Hvilken minoritet er det mest synd for?

Af Anna Libak 104

Det kan godt være, at minoriteter definitorisk er i mindretal, men i debatten fylder de en hel del.
I månedsvis har man i USA diskuteret, om transseksuelle skal have lov til at benytte de toiletter og omklædningsrum, de har lyst til. Også hvis de ikke er kønsskifteopereret, men bare føler sig som det modsatte køn?
Umiddelbart lyder det måske ikke som et særligt væsentligt problem, eftersom de ifølge det nyeste nummer af Time skønnes kun at udgøre 0,3 pct. af den amerikanske befolkning.
Men det er sådan set heller ikke de transkønnede selv, der bekymrer kritikerne. De er mere bange for, at enhver mand nu får ret til at svinge banditten i teenagepigers omklædningsrum under påberåbelse af sin kontrabiologiske kønsidentitet. Og mænd med den slags lyster skønnes der faktisk at være mere end 0,3 pct. af.
Af en eller anden grund synes det ikke at bekymre nogen, at enhver kvinde hermed også får ret til at gå ind og flashe brysterne og kokotten i mændenes omklædningsrum. Hvorfor ved jeg ikke, men jeg synes egentlig, at det burde være krænkende for mænd, at det ikke problematiseres.
Bortset fra det kan jeg nu også se et andet problem. Herhjemme har vi de sidste måneder diskuteret, om man i inklusionens navn bør give muslimske piger og kvinder ret til at svømme i fred for mænd. Det er allerede praksis i adskillige svømmehaller landet over. Hvor mange muslimske kvinder tror man lige vil dukke op, hvis de kan risikere at få selskab i baderummet af Asgerine? Så hvilken minoritet skal man egentlig holde med, hvis man er den tolerante type?
Og just dét – minoriteternes sammenstød – forudser jeg bliver et problem i fremtiden. Hidtil har det for minoriteterne mest handlet om at vinde rettigheder i forholdet til majoriteten. Men i takt med, at majoriteten er blevet opløst, og vi fordeler os på minoriteter, undgår vi ikke at en krig om, hvem der er mest forfulgt. Det er allerede startet i det små, som da homoseksuelle fik ret til at blive viet i folkekirken: Det var sådan set i lodret modstrid med minoriteten Indre Missions læsning af skriften. Det blev bare ikke rigtig problematiseret, fordi ingen syntes det var synd for Indre Mission. Nej, det store slagsmål kommer først nu, hvor den hvide, heteroseksuelle mand har meldt sig på banen. Han har ifølge eksperterne fået ondt af sig selv og sit køn, og mere skal der ikke til for at blive en minoritet.

 

Hvad mon den hvide mand vil kræve?
I USA stemmer de kortuddannede eller ufaglærte, heteroseksuelle hvide mænd efter sigende på excentrikeren og milliardæren Trump, som de ellers ikke har det store til fælles med. Men det skal man ikke undre sig over. For ligesom det i Vesten er karrierekvinder, der har ført ligestillingskampen og defineret interesserne på alle kvinders vegne, så er det naturligvis privilegerede karrieremænd, der fører den på alle mænds vegne.
Så hvad er mandeminoritetens program? Den kræver frem for alt respekt. Trump vil tilbage til den tid, hvor skibe var af træ, mænd var af stål og bøsser var noget, man skød med. Kort sagt: Han vil være i fred for andre minoriteter. Muslimer, transer, sorte og krævende kvinder. Det kan nu godt blive lidt svært. Jeg ville nok låse døren til omklædningsrummet, hvis jeg var ham.

104 kommentarer RSS

  1. Af Niels Larsen

    -

    Undskyld mig, men jeg finder, at det er en helt igennem syg tankegang, der skinner igennem.

    Hvem har fostret en så sindsyg ide, at mænd skulle have ret til at benytte kvindetoiletter og omvendt, blot fordi de føler sig som én af det modsatte køn. Og hvordan vil man sikre sig, at det forholder sig således og der ikke er tale om voyeurer?

    Få dog fornuften tilbage og overse alle disse minoritetsgrupper. Vi normale kan snart ikke være her uden at risikere at få en diskriminationssag på halsen.

    Og så skal vi helt væk fra at tage hensyn til muslimers sarte følelser. Dette er Danmark. Her lever vi efter danske normer, ikke afsindige mellemøstlige regler.

    Sig nej til minoritetsgrupperne, når de overskrider tærsklen for sund fornuft!

    Nogle af dem har gjort det bl. a. gennem kirkevielser for bøsser og lesbiske.

  2. Af hektor Heimlich

    -

    Hvilken minoritet er det mest synd for: det er et spørgsmål som er meget enkelt at besvare! Det er mest synd for de mennesker, som blev dræbt af terrorister Paris og Bruxelles, og som ingen synes bryde sig det mindste om, specielt ikke de forskellige såkaldte miljøpartiet (som ikke ved en dyt om miljø) crazy partier som Liberal Alliance og Stalin-krammerne SF etc.
    Terroristangrebene blev ledt fra Sverige, af en terrorist bosat i forstaden Mærsta nord for Stockholm, -det bliver ikke det sidste terrorangreb som ledes fra Sverige!

  3. Af Niels Peter Lemche

    -

    Anna Libak, du skriver: “I USA stemmer de kortuddannede eller ufaglærte, heteroseksuelle hvide mænd efter sigende på excentrikeren og milliardæren Trump, som de ellers ikke har det store til fælles med.”

    Har du tænkt over, at det netop var samme gruppe, der i sin tid stemte Hitler til magten? Man fandt jo ud af, at rygraden i hans bevægelse var flipproletaren; folk, der ikke mente, at de var blevet belønnet efter fortjeneste. Som Falladas roman hed “Har man én gang spist af en bliktallerken”.

    Frustrerede, hvide mænd er dødsensfarlige, fordi de tror, at de ejer verden, men må opleve, at sådan hænger det ikke sammen.

  4. Af bent rasmussen

    -

    Afvigerne fylder kun lidt i den virkelige verden, måske 3 %. Men i medierne fylder de vel 30-40 %. Jo mere abnorm, sær, underudviklet, psykopatisk eller forrykt man er, jo lettere kan man få sendetid og spalteplads. Mediernes evige spekulation i vanvid og udskejelser er til at brække sig over. Er helt enig med ni els lar sen. Iøvrigt har R og deres medsammensvorne nu gjort det muligt for pædofile at adoptere deres egne ofre. R arbejder konstant på at forvandle DK til et nyt sodoma og gomorra.

  5. Af bent rasmussen

    -

    Afvigerne fylder kun lidt i den virkelige verden, måske 3 %. Men i medierne fylder de vel 30-40 %. Jo mere ab norm, sær, underudviklet, psy kop atisk eller for rykt man er, desto lettere kan man få sendetid og spalteplads. Mediernes evige spekulation i vanvid og udskejelser er til at brække sig over. Er helt enig med ni els lar sen. Iøvrigt har R og deres medsam mensvorne nu gjort det muligt for pæd ofile at adoptere deres egne ofre. R arbejder konstant på at forvandle DK til et nyt sod oma og go morra.

    (igen, igen er der f-problemer)

  6. Af Javier Martinez

    -

    Naturligvis burde transkoennet frit kunne vaelge toilet. Ihvertfald efter operation.

    At lavkulturelle tosser stemmer paa Trump er meget normalt. I dk hedder trump tulle og df. De indfoerte dobbelt saa mange indvandrer til dk under vko og er nu igang med samme.

    Altsaa deres vaelgere er renlivet tosser der ikke forstaar politik, interesser. Borgerlig blok bliver den sidste der stopper loendumpers og velfaerdseroderes indtog i dk.

