvem af de to, der interesserer sig mest for politik, eller om de kun tænker på magt.

  52. Af Frederik Christiansen

    -

    For de stærkt troende og meget religiøse på venstrefløjen er karl marx, lenin, jelved, pestager, mohammed, allah og mutter merkel…. og diverse røde kæpheste samt EU, Politi ken, DR og TV…….. de helligdomme der åbenbarer evige sandheder!!. Som bør tilbedes fem gange daglig i den skumle højborg og i et antal moskeer.

    Blandt de evige sandheder er den med velfærdsstaten (og tårnhøje skatter) der er åh så vidunderlig….. den med at det var helt rigtigt at fordrive husmødrene fra hjemmene og at overlade børnene til institutionerne……den med at mændene var nogle værre undertrykkere og patriarker……den med at det var slemt at være hjemme “ved kødgryderne”….. den med at villa og hus- ejere var nogle “ligusterfascister….. den med at hvis man ikke er begejstret for masse indvandring så er man racist og en indre svinehund….. den med at feminisme, kvindekamp, ligestilling og kvinde”frigørelse” er en smuk og herlig kamp for retfærdighed, familielykke og storslået progressiv fremgang….. den med at lille Danmark er et rigt land der sagtens har råd til at finansiere, redde og vejlede hele verden…… den med at eksperter er meget bedre end forældre…… den med at fjernstyring er bedre end demokrati….. den med at ingen grænser og multi-kulti er vejen til det lykkelige samfund….. den med at EU, FN og menneskerettigheder er svaret på alle spørgsmål og problemer….. den med at bare vi overlader det hele til staten og politikerne så ender alt i fryd og gammen….. osv.

    Sådan har propagandaen kværnet i årevis. Og nu ser vi så resultatet. Et Danmark præget af opløsning og forfald, formynderi og tvangsordninger, skandaler, åger og kriminalitet, skilsmisser, selvmord og sociale ulykker, lukninger, spareøvelser, uretfærdigheder og nye sygdomme osv.

    I Sverige står det endnu værre til, men vi skal nok indhente dem. Bare rolig!

  53. Af ole hansen

    -

    I Tyskland, Danmark, Norge og Sverige har mændene overladt magten til kvinderne. Og hvad har de så fået ud af det? Andet end ulykke, nedværdigelse og social deroute. Andet end at være til grin året rundt. Andet end at være på tålt ophold i deres eget hjem. Andet end at være retsløse mht. hjemmet, formuen og egne børn. Jeg spørger bare.

  54. Af J Martinez

    -

    “The women’s suffrage movement is only the small edge of the wedge, if we allow women to vote it will mean the loss of social structure and the rise of every liberal cause under the sun. Women are well represented by their fathers, brothers, and husbands.”
    – Winston Churchill

    Ja churchill er altid god for lidt kvindebashing eller rascisme ad libertium. Massemorderen ville fælde en tåre hvis han læste , som han nu æres i avisen.

  55. Af Henrik Knage

    -

    Lige en sidste fra Marx : Den, som opfandt sex, vidste virkelig, hvad han gjorde, det er tilsyneladende kommet for at blive!

    Kan der siges det samme om EU ?.

  56. Af Poul Godsk

    -

    “Ad libertium”.

    🙂

  57. Af Jakob Rasmussen

    -

    “kvinder griber magten” – den formulering siger ikke så lidt om, hvordan du opfatter demokrati.

    Mener du virkeligt, at demokrati kun er et redskab til at få magt?

    Hvis du gør det, så er du helt på linie med Erdogan.

    Erdogan anser også kun demokrati, for at være et redskab, til at få personlig magt, og når han har fået personlig magt, så må demokratiet begrænses igen, så han ikke mister magten igen på demokratisk vis.

    Erdogan: “Demokratiet er ligesom en sporvogn. Man kører med, indtil man når endestationen, og så stiger man af.”

    Demokratisk orienterede politikere i demokratier, hverken “tager”, eller “griber” magten. De bliver valgt af deres vælgere til en tillidspost…

    Men der er da en del magtfulde kvinder (og mænd) i toppen af EU-systemet, som aldrig er blevet valgt til deres magtfulde poster af almindelige vælgere, hvis interesser de ikke giver en døjt for…

  58. Af jakob Rasmussen

    -

    Den “røde baronesse”, Catherine Ashton, var EU’s forrige “udenrigsminister”, selvom hun ALDRIG er blevet valgt af almindelige vælgere til en politisk tillidspost!

    EU’s problemer skyldes ikke “kun”, at EU ikke magter, at beskytte EU’s ydre grænser, eller EU-ssystemets løgn om, at målet ikke er en egentlig union.

    EU’s største problem er det demokratiske underskud.

    Den uerfarne Ashton ville aldrig være blevet valgt af vælgerne på demokratisk vis til en tillidspost, der er så magtfuld, og hun var da også fuldstændigt ligeglad med almindelige EU-botrgeres meninger og interesser.

    Måske var det dén form for magtfuldkommen, som BREXIT-vælgerne straffede…

  59. Af J Martinez

    -

    Forsvarsminister peter christensen er ikke folkevalgt..Grisekræmmerne i V ønsket dog en mand til jobbet ,kvindefjendsk som de er.

    Ps indlæg i filteret hos daypsykopaten?

  60. Af Preben Martini-Martinez

    -

    @ J Martinez

    “Forsvarsminister peter christensen er ikke folkevalgt.”

    Mon ikke det demokratiske underskud hos Venstre er årsagen til, at der aldrig, så længe der har været meningsmålinger, har været færre vælgere, der ville stemme på Venstre?

    Men Peter Christensen er faktisk folkevalgt, selvom han ved valget i 2015 mistede 60 procent af de stemmer han fik ved valget i 2011 – og han var selv parat til at tage konsekvensen af sit dårlige valg, ved at forlade politik fuldstændigt.

    Jeg har sådan set tillid til hans demokratiske sindelag, selvom det er ret sjældent, at jeg er helt enig med ham, og jeg nok aldrig ville stemme på ham.

    Demokratisk set er det i orden, at en demokratisk valgt regeringsleder vælger ministre, der ikke selv er politkere, eller som har fået meget få stemmer.

    Men det tærer på vælgernes tillid til partierne, politikerne og demokratiet, når politikere, der er blevet forkastet af vælgerne, alligevel får magtfulde, politiske poster.

  61. Af J Martinez

    -

    Kun fem ministre er kvinder mod 13 mænd i den bondske jyde V regering.
    Disse kvinder har fået bløde ministerier uden reel indflydelse..

    Den fhv regering havede masser af kvindlige ministre på de højeste poster. Uanset hvor meget jeg hadede Vestager, må jeg indrømme hun var dygtig, som Thorning selv.

    Blot endnu et bevis på kvindefjendtligheden i blå blok, og hvorledes kvinder ingen repræsentation har der..De får også kun ordet og magt, med den rette underdanige kvindebashing måde at tænke og opfører sig på.
    De skal altså have en yderst husmoderagtig karrakter.