    Den hvide klynkende df maend som lirak hentyder til her i df, blev opfundet, partiet, af V,K for at bevare magten. Et genialt traek da der er saa utrolig mange danskere uden ide om noget som helst. Disse bliver a
    Ldrig klogere. Heldigvis for jer i
    sorte blok.

  7. Af Javier Martinez

    -

    Bente har aabenbart glemt hvor udbredt paadofili er i borgerlige hjem?

    Jo da, R er et borgerligt hjem ogsaa. Maersk og venner satser flere penge der ved valg en andre steder. Garanten for elitaere roede regeringer de kan styre.

    Personligt synes jeg det var mere vaesentligt med roede og blaa toiletter og svemmehaller? Saa holdt ondskaben sig i blaa afdeling kun, og kan bedre administreres.

  8. Af bent rasmussen

    -

    Den vist meget frustrerede hvide mand NPL er dog kun farlig på den måde, at han spilder folks tid med radigale og “historiske” vrøvlerier om hvor berigende “berigelsen” er. NPL er frustreret over at DK endnu ikke er fuldt islamiseret. Det er selvfølgelig også synd for ham.

  9. Af bent rasmussen

    -

    Javier er også tilhænger af islamisering. Tidligere kaldte han sig sø ren sø rensen. Ligesom NPL kan han godt lide at rakke ned på menigmands/almindelige danskeres meninger.

  10. Af Niels Peter Lemche

    -

    BENT RASMUSSEN – 3. JUNI 2016 11:44: Og som sædvanlig identificerer du og dine alias’er jeg med ‘folkets mening’! Hvor mange procent står egentlig bag DF? Er det mere end en femten til tyve procent?

    Nej, din mening er ikke ‘folkets mening’. Den er repræsentativ for en lille rabiat gruppe et eller sted derud i det nationalistiske og socialistiske mørke.

  11. Af Niels Peter Lemche

    -

    Svarene bliver lidt stakato med dagens hyperaktive filter.

  12. Af Jakob Rasmussen

    -

    “Hvilken minoritet er det mest synd for?”

    Hvad med hvide kvinder, der FØLER, at de er sorte – som f.eks. Rachel Dolezal – men som alligevel bliver behandlet som hvide af en ufølsom omverden?

    Staklerne bliver både diskrimineret af hvide og sorte mænd OG kvinder, der nægter at behandle dem, som de sorte kvinder, de inderst inde føler, at de er.

    Sorte, der inderst inde føler, at de er hvide kan få afbleget huden, og nu kan de også få blå øjne, for der er kommet en laser på markedet, der kan brænde det brune pigment ud af øjet.

    Men hvad med hvide kvinder, som f.eks. Rachel Dolezal, der FØLER, at de er sorte?

    Hvide, antiracistiske kvinder, der FØLER, at de er sorte, risikerer endda bliver beskyldt for racisme, hvis de sminker sig sorte!

  13. Af Erdogan Hansen

    -

    Bent kaldte sig tidligere preben jensen. Men altid aevler han med sig selv under flere synonymer. Led efter ord som “helt enig” og “laes ogsaa” 🙂

    Renlivet df tosse.

  14. Af Jakob Rasmussen

    -

    Spøg til side.

    Dén minoritet, som det er mest synd for i Danmark, må være undertrykte muslimske kvinder, der lever i fundamentalistiske miljøer.

    De bliver ikke alene de undertrykt groft og systematisk undertrykt af muslimske mænd, der mener, at Koranen giver dem ret til at voldtage deres koner, hvis deres koner nægter at have sex med dem, og straffe dem voldeligt, hvis de er ulydige.

    Men de muslimske kvinder, der lever i fundamentalistiske miljøer, bliver ikke alene undertrykt på det groveste af deres egen familie.

    De bliver også svigtet groft af de ultrapriviligerede, kridhvide, feministiske pampere, der stort set altid forsvarer de muslimske mandschauvenister mod enhver kritik, ved at beskylde alle, der kritiserer de muslimske mandschauvenister, for at være racister.

  15. Af Jakob Rasmussen

    -

    Redigeret udgave:

    “De bliver ikke alene undertrykt groft og systematisk undertrykt af muslimske mænd, der mener, at Koranen giver dem ret til at voldtage deres koner, hvis deres koner nægter at have sex med dem, og straffe dem voldeligt, hvis de er ulydige.

    De bliver også svigtet groft af de ultrapriviligerede, kridhvide, feministiske pampere, der stort set altid forsvarer de muslimske mandschauvenister mod enhver kritik, ved at beskylde alle, der kritiserer de muslimske mandschauvenister, for at være racister.”

  16. Af jasper bertrand

    -

    @Niels Peter Lemche
    Hvem der stemte Hitler til magten? Anne Libak behøver ikke overveje som du skriver, alle undersøgelser viser, at det var kvinderne, der stemte H. til magten. Og hvor meget nogen end ønsker det, er det jo ikke kort-uddannede fly-overs i USA, der har bragt demokratierne i fare.

  17. Af Niels Larsen

    -

    @ Niels Peter Lemche
    – 3. juni 2016 10:53

    Hvis det ikke var for den hvide mand, så levede vi stadig i noget tilsvarende der 15. århundrede.

    Vær lidt stolt af din æt, mand! Vi har formået mere end nogen anden del af den menneskelige race!

  18. Af Niels Peter Lemche

    -

    JASPER BERTRAND – 3. JUNI 2016 12:45:

    Nyt pseudonym?

    Men i øvrigt er det vist noget vrøvl, du skriver. Der findes faktisk udmærkede gennemgange af, hvem der stemte på NSAPD, og kvinderne var i hvert fald ikke nogen afgørende faktor. Men fremlæg din kilde.

  19. Af Javier Martinez

    -

    Undertrykkelsen af kvinder i borgerlige hjem, er lige saa grel som i muslimske fundamentalistiske hjem.

    Bare laes kommentatoerne fra blaa blok i b.blogs? Et langt kvindehad. Deres blaa kvinder kan ogsaa. Meningen kom med jobbeskrivelsen ved ansaettelsen. Saet kryds ved kvindeundertrykkende meninger og faa et job.

  20. Af Flemming Lau

    -

    The woman is The Worlds last nigger ! Martin Luther King. Og den allermest religiøst strukturelt undertrykte af alle kvinder, er den muslimske, der heldigvis er ved at opdage Frihedens milde brise.

  21. Af Allan Hansen

    -

    I børnehaven leger vi da IS kriger!

    http://www.frontpagemag.com/fpm/263063/palestinian-terror-kindergarten-frontpagemagcom

  22. Af ole hansen

    -

    Ved ikke hvilken minotitet det er mest synd for. Men det er ihvertfald synd for flere millioner danskere som er ofre for en politiserende minoritet som udplyndrer dem på hundredvis af måder, som svigter, undertrykker, tyranniserer og terroriserer dem på utallige måder, og som nu arbejder på deres udskiftning og undergang.

  23. Af ole hansen

    -

    Danskernes tryghed, frihed, velfærd, familieliv, sundhed, jobsikkerhed, kultur og fremtidsmuligheder angribes og undergraves uafbrudt af nykommunistiske, korrupte og radigale kliker. Og af rabiate feminister og pladderhumanister.

  24. Af Jakob Rasmussen

    -

    @ Javier Martinez

    “Undertrykkelsen af kvinder i borgerlige hjem, er lige saa grel som i muslimske fundamentalistiske hjem.

    Bare laes kommentatoerne fra blaa blok i b.blogs?”

    Det er ikke helt rigtigt; for der er forholdsmæssigt langt flere muslimske kvinder på krisecentrene, der er flygtet fra deres voldelige ægtemænd, end der er ikkemuslimske kvinder, der er flygtet fra voldelige ægtemænd – men der er noget om det.

    For der er en del borgerlige skabsislamister, der mener, at kvinder ikke bør blande sig i politik.

    De har endnu ikke indset, hvor meget de har til fælles med islamisterne.