  62. Af Hans H

    -

    Årsagen til at feministernes jubelskrig udebliver er formentlig, at de fleste er yderliggående venstreorienterede chauvinister. For dem handler det mere om socialistisk matriarkat end om ligestilling.

    I det hele taget er det en dogme at feminister går ind for ligestilling. De går, ganske som deres patriarkalske ligestykke, ind for deres egen magt. Alt handler om dem selv. Kvinder mig her og kvinder mig der. Sådan er chauvinister nu engang.

  63. Af Erik Axelsen

    -

    PC kom ind som 3 suppleant..Han er derfor ikke folkevalgt, og der var masser af andre muligheder af folk der var folkevalgt..

    Det næste bliver at fadbamsen overrider demokratiet, og sætter sine børn til at lede skat mv..

  64. Af Jakob Rasmussen

    -

    Danske ministre behøver ikke, at være folkevalgte, for det er i princippet majestæten, der udpeger ministrene.

    Jeg synes ikke, at kongehuset skal afskaffes, men det er mildest talt på tide, at kongehuset mister sin stadigt alt for store, politiske magt.

    Desværre ender alle diskussioner om kongehusets fremtid hurtigt, fordi danske republikanere vil afskaffe kogehuset fuldstændigt, hvilket flertallet af befolkningen er imod, i stedet for blot at fjerne den sidste, anakronistiske rest af magt fra monarken.

  65. Af J Martinez

    -

    Kun de sidste år at tronfølgerloven blev ændret til at acceptere en prinsesse før en dreng…For slet ikke at tale om behovet for at vælge den bedste kandidat?

    Med 10 børn er der da noget at vælge imellem?
    Selvom jeg ønsker den afskaffet.
    Endnu en borgerlig kvindebashing institution, kongehuset.

  66. Af Niels Juul Hansen

    -

    Kære Anna Libak,

    “Theresa May says many Britons ‘BENEFIT GREATLY’ from Sharia Law.”

    Det skrev jeg i går. Hvorfor er denne udtalelse fra UK’s nye premierminister fjernet af censuren på denne blog?

    Er det en diskussion, man ikke ønsker herhjemme

  67. Af Hans H

    -

    Kære JAKOB RASMUSSEN. Det er intet andet end cirkus. Kongehuset har ingen politisk magt overhovedet, defineret så (u)tydeligt som det er gjort i grundloven.

    Det er sådan lidt det samme pjat f.eks. Zenia Stampe, de øvrige fra Radikale Venstre og socialisterne siger, og som jeg udlede fra din kommentar at du heller ikke er enige med.

    Udover Margrethe er en kvinde, og i henhold til sidste grundlovsændring, så har det sådan ikke noget med feminismen at gøre. Mere ligestilling. For feministernes vedkommende er tale om en særdeles udskældt forsamling af en hendøende forældet tankegang.

  68. Af Henrik Knage

    -

    Nu er det ikke fordi jeg vil nedgøre kvinder, tværtimod; men for at kunne forklare mig, er jeg nød til at anvende ord, der giver negativ genlyd hos nogle kvinder.
    De eneste steder kvinder har kunnet få lov til, at ”performance” sig selv – uden en maskulin ”Alfons” i baggrunden – til at ”trække i trådende” er inden for design, musik, og kunst i det hele taget.
    Her er der perlerækker af kvinder, der er kommet til tops, og jeg gider derfor ikke nævne navne, da det er som at plukke æbler fra et overfyldt æbletræ.
    I politik forholder det sig ganske anderledes – for der er kvinder nød til at have en ”alfons”, så i politik kan kvinder indtil videre, kun regere, som mandens forlængede ”pik” uanset om hun kan li´at vide det, eller ej. Den nye britiske efterfølger for David Cameron er der ingen der har hørt om, ud over Englands grænser og det gælder sådan set hele vejen rundt.
    Hvis der endelig er en kvinde, der forsøger at ”performance” sig selv i politik, så kan jeg tage Zenia Stampe – og tænke hun har mange tallenter, men at de aldrig bliver udtrykt i politik – fordi det kommer til at handle om alt andet end politik, når der er en kvinde der taler.
    Og det er her ”vandene” skilles, og her ”vandene” samles, og her slagene skal udkæmpes, mellem politiske mænd og kvinder ”Selvperformance” er nøglen til løsningen – ellers kommer kvinder i politk til at ligne kloninger på kastrerede mænd – grå og triste, uden liv i skørterne.
    Kom nu skønne kællinger – i kan godt. Det ved jeg.

  69. Af Henrik Knage

    -

    Hvor langt er der fra terror – til afbudsrejser? Ikke længere, end fra sejr, til fiasko.
    Spørg feministerne.

  70. Af Kong Henrik

    -

    “Endnu en borgerlig kvindebashing institution, kongehuset.”

    Hvis du med “kvindebashing” mener, at Kongehusets matriarker basher Kongehusets mandslingene, så har du ret.

  71. Af ib Olsen

    -

    Er J M en totalt sindsforvirret person der tror at han har forstand på alt, selvom han nok nærmere har misforstået alt. Hans ævl stritter i alle retninger på samme tid.

  72. Af E. Larsen

    -

    Ja, ønsket fra J. Martinez – som han kalder sig i dag – er jo at spoile al debat på b.dk.
    Bestilt arbejde . og Berlingske kan ikke finde ud af det – eller de kan??? de ønsker det??? Danmark er bare på total nedgang og farvel…………… Ingen unge forstår tilsyneladende hvad der er ved at ske. Okay I er blevet indoktrinerede .i SÅ stort omfang, at I åbenbart intet, intet ved om hvad der sker i verden.

  73. Af Ib Adelsteen

    -

    Han aner åbenbart ikke hvornår tronfølgerloven blev ændret.
    Berlingske vil ikke gøre noget for staklen – i stedet lader de ham udstille sig selv til moro for de øvrige debattører og læsere. Berlingske skulle skamme sig.

  74. Af J Nielsen

    -

    “Men Peter Christensen er faktisk folkevalgt”

    Ved tidligere valg, ja. Men jeg mener helt bestemt ikke han kom i Folketinget ved sidste valg.

    Der har i øvrigt tidligere været ministre der ikke har været folketingsmedlemmer samtidigt. Tom Høyem, grønlandsminister, såvidt jeg husker.

    Det havde jeg intet problem med dengang. Det har jeg ikke fået siden.

  75. Af J Nielsen

    -

    Der har efterhånden været en del diktaturer her i verden. En ting der kendetegner dem, både fascistiske, kommunistiske og religiøse diktaturer, er det totale fravær af kvinder i ledelsen.

    Det er muligt man kan finde et modeksempel eller to (prøv!), men de hænger edderbroderemig ikke på træerne.

  76. Af Javier Martinez

    -

    AF KONG HENRIK – 13. JULI 2016 16:06
    “Endnu en borgerlig kvindebashing institution, kongehuset.”

    Hvis du med “kvindebashing” mener, at Kongehusets matriarker basher Kongehusets mandslingene, så har du ret.”