    For i vore dage findes der kun én betydelig, politisk retning, der vil udelukke kvinder fra politik – og det er de fundamentalistiske islamister.

    De blå skabsislamister, der frygter kvinder i politik, men som alligevel bekæmper islamisterne, er omtrent lige så hykleriske, som de feminister, der konsekvent forsvarer muslimske mandschauvenister, og kalder alle, der kritiserer de muslimske mandschauvenister, for racister.

  25. Af ole hansen

    -

    Nå, anna har vist fået ordre til at begrænse ytringsfriheden mest muligt, undtagen overfor javier.

  26. Af ole hansen

    -

    Det virker håbløst med det f ….. Farvel.

  27. Af Finn Bjerrehave

    -

    Jøderne i Europa, hvor Muslimerne fortsætter presset mod denne minioritetsgruppe, og vestbredden bliver deres nye hjem, og Europa bliver drænet for krestive/ dygtige mennesker.
    I Danmark er det sikkerhedsrep. og tillidsmænd som har min største opmærksomhed, og underholdning i dårligt arbejdsmiljø er beviset, netop hvem ønsker at blive syg på arbejde.
    Måske den Dansker som lever sundt og fornuftigt, og alle der ikke ligner denne person, dræner samfundsøkonomien for resurcer, og der bliver aldrig åbnet for gratis besøg på Fyn for en Sjællander, de andre har nemlig brugt vores penge.
    Til slut er det mest synd for vores politikere som når de får et spørgemål, næsten aldrig kan besvare spørgsmålet, og så bliver sure når spørgsmålet kommer igen.
    Til sidst de Englændere som i 2 store krige , netop for at have Europa som marked, ønsker exit, og derefter mister Scotland, og bliver til Little England.
    Allerminds synd for min hustru og jeg, vi skal hver aften trave rundt og fange deæbersnegle, og de stopper aldrig, men æder vores blomster.
    De syv dødssyndere. Finn Vig

  28. Af Finn Bjerrehave

    -

    Undskyld for de mange tåbelige stavefejl, måske sommervarmen Finn Vig

  29. Af Jørgen F.

    -

    …Ja, alverdens ulykker skyldes de uuddannede arbejdsløse hvide fordrukne mænd. Det kunne man også forstå i Deadline igår aftes.

    Brexit, Trump, Hitler – hele balladen.

    Problemet er jo bare at da det hele, også i 30’erne, er foregået demokratisk. Hvorfor fan’ er der så mange?

    Eller får de 2 stemmesedler – en til hver håndbajer?

  30. Af jasper bertrand

    -

    @NIels Peter Lemche
    Hitler og kvinderne kunne du selv have googlet på et øjeblik. Allerede Herman Rauschning skrev om det i 1939.
    Men da der selvf. i nyere tid er nogen feminister, der af holdningsmæsssige grunde modsiger det, får du lige et link der giver en udmærket oversigt over mange af dem der har beskæftiget sig med det. Se: “Our Last Hope”; Women’s Votes for Hitler: A Reappraisal , Helen L. Boak .

  31. Af Erik Hamre

    -

    Anna Libak, jeg er overrasket du er så fejlinformeret om Trump’s vælgerskare.

    “…But an analysis of exit poll data by FiveThirtyEight finds that Trump voters have higher median household incomes than the typical American, and higher education levels too…”

    http://qz.com/679589/trump-voters-earn-more-and-are-better-educated-than-the-typical-american/

    http://www.economist.com/blogs/graphicdetail/2016/04/daily-chart-14

    Det passer simpelthen ikke hvad du skriver.

    Trumps kandidatur har desværre afsløret at danske journalister tilsyneladende primært får USA nyheder fra Twitter, hvor de følger venstreorienterede personer.

    Mads Fuglede derimod var meget tidligt ude og indrømme han kørte på automatpilot når det galdt Trump, men når han dykkede ned i substansen, og ikke bare ukritisk videregav ‘twitterati’, så var Trump en genkendelig europæisk politik i form og indhold.

    Jeg må stille mig spørgsmålet Anna Libak, du er en vidende og meget dygtig journalist, hvorfor tror du at selv du er dårligt informeret omkring Trump? Er det ikke et demokratisk problem hvis medierne ikke magter at videregive nyheder om mennesker der har markant anderledes politiske holdnigner?

  32. Af Niels Peter Lemche

    -

    JASPER BERTRAND – 3. JUNI 2016 13:30: jeg gik såmænd ind og googlede Who voted for Hitler, og op kom en artikel af Dick Geary, der er Professor of Modern History fra the University of Nottingham. Find den her: http://www.johndclare.net/Weimar6_Geary.htm. Der er også andre artikler af professionelle historikere, som jeg vil give fortrinfrem for en eller anden (kendt bevares) skribents meninger.

    I øvrigt kan vi begge være ude på et vildspor. Hitler blev aldrig valgt til noget som helst. Han fik omkring 1/3 af stemmerne og resten gennem manipulation af andre partier.

  33. Af Niels Peter Lemche

    -

    JASPER BERTRAND – 3. JUNI 2016 13:30: Prøvede at finde din bog på amazon (com + co): De ville ikke kendes ved titlen. Helen Boak har skrevet en afhandling om kvinder i Weimanrepublikken. ER det den, du tænker på?

  34. Af jasper bertrand

    -

    @Lemche
    det sidste har du ret i, og var i øvrigt på tilbagegang i sidste frie valg i 32. Så den ofte fremførte påstand om hans store charisma skal også tages med et gran salt, han fik jo faktisk ikke mange stemmer ved valgene i 1920’erne.

  35. Af Niels Peter Lemche

    -

    JASPER BERTRAND – 3. JUNI 2016 14:17: Ja, det er nok så meget folk som von Papen, der burde tage ansvaret. Og de øvrige konservative politikere, der troede, at de kunne styre monstret.

    Nu ser man også fornuftige republikanere stille sig bagved Trump. Historien gentager sig aldrig, hm!

  36. Af Jørgen F.

    -

    …Okay – så var der kun 30 % deliriumforstyrrede mandlige analfabeter i 30’ernes Tyskland. Et tal , der tilsyneladende er steget til 49,999 i Østrig efter sidste uges optælling – og omkring 48-52% i UK jfr. meningsmålingerne.

    Måske er det der at der skal sættes ind – eller også skal man søge efter journaliststandens slet skjulte politiske preferencer i deres spritåndede socioøkonomiske forklaringsmodeller?

    Uanset hvilket sted, der kan sættes mest effektivt ind – så er antabus formentlig en del af løsningen.

  37. Af jasper bertrand

    -

    @Jørgen F.
    ja nu var Hitler fanatisk afholdsmand og Trump har aldrig rørt alkohol, så måske er en god flaske rødvin mere en del af løsningen, end det er problemet.

  38. Af jasper bertrand

    -

    så først nu at der blev spurgt om link til Boak:

    Stable URL: http://www.jstor.org/stable/1430096

  39. Af Per Munkholm Olesen

    -

    Det er mest synd for os, der har læst kommentarerne til dette indlæg. Mit kvalmepunkt er nået. Stakkels mig, stakkels Danmark.

  40. Af Finn Bjerrehave

    -

    Uddannelsesmæssigt er det med Ulla Tørnæs forslag, synd for Danmark, nemlig kun tilskud til een erhvervsuddannelse, og jeg bliver skræmt, nemlig hvem kender morgendagens krav, og min studievejleder valgte / rådgav forkert.
    Måske kun regulering i SU.
    Uddannelse er GUD. Finn Vig

  41. Af Niels Larsen

    -

    Erik Hamre
    – 3. juni 2016 13:59

    Min svigersøn i Iowa har en årsindkomst på ca. 1,4 millioner danske kroner.

    Han har været tilhænger af Trump fra starten.