    Nej, det mener jeg ikke..Dronning Margrethe blev jo kun dronning fordi der ingen børn af hankøn var..Det er en borgerlig institution. Og de er altid kvinde fjendtlige…Korrekt at Margrethe den anden, har været en nogenlunde monark når man sammenligner over historien. Sønnen hendes blev en katastrofe med retur til de TOTALE borgerlige dyder, som gør hans søn..
    Dronningen er naturligvis borgerlig, selvom hun vist ikke stemmer. Men det er der jo ingen der ved..Måske skulle hun stemme offentligt?

    SVAR
    AF IB OLSEN – 13. JULI 2016 16:4
    preben du er nu på dit syvende navn i denne blog, dr. preben Jekyll.
    Din bænkevarmer E.larsen er naturligvis ikke bedre..

    AF IB ADELSTEEN – 13. JULI 2016 17:46
    “Han aner åbenbart ikke hvornår tronfølgerloven blev ændret.”

    2009 er ikke begyndelsen på den moderne tidsalder..

    “Det havde jeg intet problem med dengang. Det har jeg ikke fået siden.”

    Det er et problem at ikke folkevalgte politikere sidder på magten..De var ikke ønsket i stemmeurnerne, hvorfor skulle de så være således som Politikere?
    Vi skal også have forbudt at medlemmer partihopper…Det er ikke værdigt når man stemmer på et partis meninger, og hopperen ikke deler partiets meninger han er medlem og blot hopper..Det er en hån mod vælgeren..Han må i så tilfælde overlade stafetten til suppleanten hans der fik næstmest stemmer.

    “Der har efterhånden været en del diktaturer her i verden.” J.Nielsen

    Selv i demokratier vi normalt sammenligner hænger det således sammen..Skandinavien har rekord i kvinderepræsentation..Men de er stadigvæk kun halvt repræsenteret over for mænd..Og når vi nu erindre at der er flere kvinder end mænd i verden?

  77. Af Javier Martinez

    -

    “Den fhv regering havde masser af kvindelige ministre på de højeste poster. Uanset hvor meget jeg hadede Vestager, må jeg indrømme hun var dygtig, som Thorning selv.”

    Må vel hellere korrigere mig selv..Vestager er jo en blå borgerlig, og ikke en der interessere sig for andre kvinder end i den økonomiske elite..Jeg ved dette bedre end alle andre, da min families kvinder alle er radikale.

  78. Af Javier Martinez

    -

    “The major media-particularly, the elite media that set the agenda that others generally follow-are corporations “selling” privileged audiences to other businesses. It would hardly come as a surprise if the picture of the world they present were to reflect the perspectives and interests of the sellers, the buyers, and the product. Concentration of ownership of the media is high and increasing. Furthermore, those who occupy managerial positions in the media, or gain status within them as commentators, belong to the same privileged elites, and might be expected to share the perceptions, aspirations, and attitudes of their associates, reflecting their own class interests as well. Journalists entering the system are unlikely to make their way unless they conform to these ideological pressures, generally by internalizing the values; it is not easy to say one thing and believe another, and those who fail to conform will tend to be weeded out by familiar mechanisms.”
    Noam Chomsky

    Det er naturligvis et problem at blå kvinder der blogger i blå aviser, ikke repræsentere kvindeinteresser men kun mande interesser..Dette forlanges ved ansættelsen i 85% af medierne-alle blå….
    .For kvinder? Intet job! Ingen blog!

  79. Af Javier Martinez

    -

    “Control of thought is more important for governments that are free and popular than for despotic and military states. The logic is straightforward: a despotic state can control its domestic enemies by force, but as the state loses this weapon, other devices are required to prevent the ignorant masses from interfering with public affairs, which are none of their business…the public are to be observers, not participants, consumers of ideology as well as products.”
    Chomsky

    Påstanden at kvinder har magt overalt, er altså direkte falsk..De er marionetter dukker mestendel, men altid under borgerlige regeringer..

    Vil den sidste blå kvinde der stemmer blåt, venligst slukke for lyset og efterlade opskriften på spejlæg..

  80. Af Javier Martinez

    -

    “You don’t have any other society where the educated classes are so effectively indoctrinated and controlled by a subtle propaganda system – a private system including media, intellectual opinion forming magazines and the participation of the most highly educated sections of the population. Such people ought to be referred to as “Commissars” – for that is what their essential function is – to set up and maintain a system of doctrines and beliefs which will undermine independent thought and prevent a proper understanding and analysis of national and global institutions, issues, and policies.”
    Chomsky
    http://www.alternet.org/media/10-brilliant-quotes-noam-chomsky-how-media-really-operates-america

    Det er problematisk at Berlingske ikke tillader modstandere af deres agenda ytringsfrihed, mens de har nallerne dybt i statskassen, og altså burde repræsentere deres betalere, folket..

    Mediestøtten på laves om..I dag modtager de 90% af medierne der er blå, flest penge..Der må politiske bedømmelse ind her, og pengene omfordeles ihvertfald ligeligt til at starte med mellem røde og blå interesser..Aktionær ejede medier er farlige for demokratiet..

    Politiken har dog blogs fra alle led og kanter,,Socialisterne, DF og de mest sorte kræfter..Berlingske har ikke en rød blogger..Dette er ikke at være en demokratisk avis. Også hjælper det altså ikke at man blot sætter et par kvinder til at vildlede mht. deres magt i Danmark.Men den avis er ligeså borgerlig som B..Ingen kritik mod radikale accepteres der overhovedet.

  81. Af Jens Jensen

    -

    Kvinder skal gå hjem og lægge sig. De er absolut ikke løsningen på verdens problemer.
    Kvinder skal gå hjem og passe på vores fælles børn, mens de holder kæft i offentlige anliggender.
    Kvinder kan og skal ikke blande sig i alvorlige anliggender.

  82. Af Javier Martinez

    -

    AF JENS JENSEN – 13. JULI 2016 20:18
    “Kvinder skal gå hjem og lægge sig. De er absolut ikke løsningen på verdens problemer.”

    Kvinder er løsningen!..For dem kommer familien før alt. Og de er også bekymret for naboens børn, modsat de fleste mænd..

    Bekymringen , ved at beskylde dem for at være feminister(som jo er negativ ladet ord forstå dem hvem der kan, mens mænd der kun interesserer sig for mandlige interesser intet ord har), er ævl. Kvinders frihed og ligestilling er også mandens..

    Kvinder er løsningen!

  83. Af Javier Martinez

    -

    Indlæg i filteret?

  84. Af Javier Martinez

    -

    Boris the menace som ny udenrigsminister..Rotten forlod skibet som statsministerkandidat , men er nu retur som rotten der sidder anonymt på det synkende skib højst på skibet, mens kaptajnen sidder i kabinen..

    Naturligvis blev det ikke en kvinde..Der er tradition i UK, for kun at lade en kvinde lede i skikkelser der står i medierne, som statsminister..Kun 25% kvinder jo i det Engelske parlament..Halvdelen af den Danske ditto..

  85. Af ib Olsen

    -

    J Ms kommentarer er næsten kun volapyk og plidder-pladder. Hvorfor får han lov til at brede sig på læsernes og de øvrige bloggeres bekostning?

  86. Af J Martinez

    -

    Hvorfor får preben her ib, lov til at fortsætte med hans savlende ikke relevante indskud til debatten?

    Troet sankt hans beskyttet borgerne?

  87. Af Jakobine Martinez

    -

    I må tilgive min søn J. Martinez, han kan ikke styre sig. Han forgiver, at være venstreorienteret, det er han ikke. Han stemmer på Nye Borgerlige ved næste valg.

  88. Af Henrik Knage

    -

    Man kan godt sige det forekommer underligt, set som mand, at når kvinder får ”magten” på politiske topposter, at deres medsøstre længere nede af rangstigen, så ikke griber den. Lige så underligt er det, at personer som har kæmpet og kæmpet og kæmpet for ligestilling/selvstændighed siden tidernes morgen, men endnu ikke er blevet ligestillede, selvstændige og frigjorte, overhovedet skal tildeles politiske topposter, da årsagen til, at det mislykkes gang på gang, må være fordi de bærer sig forkert ad. Og siden de ikke er blevet ligestillede/selvstændige i det ”rigtige” liv – hvorfor de så skulle være det i politik.

    Det er naturligvis noget vrøvl, at stille det op på den måde, for det har ingen gang på jord, og den faktiske virkelighed ser helt anderledes ud. Problemet – hvis der er et problem kunne være, at kvinder og mænd ser forskelligt på begrebet ”Magt” – og hvordan man bedst udnytter en situation til egen fordel, mest kynisk.

    Der skal blot bruges en fodbold til at illustrere forskellen, og så et TV der er tændt – for kvinderne har ubetinget magten i hjemmet, både over økonomien, fritiden, indbo, sex, rengøring, børn, forældre, svigerforældre, naboer, venner og rejser m.m.

    Mænd har kun magten over tøflerne, og det er kun med det yderste af neglene – at de har kunnet modstå presset fra kvinderne – over deres egne tøfler.

  89. Af Helge Nørager

    -

    Henrik er du også konverteret og blevet en prebner ?.

  90. Af jan nielsen

    -

    De almindelige mænd og kvinder er ikke for kloge, hvis de støtter og stemmer på feministerne og politik-kvinderne. For se hvordan det er gået i Sverige under mona sahlin og lignende, og i Tyskland under Merkel. I Danmark gik det heller ikke godt under helle, jelved og pestager. Og den feminiserede lars ulykke er også en skuffelse. Se “Why women destroy families, nations and civilisations”.

  91. Af J Martinez

    -

    Morlille jakobine

    Naturligvis stemmer jeg ikke på hdp’s nye borgerlige mande/bøsse parti. Jeg ønsker at se kvinder i politik, og ikke flere hdp typer ,der blot er anti demokrater og forarget når millionærer ikke får flere penge ud af statskassen.

    De er uden tvivl også for fri islandsk indvandring, v revisorer mv..

  92. Af Anders Munch

    -

    2 saglige indlæg sidder fast i filteret.

  93. Af J Martinez

    -

    Knage har altid været prebensk og kvindehadernde/undertrykkende.
    Manden er jo borgerlig after all?
    Læg dertil håndværker der har set for mange af de film med håndværkeren og den udugelige husmoder alene hjemme,ude i sin skov?
    Over tid har dette smadret hans virkelighedsforståelse.

  94. Af Urban Hansen

    -

    J Martinez

    Den kvantum dumhed du fik i arv, forvalter du med rørende omsorg.

  95. Af Henrik Knage

    -

    Nej – jeg er ingen ”Preben”; men jeg kendte én der hed Preben engang, og bekendtskabet gav genlyd herfra og til Alperne, så siden har jeg holdt disse 3 skridt fra livet, da kemierne passer dårligt sammen.
    I stedet forholder jeg mig til oplægget ”Kvinder vs. Magt” og fordi jeg aldrig lærer kvinder´s psykologiske anatomi at kende, eller finde ud af hvorledes de tænker, så prøver jeg blot på at kridte banen op, mellem mænd og kvinder, for måske finder jeg ud af lidt om kvinder, meget lidt – men lidt, det er også bedre end ingenting.

    Lad mig begynde med kvinders stemmeret. Den er ikke noget de har ”taget”, men noget de har ”fået” – ikke fra dem selv, for de havde ingen – men fra mænd, der havde stemmeret, og som syntes kvinder skulle have stemmeret.

    Inden der var nogle kvinder der fik stemmeret, da var der en kvinde i Frankrig, der hed Jeanne d´Arc og at hun ikke er blevet et symbol på mening, planlægning, udførelse og selve det, at kunne fortælle at sammenhold, mod og enighed – det er noget fjenden har respekt for – det forstår jeg ikke, for feministerne kan blot hente hende op fra sin grav, og fortsætte, der hvor hun slap – eller blev tvunget til at slippe.

    Det får mig på den tanke, at moderne kvinder slet ikke ønsker et samlet samfund, men at de derimod bevidst modarbejder det, fordi i forbindelse med massevoldtægter er det ofte mænd der kæmper for kvinders ret til at kunne bevæge sig frit, mens kvinder kæmper for deres ret til deres egen krop, også retten til at holde kæft, på trods af de bliver voldtaget rundt om i Europa og i Indien – med døden til følge.
    Derfor kommer det nemt til at se ud som om, at kvinder kæmper for ret frem for fornuft, til hvad som helst, selv om det ikke har noget med fornuft, at gøre.

    Kvinders vej ser derfor ud for mig, som et fodgængerfelt i en storby, hvor bilister skal holde tilbage fordi de skal og hvor kvinder går blindt ud i feltet fordi de har ret – men bliver kørt over fordi de ikke ser sig for, for det har de ret til at lade være med.

    Man kan dø af have ret, og så holde på sin ret, i et fodgængerfelt, samt på livets landevej, men det gider kvinder ikke forholde sig til – og jeg har intet imod kvinder, men nogle gange så virker de mere stædige og stivstikkeragtige i forsamlinger, end deres mandlige ligesindede.
    Så kvinder har masser at lære, men jeg tror desværre ikke de gider, hverken deres eget bedste, eller vi andres – deres egen adfærd taget i betragtning.

    Uduelig ikke udugelig Martinez. Både skove og kvinder kan smadre én fuldstændig, så derfor skal jeg ud og køre lidt på min BMW mc, for ikke at gå helt i hundene 🙂

  96. Af Jakob Rasmussen

    -

    Day Poulsens filter er hyperaktivt…

    Begrebet “anstændighed” har været på en vild rejse i de seneste år.

    Vanviddet kulminerede for et par år siden, da de venstreorienterede partier (plus Det Radikale Venstre) i København ville opkalde en plads tæt på Rådhuspladsen efter to mænd, der begge havde begået pædofile overgreb på mindreårige drenge, og begge var medlem af Pædofilforeningen.