    Han er nemlig også træt af politikere, som lyver, manipulerer, svindler og bedrager.

    Danske politikere burde læse skriften på væggen!

  42. Af Lars Kristensen

    -

    Kan vi ikke få svømmehaller fri for muslimer.

    Svømmehaller for danskere og udlændinge der ikke er muslimer.

    Igen i dag er der rapporter fra Tyskland hvor asylansøgere fra Syrien og Afghanistan har forgrebet sig på mindreårige piger.

    I går var der en sag fra Østrig med en iraker der sagde han var bøsse da han skulle have asyl og så nu havde begået seksuelle overgreb på en 11 årig pige i en svømmehal.

  43. Af Lars Kristensen

    -

    Og naturligvis INTET i de danske MSM.

    De står ellers i de britiske aviser og tyske MSM.

  44. Af Jan Petersen

    -

    Jeg er iøvrigt meget enig i denne Anna Libak udtalelse:

    “For ligesom det i Vesten er karrierekvinder, der har ført ligestillingskampen og defineret interesserne på alle kvinders vegne, så er det naturligvis privilegerede karrieremænd, der fører den på alle mænds vegne.”

    Ja, det er altid en lille intellektuel elite, der kreerer nye politiske vinde. Det var også tilfældet med kommunister, fascister og nazister. Om masserne er med på ideen eller ej, er sådan set ligegyldig. Man kupper sig bare til magten. Den russiske revolution var ingen revolution, det var et kup. Det var nazisternes og fascisternes magtovertagelse også.

    Den eneste medspiller, der er helt afgørende for den intellektuelle elites succes, er mainstream massemedierne. Er de med på ideen, så kører resten mere eller mindre pr automatik!

  45. Af Henrik Knage

    -

    Minoriteter har den kedelige egenskab, at de hurtigt kan udvikle sig til majoriteter – især dem der er lidt uldne i kanten. Se bare Uffe Elbæk, der er gået til angreb på burhøns og deres æg, som Hitler angreb jøder. Derudover er han begyndt, at undervise andre politikere i at svare i Øst, når der spørges i Vest.

    De breder sig med lynets hast, som en steppebrand på en afrikansk savanne, de luskede minoriteter og de efterlader kun en gold og afsveden jordoverflade, til dyr og anderledes tænkende mennesker.

    Der burde arrangeres et Clement – program der er opbygget på samme måde som “Hvem Vil Være Millionær” – for at få has på genstridige politikere – hvor der er fire svar på et givent spørgsmål og hvor kun et er rigtigt.

    Lamaen har iøvrigt fuldstændig ret, hvis man fortjener et land, kan man ikke forvente andre genopbygger det, når man selv er stukket af og det er fuldstændig pip i hatten, at der ikke allerede er lavet fuldstændig klokkeklare anvisninger til folk der står ved grænsen og vil ind på asylophold, at laver de kriminalitet er det ud, samt når der falder ro på i deres hjemlande, er det retur. Det kan da ikke være så vanskeligt at finde ud af i er dysefunktionelt folketing med urimeligt mange minoriteter, samlet på et og samme sted.

  46. Af Søren Andersen

    -

    Ja, der er godt nok mærkeligt, at kortuddannede produktionsarbejdere i USA støtter Trumph, når han kræver stop for udlicitering af amerikanske produktionsvirksomheder? De må godt nok være meget dumme, siden de ikke vil afskaffe deres eget eksistensgrundlag. De er næsten lige så dumme som alle de kortuddannede danskere, der ikke kan se det geniale i, at Danmark oversvømmes af muslimer, der både belaster de offentlige budgetter og kriminalstatistikkerne.

    Det er lidt pinligt, at en krigsliderlig kandidat, der støttes af spekulationsbankerne på Wall Street er de liberale og venstreorienteredes kandidat til det amerikanske kandidatvalg.

    Diskussionen om, hvem det er mest synd for, viser med al ønskelig tydelighed, at hvad der er for nogle latterlige problemstillinger, som politisk korrekte mainstream-journalister beskæftiger sig med. Selvfølgelig er det da ikke synd for en mand, der føler sig som en kvinde, at han ikke må gå ind på dametoilettet. Selvfølgelig er der da overhovedet ingenting, der er synd for muslimerne. Der er heller ingenting, der er synd for kvinder, der ikke kan blive topdirektører. Langt de fleste kvinder bliver meget lykkelige af at fokuserer på deres familie frem for en karriere. Der er ikke noget, der er så ynkeligt som en gold, barnløs karrierekvinde, der har misforstået, hvad livet går ud på, og som ikke er i stand til at føre sine gener videre.

    Det meget symptomatisk for den quasi-virkelighed som mainstream-journalister bevæger sig rund i, at de kvinder, som det virkelig er synd for – de gamle, de syge, de grimme, de svagtbegavede, de fattige, de boligløse, døtre af narkomaner osv. – aldrig blive værdiget et ord.

    Desværre er der en hel del danskere, som ukritisk køber mainstream-journalisternes gakkede verdensbillede. Men der er jo også mange danskere, der ikke ejer nogen kritisk sans, og som ikke er i stand til at tænke to sammenhængende tanker. Det er den slags mennesker, som mainstream-journalisterne satser på.

  47. Af Jan Petersen

    -

    Anna Libak, iøvrigt “glemte” du meget behændigt at nævne, at det mange amerikanere protesterer over – med hensyn til transgender rettigheder – er, at det er kommet til verden som et “President directive”. Altså en direkte ordre der gælder alle stater. Ikke just en ide der er udsprunget via folkelig demokratisk debat.

    Lidt a la mit ovennævnte indlæg. Den lille intellektuelle elite – kupper sig bare til samfundsændringer., uanset hvad masserne synes. Måske en af årsagerne til at Trump har medvind på vejen til Det Hvide Hus?

  48. Af Anders Munch

    -

    Niels Peter Lemche.
    “Anna Libak, du skriver: “I USA stemmer de kortuddannede eller ufaglærte, heteroseksuelle hvide mænd efter sigende på excentrikeren og milliardæren Trump, som de ellers ikke har det store til fælles med.”

    Har du tænkt over, at det netop var samme gruppe, der i sin tid stemte Hitler til magten? ”
    ” øvrigt kan vi begge være ude på et vildspor. Hitler blev aldrig valgt til noget som helst. Han fik omkring 1/3 af stemmerne og resten gennem manipulation af andre partier.”
    Og alligevel var det første du gjorde, at bebrejde den hvide mand.
    AF NIELS LARSEN – 3. JUNI 2016 12:46
    @ Niels Peter Lemche
    – 3. juni 2016 10:53
    Hvis det ikke var for den hvide mand, så levede vi stadig i noget tilsvarende der 15. århundrede.
    Vær lidt stolt af din æt, mand! Vi har formået mere end nogen anden del af den menneskelige race!
    Niels Peter Lemche er ikke en hvid mand. Han er jøde. Jøder hader den hvide mand. Har du endnu ikke forstået det?
    https://www.youtube.com/watch?v=4gGJ29oX3UA

  49. Af Søren Andersen

    -

    Jeg forstår ikke at nogen i fuld alvor kan påstå, at vi stadigvæk ville leve som i 15 århundrede, hvis ikke det havde været for den hvide mand.

    Alle civilisatoriske fremskridt skyldes den hvide mand åndelige energi, kreativitet og intelligens. Havde det ikke været for den hvide mand, var vi næppe kommet ud af stenalderen endnu.

  50. Af ole hansen

    -

    Kl. 13.13 kom på, men ikke 13.15. F ilt ret er hyperaktivt. Skrives langt, blokeres der. Opdeles i korte, spærres allerede tekst nr. 2. Kritiske/dansksindede bloggere frasorteres.
    Ytringsfrihed/demokratisk debat? Slet ikke. Manipuleret debat? Ja, mon ikke.