    Den ene af mændene havde endda meldt sig som frivillig, nazistisk soldat under den nazistiske besættelse i Danmark.

    Men alligevel var det gennem flere år en mærkesag for den københavnske “venstrefløj”, at opkalde en plads efter de to pædofile mænd.

    Det samme (kun i egne øjne) “anstændige” segment forsvarer alt for ofte “anstændige”, antisemitiske terrorister, der har en pædofil diktator som moralsk forbillede…

    Det er intet under, at den danske arbejderklasse ikke længere stemmer på de “anstændige”, islamofile Queer-partier – den forhenværende venstrefløj.

  97. Af Jakob Rasmussen

    -

    Kvinderne bør simpelthen have mere politisk magt, for alt for mange mandlige politikere har udnyttet den politiskemagten på en komplet amoralsk måde.

    For, hvad skal man sige om de danske, mandlige politikere, der tillod besiddelse og distribution af børneporno, og som tolererede eksistensen af en Pædofilforening?

    Da de borgerlige, mandlige politikere besluttede sig for at tillade billedporno, vedtog de en katastrofalt amoralsk lov, der medførte, at Danmark blev verdens største eksportør af børneporno i halvfjerdserne og starten af firserne.

    Venstrefløjen har præsteret, at ville opkalde en plads i dt centrale København efter to pædofile mænd, hvoraf den ene endda var nazist!

    Det viser med al tydelighed, at vi stadigt mangler stadig et opgør med de politikere, der havde så forskruet en forståelse af frisind og anstændighed, at de vedtog en lov, der gjorde Danmark til verdens største ekspotør af børneporno!

    For et par år siden ville Venstre opstille en tidligere toppolitiker fra Venstre til borgmestervalget i Furesø Kommune, selvom han få år tidligere var blevet slæbt i retten af nogle trettenårige drenge, som han havde narret til at møde sig, og derefter presset til sex.

    Venstre mente, at den pædofile politiker var valgbar, fordi han var blevet frikendt for decideret voldtægt, og “kun” havde narret og presset de mindreårige drenge til sex!

    Den danske venstrefløj, samt visse liberalister, er blevet inficeret med en queer-virus, og ser den “hvide heteroseksuelle mand”, som sit primære fjendebillede – især, hvis de er arbejdere, der er imod masseimport af udenlandske løntrykkere.

    Desværre har jeg ikke de store forhåbninger til, at kvindelige politkere er mindre amoralske eller tåbelige, end mandlige politikere alt for ofte er, men det er i det mindste nogle andre, amoralske tåbeligheder, de kvindelige politikere kæmper for…

  98. Af Jakob Rasmussen

    -

    Æv. Rettelse:

    “Kvinderne bør simpelthen have mere politisk magt, for alt for mange mandlige politikere har udnyttet den politiske magt på en komplet amoralsk måde.”

    Desværre tyder alt på, at mange kvindelige politikere er endnu længere ude i queerhampen, end de mandlige politikere typisk er…

    Det var ikke kvindelige politikere, der tog et opgør med de stærke kræfter, der kæmpede for legalisering af pædofili i halvfjerdserne og starten af firserne.

    Kampen for legalisering af pædofili blev anført af Pædofilforeningen i Danmark.

    I USA var homo-pædofile mænd organiseret i NAMBLA – North American Man-Boy Lovers Association.

    Begge foreninger kæmpede for en afskaffelse af den seksuelle lavalder.

    NAMBLA arbejdede tæt sammen med de største foreninger for homoseksuelle i USA, indtil en gruppe lesbiske mødre tog afstand fra svineriet, hvilket blev fulgt op af FN, der nægtede at samarbejde med organisationer for homoseksuelle, der arbejdede sammen organisationer for pædofile.

    Det havde en begrænset virkning, men der er ingen almindelige politikere i dag, der åbent og officielt kæmper for at tillade pædofili.

    I vore dage er det kun de fanatiske islamister, der kæmper for, at få ret til at tvinge småpiger til ægteskab og sex – og de bliver selvfølgelig støttet af det danske queersegment, der tidligere støttede Pædofil-foreningen.

  99. Af Henrik Knage

    -

    Når man som jeg har levet i både ægteskab og parforhold af længere tidsrum, og hvor 2 af skønhederne var født den 1. 11 og 2 andre skønheder den 11.1, mystisk men sandt, så er jeg i min gode ret til at blive lidt skeptisk over for det modsatte køn. Altså 2 skorpioner og 2 stenbukke – det kan ikke være helt almindeligt, så derfor kan der godt være noget lusk med i spillet.

    Specielt når der 3 af gangene har været tale om lærere, hvoraf den ene, en folkeskolelærer blev sur, hvis jeg nævnede 7 ugers sommerferie og masser af fritid ud over det, mens den anden blev glad og glad indrømmede hun i den grad var privilegeret, især efter at have fundet mig.

    Hende der blev sur, selv om hun ikke var sur, hun fortalte, at de mandlige lærere holdt julefrokost uden kvindelige lærere – og at kvinder var bandlyst den ene aften om året, hvilket var fuldt forståeligt, en julefrokost ville skæbnen, at der var en ekstra mandlig lærer med denne gang – og det var hyggeligt – lige indtil en pause midt i det hele, hvor de andre gik ud for at få lidt frisk luft, mens den nyankomne blev i lokalet.

    Da de kom tilbage og satte sig på deres pladser, så kunne de godt se, at der var noget som ikke var helt som det plejede og så blev der stilhed, som om der var en engel der fløj gennem lokalet.

    : HVEM HAR RYSTET DUGEN? Var der én der spurgte om.: DET HAR JEG! Sagde den nyankomne.

    Den fejl gav 3 års karantæne fra julefrokoster, for den nye lærer – og det er ikke engang løgn.
    For som de sagde, havde de bestilt rengøring til dagen efter – og han skulle ikke tage hendes arbejde.

  100. Af Javier Martinez

    -

    AF JAKOB RASMUSSEN – 14. JULI 2016 14:09
    Day Poulsens filter er hyperaktivt…

    Manden har slettet undertegnedes ytringsfrihed..Som har alle bloggere her på nær Libak og Dalsbæk..

    “da de venstreorienterede partier (plus Det Radikale Venstre) i København ville opkalde en plads tæt på Rådhuspladsen efter to mænd, der begge havde begået pædofile overgreb på mindreårige drenge, og begge var medlem af Pædofilforeningen.”

    Ja, uanstændigt at venstreorienteret partier, ønsker at opkalde en plads efter en borgerlig..
    Det er virkelig at skyde sig selv i foden..Nogen har set Festen?
    Men nej, Danmark er ikke verdens største eksportør af børneporno..Det er ulovligt, og vi eksportere ingenting her..

    Venstrefløjens fhv. vælgere i DF, har skudt sig selv i foden dagligt i 30 år..Uligheden er steget under deres tid i blå blok, og de har ikke fattet at de set over økonomiens stigende stand under disse år, faktisk ikke har fået den del af kagen som de havde fået hvis de var blevet i rød blok..DF’ere er landets dummeste borgere..

  101. Af Javier Martinez

    -

    Indlæg til Rasmus.sen i filter. et?

  102. Af Javier Martinez

    -

    “Kvinderne bør simpelthen have mere politisk magt, for alt for mange mandlige politikere har udnyttet den politiskemagten på en komplet amoralsk måde.”

    Helt enig..Men glem ikke at mange kvinder også misbruger børn, og voksne..

    “Det var ikke kvindelige politikere, der tog et opgør med de stærke kræfter, der kæmpede for legalisering af pædofili i halvfjerdserne og starten af firserne.”

    Kan du bevise denne påstand?
    Nej det kan du ikke!

    Korrekt at homoseksuelle mænd generelt i historien har haft et meget højere forbrug af mindreårige, over andre seksuelle retninger. Men du har vist aldrig set den fantastiske film Festen? Det er i det bedre borgerlige borgerskab hvor børnemisbruget er størst..Samme ses over hele verden..

  103. Af Javier Martinez

    -

    Var dog ikke dette indlæg ovenover, men et andet!

  104. Af hektor heimlich

    -

    80 franskmænd dræbt i nat af Merkels fortropper -det er sgu næsten bedre end i good old Adolf days.

  105. Af Ib Vandmand

    -

    Ja for “Festen” var jo en dokumentarfilm … 🙂

  106. Af J Martinez

    -

    Naturligvis var festen en dokumentar.

    Men udover i disse k kredse , foregår det da også i df udkantskommuner i landet…

  107. Af Jakob Rasmussen

    -

    JM: “Naturligvis var festen en dokumentar.”

    Vinterberg troede, at hans film byggede på en virkelig historie, men senere har det vist sig, at det hele simpelthen var løgn.

    Uddrag fra Wikipedias artikel om filmen “Festen”:

    “Idéen til filmen er baseret på en historie, som en anonym 34-årig sønderjyde – kendt som Allan – havde fortalt i DR’s radioprogram Koplevs Krydsfelt på P1 den 28. marts 1996. Historien viste sig senere at være opspind. Instruktøren Thomas Vinterberg hørte programmet og blev “grebet af Allans mod og retfærdige vrede”[4]. Han opsøgte vennen Mogens Rukov, og sammen udviklede de så manuskriptet til filmen.

    I 1999 fattede journalist Claus Christensen fra Filmmagasinet Ekko mistanke til, at der var noget galt med historien: En gennemgang af de faktuelle informationer fra Koplevs Krydsfelt afslørede en række mistænkelige forhold i Allans historie. Dødeligheden i Allans familie var mistænkelig høj; på mindre end et år døde hans kæreste, hans tvillingesøster og moderen. Desuden rodede “Allan” rundt i sine stedsøskendes alder og han måtte digte for at forklare et 11. skoleår på en kostskole. Desuden var den helt gal med dateringen af fødselsdagstalen.

    Claus Christensen kontaktede derpå radiovært Kjeld Koplev, men kommer ikke længere med sagen.

    Derimod lykkedes det DR-journalist Lisbeth Jessen i 2002 at finde frem til “Allan”, og i en P1-montage, tilrettelagt af hende, (som blev kåret som den bedste radiomontage ved Prix Italia konkurrencen 2003)[5] bekræfter han, at han har opdigtet historien; Han har ingen tvillingesøster, hotellet eksisterer ikke, fødselsdagstalen er aldrig blevet holdt, og han har aldrig været udsat for incest.[4]”

  108. Af J Martinez

    -

    JR

    Mente sådan set blot at historien om at bedsteborgere er slemme her i festen holder vand.
    Var dog ukendt med dens historie her..

  109. Af E. Larsen

    -

    Ja, man kaster op når man ser Merkel og Løkke igen-igen beklage at der er terrorister i vores lande og spise tudekiks og smide blomster m.m.
    Det er jo netop DEM og kun DEM der er skyld i at vi ikke lukker vore grænser og i stedet hjælper det vi kan i nærområder m.m.
    At importere personer der præker Sharia og Koranen med de regler mm der findes der er jo rent, rent lands forr ædderi. Vågn op danskere – sidste udkald nærmer sig.

  110. Af Arne Hornborg

    -

    Atter tog de fejl, alle de politiske analytikere, deres spådomme om Englands Brexit.
    Præcis som de skrækpostulater om dansk afstemning vedrørende euroen.
    VI kunne slet ikke klare os uden at være med i euroen. Resultatet kender vi, med, selv økonomers, store tilfredshed.
    Theresa May skal ganske afgjort nok klare sit embede på bedste vis.
    Formå at samle såvel parti som nation. Vække den britiske nationalfølelse, den britiske selvbevidsthed som en FRI nation.
    England kan sagtens indgå bilaterale handelsafteler med lande både inden- som uden for EU. En hel verden ligger åben for England.
    Frankrigs præsident Hollande har telefonisk lykønsket Theresa May, udtrykt ønske om at styrke det bilaterale samarbejde DE TO lande imellem.
    Det pudsige men, for mig, ikke overraskende: Tysklands Merkel har gjort nøjagtig det samme. Samme ønske om bilateral samarbejde mellem Tyskland (ikke EU) og England.
    Danmark bør gøre det samme, ikke mindst på landbrugs- og fiskeriområdet.
    Danmark har fornylig indgået et stor, meget stor handelsaftale med Kina om svineeksport.
    Noget det hårdt ramte Danske Landbrug er mere end glade for.
    Rent gætteri, men mon ikke en del af den svineeksport bliver sendt til Rusland, officielt rent administrativt, først til Kina?
    EU er vist ikke i stand til at forbyde eksport Rusland og Kina imellem.
    Sammenligningen med Merkel og Theresa May er, efter min opfattelse, forkert.
    Jeg tror ikke rigtigt på, at Theresa May begår samme fejltagelse som ,,den gæstfrie Merkel”, der inviterer alverdens flygtninge inenfor, for derefter, gladeligt, uden tilladelse at sende dem videre til for eksempel Danmark.
    Arne Hornborg
    Typograf/mediegrafiker, forfatter.

  111. Af J Martinez

    -

    Indtil videre har remain vælgerne i UK haft ret hornbak.. økonomien er i laser det og de har valgt verdens største tosse som udenrigsminister…Det kan kun gå galt.
    De kunne ligesågodt have valgt uffe..

  112. Af Anders Munch

    -

    “Der har efterhånden været en del diktaturer her i verden. En ting der kendetegner dem, både fascistiske, kommunistiske og religiøse diktaturer, er det totale fravær af kvinder i ledelsen.
    Det er muligt man kan finde et modeksempel eller to (prøv!), men de hænger edderbroderemig ikke på træerne.” J Nielsen
    En enkel google søgning på female dictators vil give dig en top ti. Dit indlæg viser tegn på en underudviklet hjerne. Du lader til at være af opfattelsen, at det skyldes kvinders moral, at kvinder ikke kan være lige så gode diktatorer som mænd. Mænd er bedre til alt. Jesus, Buddha og Gandhi var også bedre til at prædike fred end Moder Theresa. Fordi mænd er bedre til alt. Når du kigger på succesfulde firmaer over hele verden er de startet og drevet af mænd, bortset fra enkelte undtagelser. Fordi mænd er bedre til alt. Der har været mange civilisationer gennem tiderne og fælles for dem alle er, at alle de store genier, filosoffer og videnskabsmænd har været mænd. Tror du det her er et moralsk valg fra kvinders side eller inkompetence grundet deres evolutionære fortid som fødemaskiner? Hvis du mener kvinder har en bedre moral, så sig det ligeud. At gøre en dyd ud af kvinders inkompetence, burde du overlade til kvinder!