  51. Af ole hansen

    -

    Hvorfor har et indlæg om majoritetens/det store flertals situation været skjult i mindst 12 timer?

  52. Af Ulf Timmermann

    -

    Den største “minoritet” i U.S.A. er vel dem, der slet ikke stemmer, er den op imod de 50% – hvem er de så?

  53. Af Jan Petersen

    -

    Det amerikanske valgsystem er så smart indrettet (for magthaverne), at man skal registrere sig, før man kan stemme. Gu’ ved, hvor høj stemmeprocenten i Danmark ville være, under samme regler? 🙂

  54. Af Anders Thornvig Sørensen

    -

    Jan Petersen – 3. juni 2016 22:50
    Præsident-direktivet gælder offentlige skoler i hele USA. Mere præcist: alle skoler, som modtager offentlig støtte fra USA’s føderale pengekasse.
    Obama siger til skolerne: hvis I vil have føderale skatteyderpenge, skal I ikke gøre forskelsbehandle eleverne.
    Delstaterne kan frit vælge selv at give offentlig støtte til skoler fra deres egne pengekasser. Skoler som insisterer på at diskriminere og derfor mister deres føderale pengestøtte, kan stadig håbe, at en lokal regering i delstaten eller kommunen øger sin egen pengestøtte tilsvarende, så budgethullet bliver lukket.
    Så bliver konsekvensen, at delstatspolitikere, som forlanger at føre kampagnen mod værgeløse, selvmordstruede, ensomme og udstødte teenagere helt til bunds, selv må til at forklare skatteyderne og vælgerne, hvorfor dette korstog virkelig skulle være pengene værd.

  55. Af Niels Peter Lemche

    -

    ANDERS MUNCH – 3. JUNI 2016 23:02:
    Samme vrøvl stadigvæk. Dine beskyldninger mod mig kommenterede jeg på Anna Libaks anden blog. Tror du ikke, at dem, der læser denne blog, også læste den anden?

    Nu har du fået endnu en opfordring til at redegøre for forskellen mellem et argument og en påstand; men se, om du tør svare på spørgsmålet! Indtil du gør det, er der ingen grund til at tage dine indlæg alvorligt, eller som andet end den sædvanlige smøre fra de mentalt retarderede på yderfronterne. Og så dine generaliseringer: “Uden den hvide mand osv.” Ja, det skete gennem foreningen af humanismen med dens antikke rødder og den kristne morallære om menneskets ukrænkelighed, så den var forberedt gennem årtusinder. Og så den europæisk udgave: Ja, det to i hvert fald 300 år. Der er ikke meget i krigene i 1500- og 1600-tallet, der peger på nogen særlig fremragende europæisk civilisation. Tværtimod var den uhyre primitiv, undtagen i de akademiske kredse, hvor ideen om det moderne menneske skabtes. Så det er ikke de europæiske befolkninger en masse, du skal henvise til, men til den nok så foragtede klasse af akademikere, præster, skolelærere, you name it. I oplysningstiden ændrede det sig. Der opstod også en række organisationer, som man i dag ofte bare bruger til at skabe mysterier à la Da Vinci Koden, inklusive illuminati, som vist skabtes af en lidt forvirret præst fra Ingolfsstadt med en idé om et verdensomspændende netværk af “de bedste mænd”. Frimurerne hører også med i den sammenhæng, en gruppe mennesker,. der dyrkede det humanistiske-krisne livsideal og bl.a. stod bag stavnsbåndets ophævelse (de var stort set alle frimurere, inklusive den vordende Frederik VI). Så når du kommer ind i 1800-tallet, kan du begynde at tale om det moderne menneske, hvor folkeskolereformen af 1805 nok var den vigtigste byggesten, og hvor Grundtvig og Kolds folkehøjskoler blev den betydeligste institution for at redde bondestanden–den helt store majoritet i de dage–ud af middelalderen.

    Hvis du vil have det i kunsten, så se Fidelio, en allegori over frigivelsen af det europæiske menneske. Det er ikke uden grund, at fangen hedder Florestan, “den blomstrende”, og at han synger om ‘die Freiheit’.

    Og så bare til sidst: Vi var ikke alene. Tag en tur til Tyrkiet og se på Mimar Sinans bygningsværker. Du kan også tage videre ud i verden og se på islamisk bygningskunst. Hvad med Taj Mahal? Det er selvfølgelig kun indikationer af den kultur, der frembragte sådanne mirakler; men vi har gjort os blinde over for dem gennem vores egen hovenhed.

    Og så til allersidst: Mht. vores tekniske fremskridt, som er ubestridelige, så opnåede borgerskabet ikke en levestandard som den, man fandt i tilsvarende befolkningslag i Romerriget før engang i det 19. århundrede. Besøg Pompeji og Herculaneum eller Efesus. Den kultur blev vist knust af barbariske europæere fra vores del af verden.

  56. Af Jan Petersen

    -

    Hvorfor iøvrigt ikke gå tilbage til 2-3-4000 år i tiden – der sad de sikkert også og hamrede på sten PC’er ……. LOL

  57. Af Jan Petersen

    -

    Iøvrigt, how about the real world – anno 2016?

  58. Af Lars Kristensen

    -

    Merkel vil nu sætte turbo på jobskabelsen for de mange læger, tandlæger og ingeniører der er kommet fra Syrien, Afghanistan og Nordafrika.

    Mindst 100.000 minijobs til en euro i timen skal der skabes og naturligvis er fagforeningens sure, men hvad er alternativet. Flere på førtidspension, for man sender jo ikke migranterne tilbage. Dem har Merkel, Juncker og Reinfeldt jo inviteret.

    PS: Igen i aftes blev en mindreårige pige kulturberiget i Tyskland af en 38 årig asylansøger. Den tyske befolkning må lide under importen af de mange brune racister der hylder den pædofile profet.

  59. Af Benny B

    -

    Lars Kristensen
    Ja, men nu har Merkel og Junkers da også besluttet, at kritik af hele indvandrings circus projektet skal takseres som hate speech og derefter censureres på face book og you tube.
    Problem solved.

  60. Af Niels Larsen

    -

    Noget, som væmmeligboere, pladderhumanister, politikere og journalister bør lægge sig på sinde: “The peaceful majority was irrelevant”

    https://www.youtube.com/watch?v=YnOF7y-KuHE

    Det er de “få” – op til 300 millioner rablende sindssyge muslimer (også kaldet islamister) – som tegner butikken.

    Islam skal bekæmpes offensivt. Bl. a. ved at nægte bygning af flere moskeer, forbud mod sorte-sække-kvinder, hættemåger og mænd i kjoler (også kaldet kjortler). Og naturligvis total ignorering af al muslimsk påvirkning.

  61. Af Benny B

    -

    I øvrigt bliver det spændende, hvad der kommer ud af fuskervalget i Østrig, hvor den vindende kandidat have ca. 13 procent færre stemmer end modparten i første valgrunde. og hvor en af valgamterne i anden valg runde havde en ejendommelig valg prosent på hele 148.
    Hvis der er tale om valgsvindel, ryger proppen af flasken og troen på de etablissementet vil forsvinde helt.
    Det vil være et godt argument for genindførelse af dødsstraffen.

  62. Af robert petersen

    -

    Som enhver kan se, forsøger n i els pe ter le mche at dupere rakket med udpluk fra verdenshistorien. Men hovedsigtet for npl er at trække Danmark med ned i svenskerdybet. Npl påstår at det går den rigtige vej i Malmø, Gøteborg, Stockholm og de øvrige byer, selvom kriminaliteten er eksploderet og Sveriges omdannelse til et fattigt, islamiseret, terror- og krigshærget land skrider hastigt fremad. Npl er radikal til fingerspidserne og lever i en fantasiboble.