  113. Af Anders Munch

    -

    Saglig svar til J Nielsen i Filteret.

  114. Af Anders Munch

    -

    Anna Libakken pige! J Nielsen lader til at have et urealistisk billede af kvinders evner. Han tror kvinder ikke bliver diktatorer på grund af moral. Gider du frigive bare et af mine saglige indlæg, så vi kan få noget saglighed ind i diskussionen om kvinder i politik!

  115. Af Anders Munch

    -

    J Nielsen. Du har få kvindelige diktatorer af samme grund som du har få store kvindelige genier, filosoffer, generaler, musikere, malere, forfattere osv. Fordi mænd er bedre til alt. De største pacifister, Jesus, Buddha og Gandhi osv. var også mænd. En kvinde som Moder Theresa kan ikke måle sig med dem. Er du en kvinde? Kun kvinder og tabermænd prøver at gøre en dyd ud af kvinders inkompetence.

  116. Af Anders Munch

    -

    Forresten vil en simpel google søgning på female dictators give J Nielsen en top ti.

  117. Af Anders Munch

    -

    Der har efterhånden været en del civilisationer her i verden. En ting der kendetegner dem, både fascistiske, kommunistiske, demokratiske og religiøse civilisationer, er det totale fravær af kvinder i ledelsen.

    Det er muligt man kan finde et modeksempel eller to (prøv!), men de hænger edderbroderemig ikke på træerne.

  118. Af Anders Munch

    -

    Der har efterhånden været en del civilisationer her i verden. En ting der kendetegner dem, både fascistiske, kommunistiske, demokratiske og religiøse civilisationer, er det totale fravær af kvinder i videnskab.

    Det er muligt man kan finde et modeksempel eller to (prøv!), men de hænger edderbroderemig ikke på træerne.

  119. Af Anders Munch

    -

    Der har efterhånden været en del civilisationer her i verden. En ting der kendetegner dem, både fascistiske, kommunistiske, demokratiske og religiøse civilisationer, er det totale fravær af kvinder i kunst, kultur og musik.

    Det er muligt man kan finde et modeksempel eller to (prøv!), men de hænger edderbroderemig ikke på træerne.

  120. Af Anders Munch

    -

    Der har efterhånden været en del civilisationer her i verden. En ting der kendetegner dem, både fascistiske, kommunistiske, demokratiske og religiøse civilisationer, er det totale fravær af kvinder i arkitektur og konstruktion.

    Det er muligt man kan finde et modeksempel eller to (prøv!), men de hænger edderbroderemig ikke på træerne.

  121. Af Anders Munch

    -

    Der har efterhånden været en del civilisationer her i verden. En ting der kendetegner dem, både fascistiske, kommunistiske, demokratiske og religiøse civilisationer, er det totale fravær af kvinder i militæret.

    Det er muligt man kan finde et modeksempel eller to (prøv!), men de hænger edderbroderemig ikke på træerne.

  122. Af Anders Munch

    -

    Der har efterhånden været en del civilisationer her i verden. En ting der kendetegner dem, både fascistiske, kommunistiske, demokratiske og religiøse civilisationer, er det totale fravær af kvinder i alt hvad der ikke angår fødsel og huslige gøremål.

    Det er muligt man kan finde et modeksempel eller to (prøv!), men de hænger edderbroderemig ikke på træerne.

  123. Af Anders Munch

    -

    Der har efterhånden været en del diktaturer her i verden. En ting der kendetegner dem, både fascistiske, kommunistiske og religiøse diktaturer, er det totale fravær af kvinder i ledelsen.
    NO SHIT SHERLOCK!
    Det er muligt man kan finde et modeksempel eller to (prøv!), men de hænger edderbroderemig ikke på træerne. NO SHIT SHERLOCK!

  124. Af Anders Munch

    -

    Vil bare præcisere. Når jeg skriver til J Nielsen, at der er få store kvindelige genier, videnskabsmænd, musikere, forfattere osv. Så ved jeg godt det reelle tal er nul. Ellers så nævn nogen J NIELSEN! Start med et kvindeligt geni! Hvor er de henne?!

  125. Af georg christensen

    -

    Jeg aner ikke hvorfor, det er nok kun en følelse af, alligevel nyder jeg, at kvinderne endelig kommer på banen i politik.

    Mit “håb” for dem som kommer, er bare, at de tør tage beslutninger, korte og kontante i øjeblikket med fortiden i erindringen og fremtiden som målet, ikke længere værdiløse diskussioner om småting, som sætter “nuet” på “stand by”, og bare destruerer “nuet´s” handling´s muligheder.
    . .

  126. Af Anders Munch

    -

    ” alligevel nyder jeg, at kvinderne endelig kommer på banen i politik.”
    Du får det til at lyde som om vestlige kvinder har været undertrykt i fortiden. At du rent faktisk er faldet for propagandaen som kvinder har serveret for dig. Lad mig spørge dig Georg, har der været en systemisk undertrykkelse af kvinder fra mænd i fortiden? Er de danske kvinder blevet historisk undertrykt af danske mænd? Udstil din stupiditet og uvidenhed, forevig det på skrift.

  127. Af J. Hans en

    -

    AF ANDERS MU NCH – 16. JULI 2016 19:22
    “Vil bare præcisere. Når jeg skriver til J Nielsen, at der er få store kvindelige genier, videnskabsmænd, musikere, forfattere osv. Så ved jeg godt det reelle tal er nul. Ellers så nævn nogen J NIELSEN! Start med et kvindeligt geni! Hvor er de henne?!”

    Den første som jeg kan nævne er Marie Curie.
    Hun opdagede Radium og Polonium.
    Men den slags kender Anders Mun ch jo naturligvis intet til.

  128. Af J. Hans en

    -

    Sangeren Shakira Isabel Mebarak Ripoll har en Intelligenskvotient på ca. 140.
    Altså ca. det dobbelte af den som Anders Mu nch er udstyret med.