  63. Af Anders Thornvig Sørensen

    -

    Benny B – 4. juni 2016 9:03
    Det giver mig anledning til at kommentere på Asger Aamunds bidrag den 2. juni.
    Jeg tror ikke, at “systemet” i Østrig er så lukket, som Aamund vil gøre det til, når det gælder opklaringen af valgfusk.
    Sagen kan vel ende hos Østrigs forfatningsdomstol, og østrigske domstole er generelt vist nok ret frie i forhold til det politiske system.
    Men forinden skal sagen, som Aamund skriver, undersøges af forbundsindenrigsministeriet.
    Systemet vil dér frikende sig selv, forudser han.
    Det ville ikke lyde utænkeligt, hvis indenrigsministeren havde været socialdemokrat, og dermed havde ligget politisk relativt tæt på den politiker, som blev erklæret for præsidentvalgets vinder.
    Indenrigsministeren ligger dog ret fast i hænderne på det østrigske konservative parti. De konservative har tidligere været i regeringskoalition med Frihedspartiet, altså det parti som nu hævder at være offer for systematisk om omfattende valgfusk ved præsidentvalget. Formentlig er der også mange konservative vælgere, som har stemt på Frihedspartiets kandidat.
    Det konservative parti vil ikke kunne se sine vælgere i øjnene ved næste nationale parlamentsvalg, hvis det hedder sig, at partiet holder hånden over valgfusk for at bekæmpe Frihedspartiet. Og kan de konservative kan potentielt få brug for Frihedspartiet som koalitionspartner igen efter valget. Disse ting er det konservative parti formentlig fuldstændig på det rene med.
    Andre faktorer trækker den anden vej: 1) Internationalt diplomati, 2) det østrigske konservative partis stilling i EU-parlamentet, 3) partiets nuværende regeringskoalition med socialdemokraterne.
    Men alle 3 faktorer 1-3 valgte de østrigske konservative jo altså at sætte sig udover, dengang de brød isen og gik i regeringskoalition med Frihedspartiet første gang. Da der så fulgte EU’s diplomatiske boykot mod Østrig, holdt de konservative fast i koalitionen med Frihedspartiet, mens boykotten langsomt gik i opløsning af sig selv.

  64. Af robert petersen

    -

    Sandheden om EU og Danmarks/Europas situation får man ikke fra de radikale. Sandheden er at EU er en stor trussel, og de radikales snak om “berigelse” er løgnepropaganda hele vejen igennem. Tværtimod kan flodbølgen sydfra hurtigt ende i ekstrem fattigdom og blodige terroraktioner og uroligheder. De radikale og skabsradikale partier er så asociale og landsskadelige, at de burde miste alle deres vælgere, fordi de i realiteten er rødnazistiske partier i fuld gang med at ødelægge alle danskeres fremtid.

  65. Af Anders Munch

    -

    Niels Peter Lemche. Jeg er ikke en jøde.
    “Nu har du fået endnu en opfordring til at redegøre for forskellen mellem et argument og en påstand; men se, om du tør svare på spørgsmålet!”

    Påstand.
    “En påstand er et sandhedsudsagn, som vedkommende, der fremsætter påstanden, selv tror på, eller foregiver at tro på, og som postulatoren under alle omstændigheder gerne vil have andre til at tro på. I tilfælde af, at disse eventuelt er skeptiske, kan postulatoren forsøge at underbygge påstanden ved at fremlægge forskelligt fysisk eller tekstuelt bevismateriale, ved at fremføre logiske argumenter i relation hertil, ved at demonstrere umuligheden af andre forklaringsalternativer samt ved at underbygge påstanden med troværdige vidne- og ekspertudsagn, ved at sværge rituelt etc.
    Argument.
    “forsøg på at sammenknytte forskellige påstande eller meninger med hinanden. Et argument kaldes logisk gyldigt, hvis konklusionen faktisk følger af præmisserne, ellers er det ugyldigt. Et logisk gyldigt argument kaldes holdbart, hvis alle præmisserne er sande.”
    Sådan. Jeg turde godt svare dig. Du derimod, har stadig ikke påpeget hvilke af de 6 postulater, du ville have mig til at underbygge. Fordi du er en kujonagtig jøde, som skriver og skriver en masse volapyk.

  66. Af Arne Hornborg

    -

    Hvilken minoritet er det mest synd for?
    Det må være den danske befolkning der efterhånden er en minoritet i vort eget land i forhold til den massive indvandring af ,,fupasylanter” med alle de rettigheder de bliver tilgodeset med.
    Arne Hornborg
    Typografisk mediegrafiker/forfatter.

  67. Af robert petersen

    -

    NI ELS P LE MC HE…………det vælter jo ind med efterretninger og vidneudsagn om at merkel-, jelved og løkke-typerne er ved at ruinere Europa og Danmark, om at de er ved at genskabe det wilde westen og sygdomme som den sorte død, om at den danske velfærd rasler ned ad brættet, om at stadig flere kvinder overfaldes af “berigere”, om at feministerne og rødstrømperne hetzer, udnytter, tyranniserer og terroriserer de danske mænd hvor de kan komme afsted med det, om at størstedelen af vores infrastruktur og provinsbyer tæppebombes med forringelser, nedskæringer og lukninger, om at danskerne nu er 3. og 5. rangs mht. til social velfærd, om at DR fylder os med løgn om faldende kriminalitet og verdensrekorder i livsglæde og folkelig lykke, om at indvandringen giver overskud, mens danskerne livet igennem er en underskudsforretning, om at de danske kvinder er noget så undertrykte og uligestillede osv. Og man hører om rekorder i massefyringer, firmakrak, skilsmisser, tabermænd, posedamer, ulykkelige faderløse børn og unge der slår sig selv ihjel med selvskæren, anorexi, stoffer og alkohol. Og der er oplysninger om uretfærdige, vanvittige, skandaløse, perverse og menneskefjendske forhold masser af steder i landet. Og om at det går mod kaos, terror, guerillakrig og borgerkrig i Sverige, efter at feminiserede mænd og politiserende kvinder som mona sahlin osv. har sejret ad helvede til.

    Tror du at det bare er løgn altsammen??

  68. Af Flemming Lau

    -

    Anna Libak
    Lige til din orientering. Den ret de homoseksuelle fik af kirkeminister Manu Sareen og Folketinget den 14 juni 2012 Lov:. L 106 er ANFÆGTET af grundlovsgruppen “Med lov skal land bygges”
    Den var i Østre Landsret den 31-3 2016 men dommerne udbad sig 2 måneders betænkningstid tid.
    For en uge siden skulle dommen være faldet, men dommerne udbad sig yderligere 1 måneds betænkningstid tid til den 28-6-2016.

    Hvorfor ?

    Fordi L 106 er grundlovs brud. Vore politikere skal .holde “snitterne” væk, fra spørgsmålet der direkte vedrører kirkens lære og forkyndelse ! Giv Kejseren hvad Kejserens er, og Gud hvad Guds er !

  69. Af Anders Thornvig Sørensen

    -

    Flemming Lau – 4. juni 2016 17:14
    For mig at se ligner det ikke umiddelbart et grundlovsbrud, men det afgør retten.
    Det er fint, at domstolen har taget sagen, så der kan skabes fuld klarhed over lovgrundlaget.
    Jeg kan forestille mig, at Folketinget afventer sagens udfald, inden Tinget begynder at lave eventuelle lovændringer for at åbne for indførelsen af borgerligt homoægteskab på Færøerne. Det er nemlig blevet lidt kompliceret, fordi færingerne ønsker deres kirke friholdt fra forpligtelser i den sammenhæng. Hvis Østre Landsret eller evt. Højesteret underkender den nuværende lov, skal hele grundlaget revideres fra bunden af, så den danske Folkekirke også bliver fritaget fra forpligtelsen til at ægte folk af samme køn.

  70. Af Anders Thornvig Sørensen

    -

    Til Flemming Lau, 4.6.2016, kl. 17:14, fortsat.
    Såfremt loven bliver underkendt som grundlovsstridig, skal der også tages stilling til situationen for de par, som i den mellemliggende tid har indgået juridisk bindende ægteskab i Folkekirken.
    Det kan ikke være rimeligt, hvis deres privatøkonomi skal rammes af en bagudrettet annullering af ægteskabets retlige gyldighed. Det kan samfundet ikke byde dem.
    Jeg ved ikke, hvordan man jurateknisk løser problemet, men det er man i så fald bare nødt til. Og helst sådan, at vedkommende familier ikke bliver kostet rundt med i formalia, tidsfrister og bureaukrati.

  71. Af Anders Thornvig Sørensen

    -

    Til Flemming Lau.
    Så kom mit 2. indlæg om emnet på før det 1. Hvad kan man gøre.

  72. Af Flemming Lau

    -

    ATS.
    Nu kræver det at grundlovs gruppen får medhold, og hvis det ikke sker, så ryger den til Højesteret og i den periode finder man nok en løsning så de Viede par kan holdes skadesløse. Nu er der Heldigvis kun tale om få homovielser, 5 stk mener jeg alene for 2012.
    Det undrer mig imidlertid at man fra homoernes side ikke ikke bare var tilfreds med det registrerede partnerskab fra den 26-5-1989. Man kan da ikke forvente velsignelse for noget Gud har forbandet !

  73. Af Anders Thornvig Sørensen

    -

    Til Flemming Lau
    Det forstår jeg, men hvad er det Gud har forbandet, og hvad er det som parrene ønsker velsignet.
    Forbandelsen gælder mig bekendt for den kønslige akt mellem to af samme køn.
    Velsignelsen af et heteroseksuelt ægteskab gælder bl.a. evnen til at få biologiske børn sammen, altså ved den kønslige akt med hinanden. Det gælder ikke ved homopar.
    Dernæst gælder velsignelsen det familiære liv i bred forstand, mellem forældrene indbyrdes og mellem forældrene og børnene. Det har ikke nødvendigvis noget at gøre med, hvad forældrene foretager sig i soveværelset. Er der børn med i familien, handler det først og fremmest om børnenes gode opvækst.
    Det er dét, som homopar ønsker velsignet i Kirken. De kan godt fornemme, at der ligger en verden uden for rækkevidden af den menneskelige fatteevne. Det er denne hele verden, repræsenteret ved kirken, som de ønsker at erklære sig og forpligte sig overfor.

  74. Af Flemming Lau

    -

    ATS.
    Jeg kan ikke rigtigt se problemet. ” Velsignelsen” bliver lyyst, hver søndag for alle kristne syndere, høj og lav, for lidt eller meget troende, herunder for børns gode Opvækst. Men begrebet ” Synd” er jo udtryk for egenvilje og ikke Guds vilje. Synd adskiller os fra Gud, men Gud vil jo ingen synders død !

    Det er egentlig en lidt pudsig diskussion, for ved indgangs bønnen beder vi jo om at lære at angre vore synder og hver dag forbedre os i et helligt liv og levned i Jesu navn. Jesus blev pint og plaget samt korsfæstet for vore synd. Så er det da ikke så lidt frækt at fremture med at kræve velsignelse af forsætte med at synde. I mit univers er det den omvendte verden.

  75. Af Benny B

    -

    Anders Thornvig Sørensen – 4. juni 2016 12:32
    Tak for dit uddybende indlæg.
    Hvis du følger slaget tæt, må du meget gerne rapportere om begivenhedernes gang.
    Kan de 148 procent forklares?

  76. Af Anders Thornvig Sørensen

    -

    Flemming Lau
    Man kan jo ikke sige sig helt fri for en følelse af, at kirkebryllupper – også ved heteropar – ikke sjældent måske er mere en social end en teologisk begivenhed, når det gælder hovedpersonernes egen motivation.
    Syndsforladelse for kønsakten med henvisning til det reproduktive formål, men det er den negative, lovreligiøse udgave. Den positive udgave er ægteskabet, foreningen mellem kønnene og skabelsen herved af nyt liv, som symbolbillede på Guds skaberværk og forsoningen. Dér kan de homoseksuelle par ikke rigtig følge med, så hele rækkevidden bliver mere begrænset og mere jordnært verdslig for deres vedkommende.
    Og så vil man have ligestilling. Kan de få lov til det, vil vi også. Det er reelt nok. Man vil være ligeværdige som mennesker, samfundsborgere og folkekirkemedlemmer.

  77. Af Allan Hansen

    -

    Man bedes venligst slette mit sidste indlæg STRAKS

    TAK.

  78. Af Flemming Lau

    -

    ATS.
    Hvad har Guds sandhed med usandhed at gøre ? Intet ! Folkekirken er ikke en folkets Kirke, hvor man har ” tidsånds” præster rendende rundt med fingeren i vejret for at lodde den aktuelle folkestemning. Kirken består af levende “stene” og har en præst der forkynder evangeliet rent og purt. Går vi på akkord med det fx Guds frelsesplan som blot værende noget symbolsk giver det jo ingen mening mere, med mindre det netop er Formålet ! Som syndere, er vi alle lige for Gud, mennesker, samfundsborgere og folkekirkemedlemmer.

  79. Af Flemming Lau

    -

    Hej Allan.
    Jeg er desværre ikke så god til de elektroniske ting. Det kan være at hustruen kan hjælpe mig imorgen . Sweet dreams !

  80. Af Allan Hansen

    -

    Kære LAU!

    Indslaget ( videoen; er optaget for ca. 5 år siden), og var KUN ment, til
    familie, venner og bekendte, men røg uheldigvis ud på nettet – hvordan
    ved jeg ikke – men det var ikke meningen. Sorry!

  81. Af Anders Munch

    -

    Og til alle de, som tror, at den europæiske civilisation startede for 500 år siden.
    https://www. 180grader.dk/Videnskab/nordmaend-har-mest-indo-europaeisk-dna-i-europa
    mellemrum efter w. Det var også os, som skabte den græske og romerske. Det troede jeg egentlig var åbenlyst for enhver?

  82. Af J. Hansen

    -

    USA stemmer de kortuddannede eller ufaglærte, heteroseksuelle hvide mænd efter sigende på excentrikeren og milliardæren Trump
    Skriver Libak.

    Det er jo som i Danmark.
    Her stemmer de slettest uddannede, de svageste begavede, de mest uvidende og det som man kan kalde for White Trash på DF.
    Mennesker som alle til hobe er på overførselsindkomst.

  83. Af J Støvring

    -

    Jeg synes det er mest synd for den skrumpende del af befolkningen der står op og går på arbejde, betaler skat, opfører sig pænt og ordentligt jvf dansk grundlov.

    For den del af befolkningen bliver ikke påskønnet – men blot afkrævet mere og mere.

  84. Af Frank Sinatra

    -

    Stø vring: Gav dig helt ret for et år siden, men siden LLR startede sit lan dsforr æderiske virke og befolk ningen ikke rejs te sig da de ill egale blev kon stateret at over løbe vores grænse i betra gtelige mængder, så blev det også land sforræderi at gå på arb ejde og betale skat til denne korr upte, komm unistiske regering, som sammen med den forrige har bestjålet de danske skatt eydere for utalte mili larder i SK AT og dermed ikke adskilt sig fra den del af den niger ianske admi nistration af deres oliei ndtægter, som fik 20 mia doll ars til at forsvinde fra deres økonomi og som direkte fin ansierer vores alle sa mmens van dren mod sh aria

  85. Af Frank Sinatra

    -

    https://youtu.be/LIdHNiYH0-4

  86. Af Joe Smart

    -

    https://youtu.be/qSNpxvn8TH0

  87. Af Joe Smart

    -

    The Bohemian Grove – Lol

    https://youtu.be/JsbKIiU7OP0

  88. Af Javier Martinez

    -

    Drumph er lige som tulle eller hitler fulde af løgn. 90% af hans arbejdere er underbetalte mexicanere. Nægter at vise sin selvangivelse der vil vise hvor lidt skat han betaler.