  129. Af Anders Munch

    -

    Ja personangreb er altid en mulighed når alt andet fejler. DU ER DUM ÆHH BÆÆ. Du skulle vel aldrig være en kvinde? For sølle personangreb og intet andet er gerne kvinders taktik når alt andet fejler. Men nu skal du høre. Til trods for hendes 140 iq er hun stadig en kvinde. Hun kan stadig ikke bygge et simpelt hus uden mænds hjælp. Hendes iq er beregnet på at manipulere med mænd, ikke finde fornuftige løsninger på virkelige problemer. Forstå det her. Der er INGEN kvinde i verden jeg vil være eller misunder. For mig, at skulle misunde en kvinde, er bogstaveligt talt at misunde en skabning med lavere bevidsthed.
    Så hvad har Shakira udført med hendes 140 iq? Hun har sunget og danset og rystet hendes røv foran millioner af mænd, inden hun har giftet sig med en mand med flere penge end hende. Tror ikke helt du forstår hvad et geni er. Jeg går ud fra, at du synes det at score højt på en prøve er nok. Om man så opfinder eller bidrager med absolut ingenting, så er man stadig et geni i din verden. For hey, nogle autoriteter har sagt at 140 var skæregrænsen. Er verbal iq forresten regnet med i hendes 140 iq?
    Dit kvindelige “geni” største præstation er at skrive poppede kærlighedssange. FAIL.

  130. Af J Martinez

    -

    http://newsfeed.time.com/2012/07/16/why-women-finally-have-higher-iqs-than-men/

    Kvinders iq er nu på fuld højde af mænd. Og naturligvis var den baseret på borgerliges undertrykkelse siden demokratiets begyndelse..

    Nu flere kvinder på universitetet end mænd. Noget af dette er da også baseret på flid og bedre koncentrationsevner end mænd og ikke iq hvor de er lige..

    Sidste kvinde i blå blok sluk for lyset..

  131. Af Anders Munch

    -

    Maria Curie. Ffs, hvorfor nævner idioter altid hende. Den eneste kvinde, der nogensinde har vundet en nobelpris i de videnskabelige discipliner. ENESTE! KVINDE! Og hvem vandt hun så sin første nobelpris med?! HENDES FUCKING MAND! Dit første fucking navn på et kvindeligt geni, er en kvinde som ikke engang kan vinde en nobel pris uden at hendes mand skal hjælpe hende med det. Desuden synes jeg du skal tjekke hvad det egentlig var hun fik den for!? For det Maria Curie lavede, det var møjsommeligt metodisk og høj iq svært arbejde, det hendes mand gjorde, var at fortælle hende hvorfor og hvordan hun skulle gøre det arbejde. Hun “opfandt” eller “opdagede” ingenting, hendes mand gjorde.

  132. Af Anders Munch

    -

    Maria Curie. Hvorfor nævner idioter altid hende. Den eneste kvinde, der nogensinde har vundet en nobelpris i de videnskabelige discipliner. ENESTE! KVINDE! Og hvem vandt hun så sin første nobelpris med?! HENDES MAND! Dit første navn på et kvindeligt geni, er en kvinde som ikke engang kan vinde en nobel pris uden at hendes mand skal hjælpe hende med det. Desuden synes jeg du skal tjekke hvad det egentlig var hun fik den for!? For det Maria Curie lavede, det var møjsommeligt metodisk og høj iq svært arbejde, det hendes mand gjorde, var at fortælle hende hvorfor og hvordan hun skulle gøre det arbejde. Hun “opfandt” eller “opdagede” ingenting, hendes mand gjorde.

  133. Af J. Hans en

    -

    AF ANDERS MUNCH – 17. JULI 2016 11:44

    Så kom alle mindreværdskomplekserne op i Anders Mu nch.
    Marie Curie fik ikke Nobelprisen før alt for sent.
    Hun arbejdede i en mandsdomineret verden.
    Hun var udsat for racisme og forfølgelse.

    Og anders Munc h.
    Du behøver ikke at svine den smukke sangerinde til fordi hun er mere intelligent end dig.
    Det er de fleste.
    Og du har et grimt sprog.
    Det har nok noget med din IQ at gøre.

  134. Af J Martinez

    -

    Nobel var forresten jøde og det er hele komitten der også. Jødiske stammer smider medaljer i røven på hinanden som gør andre stammer som muslimer,kristene og kongelige..

    Og disse stammer har også kvindehad som fællesnævner.

  135. Af Anders Munch

    -

    “Marie Curie fik ikke Nobelprisen før alt for sent.
    Hun arbejdede i en mandsdomineret verden.
    Hun var udsat for racisme og forfølgelse.”
    Jeg skriver det igen, det er kun kvinder og tabermænd som gør en dyd ud af kvinders inkompetence.

  136. Af J Martinez

    -

    Anders kan skrive hans ævl så mange gange han lyster, ingen stopper ham, mere sandt deraf bliver det dog ikke.

  137. Af Anders Munch

    -

    “Anders kan skrive hans ævl så mange gange han lyster, ingen stopper ham, mere sandt deraf bliver det dog ikke.”
    Jeg beundrer din totale mangel på refleksion, mænd er vitterlig bedre til alt. Du står foran dit eget kæmpe glashus, betragter det kort i al dens skrøbelighed, inden du trækker på skuldrene tager en brosten og tyrer den af helvedes til.

  138. Af J M

    -

    “mænd er vitterlig bedre til alt”
    Munch

    Aldrig skrevet en større løgn i verdenshistorien…
    Fortsæt bare med at frasortere dig selv fra alt saglig diskussion..Du behøver ingen hjælp!

  139. Af J M

    -

    “Jeg kan ikke være den eneste, der har bemærket, at der lige pludselig i Vesten er utrolig mange kvinder i toppolitik.” Libak..

    Udgangspunktet var nær nul..Og ja, det er du..

    kun 25% er kvinder i det Engelske parlament..I dk er oddset 2 mænd pr. kvinde..
    Når vi får 2 kvinder pr. 1 mænd, tror jeg vi får et bedre samfund..Dette betyder naturligvis 2 røde kvinder, pr. 1 blå mand-..

    Så afgjort et mål at arbejde imod..Kvinder er mere humanistiske, og de får der er i blå blok, har misforstået at mandlig underdanighed, kødgryder, børnepasning, er kvindens mål i livet.

    Den blå mand forlader tit den blå kvinde, uden penge..Så bliver hun rød..Lidt sent at se sandheden?

  140. Af J M

    -

    At mænd ejer værdierne, Munch er en tidløs sandhed..I borgerlige hjem i top 1%, gives virksomheden til sønnerne..Døtrene forventes at forvalte kødgryderne..Ingen feminine får nogen form for intelligens tiltro i den blok..De bliver opvokset til underdanighed over for manden..Og ja sociale forhold betyder alt.

    ps Mit tredje indlæg i filteret lyhne..
    AF J NIELSEN – 16. JULI 2016 10:20
    “Hvor er det lige i Europa, at det er ekstreme venstrepartier, som sider ved magten”

    Danmark …”

    “Sidder” sidder skriver vi ifølge den Danske ordbog.. 🙂

    Enhedslisten har nul og nix at sige i indflydelse,,Men ja, hvad de siger er gavnligt! ..De lever kun for at konsolidere S..Og det er S godt tilfreds med!
    At de er skarpe, korrekte er sådan set ubetydeligt som vi så under den seneste R regering!..De får ingenting gennemført…Og påpeger blot at socialisterne må op på 51% for at få et ord igennem..

Kommentarer er lukket.