    Ligesom df mere en fordoblet indvandringen til dk i nullerne, gør drump det samme.

    Han er en wife beater og kan nemt starte tredje verdenskrig. Det eneste positive er de to tosser putin og drump’s gensidig beundring. Det kunne stoppe uej og andre i v’s ønske om tredje verdenskrig.

  89. Af Javier Martinez

    -

    J. Hansen

    Pet interessere sig kun for hippier til klima demonstration. En dfere med trussler om mord, interessere dem ikke. Mm. Muslim altså.

  90. Af Joe Smart

    -

    Javier: Fik du hørt nogen af the Donalds taler? Nåh, nej – du forstår jo ikke engelsk. Kunne være godt for dig at finde en transskription af en af hans kampagnetaler eller et interview, så du kan begynde at forstå, hvad manden står for, men det er klart at sålænge du intet ved, så har du langt lettere ved at pushe alle dine bode-gaford-omme

    Hvis du vil tale om løg nere så kan du måske starte med dem det drejer sig om, kan du ikke tjekke på ft.dk, hvem som stemmer hvad til hvad ? Og kan du huske hvor meget vores regeri nger respekt erer det mandat, de har fået af deres vælgere under folke tings valgene? Nå, nej, du ved jo ikke, hvad det betyder.

    Prøv nu at forstå hvad han siger, eller luk dog arret, når du kun vil udsprede løgne, som en ægte nyttig idiot for vores korrupte ledere.

    https://youtu.be/_wWnBdM8OpE

  91. Af Joe Smart

    -

    I øvrigt Javier så er det jo fuldst ændigt lig egyldigt om the Donald Trump er k orrupt, sata nist eller det som er vær re, det kan jo ikke blive vær re end det allerede er, hvis amerikanerne stemmer på Clinton eller komm unisten. Der er sådan set kun et håb tilbage for menne skeheden for at få afskaffet N WO på en fredelig måde, og den hedder the Donald ..

  92. Af J. Hansen

    -

    Af Javier Martinez – 5. juni 2016 19:52

    Du har sikkert ret.
    Vi udsættes jo for lidt af fra højrefascisterne.
    Nogle synes, at undertegnede skal skydes.
    Niels Buksemarius Larsen vil have mig klynget op i en lygtepæl.
    Men nu synes en af fascisterne så, at vi bør brændes levende.
    Berlingske tillader lidt af hvert fra fascisterne og nazisterne.

    Hvorfor undertegnedes milde og venlige indlæg medfører dødstrusler, det e svært at forstå.

  93. Af J. Hansen

    -

    Og Helge Nørager som også udsættes for trusler er vist heller ikke en person som gør andre fortræd.

  94. Af Joe Smart

    -

    Hvis i endelig skal klumpe ord sammen i kommentarerne, kan i skvattede sarte kommunister overfølsomme for ord skrive noget relevant, eller find en følerundkreds i kan sætte jer i og flette hjerter med hinanden?

  95. Af Joe Smart

    -

    og overalt i samfundet brydes den danske grun dlov dagligt, besu dles, spyt tes på, stam pes på, gri nes af, imens den t åbe lige stat tror at vi finder os i indskrænkninger i vores rettigheder i århundreder. Staten bliver totalt dem onteret, det skal jeg personligt arbejde for resten af mit liv og vælg mig til stats minister, så skal jeg spl itte staten til dens atom are best anddele.

  96. Af Jørn D.

    -

    Hvilken minoritet er det mest synd for?
    tja
    Det må være den, der råber højest eller den, der er flest af
    men
    fortællingerne kommer igennem på forskellig vis
    som
    Joe, der er Smart med mellemrum – filtertaktik
    og
    Hansen påstår: (Trump)
    Det er jo som i Danmark.
    Her stemmer de slettest uddannede, de svageste begavede, de mest uvidende
    og
    det som man kan kalde for White Trash på DF.
    ja
    Mennesker som alle til hobe er på overførselsindkomst.
    og
    selvfølgelig deles denne mening af “skabsIsraeleren” Niels Peder Lemche
    men
    hvad betyder NPL egentlig
    og
    Anders Munch påstår ligeledes, at det jo også var dem, der også stemte Hitler til magten
    men
    igen en løgn i deres røde løgnhalse – mener en ikke DF vælger
    idet
    bekymringen iblandt DF vælgere er vist tværtimod alene
    at
    de med deres ved ærligt arbejde tjente penge
    jo
    betaler for dette synagogale radikalt styrede ABsurte “multi kulti koster kassen kassen” cirkus
    og
    ang. Trump og beskyldningerne om tilknytning til mafiaen
    ja
    så ligner det til forveksling dæmoniseringen af Silvio Berlusconi
    der
    blev kaldt en frygtelig forretningsmand
    med
    tilknytning til mafiaen
    og
    med en mistænkelig magt over medierne
    men
    hvis Silvio Berlusconi blot havde konverteret til jødedommen
    ja
    så ville han jo af samme synagogale medier blive omtalt
    som
    en god købmand med et godt netværk og medieindflydelsen blev ikke omtalt !
    men
    Trump har vist i under et jødisk konvent, til stor jubel udtalt
    at
    “min datter føder snart en smuk jødisk baby”

    det er vist en mand, der sætter Trump på

    Amerika og Verden må lære at kende forskel

    John Wayne’s “Hände hoch”
    og
    Nazi “Hände hoch”
    og
    Trump “hente hår”
    men
    jeg tror nok det går !
    og
    Tump’s kone er heldigvis betydelig kønnere end mærkelige “Kom bare Do” Merkel
    og
    sikkert betydelig mere sympatisk
    end
    Merkels foruroligende mærkelige djævelske kvindekøns “Mordor finger tegn”

    ironi,mus

  97. Af Javier Martinez

    -

    “Taler”?

    Rabiate, lavkulturelle udgydelser ala DF.

    Manden er bindegal, og vil polistisk, hyklerisk sige hvad som helst for stemmers skyld og derefter gøre det stik modsatte. Lyder bekendt?
    Ja dk har tulle og DF.

  98. Af J. Hansen

    -

    Kære Anne Libak.
    Det er fint nok, at I har fjernet dødstruslerne imod undertegnede og andre.
    Men i måtte såmænd gerne lade dem blive stående.
    Så alle kan se hvad den yderste højrefløj indeholder.

  99. Af j b

    -

    Language.
    https://www.youtube.com/watch?v=M_4jHL8bBg8

  100. Af Joe Smart

    -

    J.B. Good humor, that is the kind of thing those commie boys won’t understand anyway, because their head is so full of crappy porridge just filling up instead of the brain they are supposed to have.,

  101. Af Joe Smart

    -

    J. Hansen

    Din sidste kom mentar, viser at du intet ved om sa mfundet. E U har for længst på lagt medi erne at sle tte ulo vlige ytri nger, og som enhver kan høre sku rrer den sæ tning fælt i ørerne, det er klart at ytri nger ikke kan gøres ulo vlige, men man kan jo altid jage aviserne for medi estøtte og give dem nogle bøder. Følger i med i Bild erberg? De har sjovt nok be sluttet at deres møde skal være i Dre sden i dag, i m orgen og i over morgen, fordi der er de tyske patrio ter og nation alister, så de ville lige fort ælle at dem skider de på i Bilde rberg, hvilket vi alle godt ved og vil min de dem om, når vi om bringer alle deltagerne, som vil ske som en kollektiv stra ffefora nstalt ning der skal forhi ndre genta gelser, vent og se .. 😀

Kommentarer er lukket.