Borgerlig sexchikane

Af Anna Libak 87

For et par uger siden læste jeg i Guardian, at halvdelen af alle kvinder i Storbritannien har oplevet sexchikane på arbejdspladsen. Og for første gang nogensinde – måske fordi jeg lige har opdaget de første grå hår – blev jeg ærligt talt en smule ærgerlig over at læse det.
Jeg har aldrig fået så meget som et klap i numsen. Og det er altså ikke, fordi jeg går rundt og ligner sådan en snerpe på arbejde. Faktisk har jeg hængt en plakat op af Tom Hiddleston i hvide speedos på min opslagstavle på arbejde, så alle kender mine præferencer. Jeg går heller ikke af vejen for selv at komplimentere mænd, hvis de har gjort noget ud af sig selv. Endda vil jeg ikke udelukke muligheden af, at jeg på mine ældre dage vil kunne finde på at klappe unge mænd i numsen, hvis lejligheden byder sig.
Nå, men jeg spurgte så en veninde om, hvorfor hun mente, at jeg ikke blev sexchikaneret. Hun sagde, at det var, fordi jeg var for borgerlig til at opdage det. En undersøgelse foretaget af Epinion for DR viste sidste år, at 21 procent af venstreorienterede svarpersoner havde været udsat for hverdagssexisme, mens det kun var 13 procent af de borgerlige.
Det fik mig til at tænke. Jeg tror, hun har ret. For først nu kom jeg i tanker om, at min mand for nogle år siden sagde til mig, at min numse så stor ud i en bestemt kjole, som jeg ikke siden har gået med. Det kan man da godt kalde hverdagssexisme. Jeg havde bare ikke tænkt på det som sådan, fordi bemærkningen faldt i en samtale, hvor jeg havde bedt ham om at tabe sig lidt på maven. Men så igen: Det foregik ikke på arbejdspladsen. Så eksemplet duede ikke i forhold til den britiske undersøgelse.
Dernæst kom jeg i tanker om, at en af mine veninder på et tidspunkt havde sagt, at hun syntes, at jeg holdt mig godt, ja faktisk var jeg det, hun ville kalde for »gammellækker«. Det var tydeligt, at hun holdt det for en kompliment. Selv er jeg ikke så sikker. Det kunne godt snarere være sexchikane. Men det var heller ikke på arbejdspladsen.
Endelig, og nu begyndte det at ligne noget, kom jeg i tanker om, at en kollega engang havde sagt, at han virkelig havde lyst til at ondulere Nikita Klæstrup. Jeg ved ikke, hvorfor jeg ikke tidligere havde tænkt på det som sexchikane, men det var det da helt klart. Der er jo ikke noget krav i disse undersøgelser om, at det skal gå ud over én selv. Seksuelle kommentarer i ens påhør rækker.

Nu må man ikke tro, at jeg mener, at der ikke findes kvinder, som bliver alvorligt seksuelt forulempet. Det er der selvfølgelig: Og jeg mener som alle andre, at det skal straffes hårdt. Men jeg tror ikke på, at halvdelen af alle kvinder i Storbritannien har været ude for det.
Jeg tror, at så mange svarer, at de er blevet udsat for sexchikane, fordi kategorien er for bred. Og vi gør ikke de reelle ofre nogen tjeneste ved at udvande begreberne, tværtimod risikerer vi, at de ikke bliver taget alvorligt. Det er nemlig ikke sexchikane, hvis nogen kigger langt ned i en meget dyb kavalergang. Faktisk ville det da næsten være trist, hvis de ikke gjorde. Jeg kigger altid selv ned i dybe kavalergange, for at se, om nogen har tabt noget dernede. Og det er heller ikke sexchikane, at Tom Hiddleston hænger på min opslagstavle i underbukser. Jeg har selv spurgt en mandlig kollega om det. Han forsikrede, at det kun var smådesperat.

87 kommentarer RSS

  1. Af javier Martinez

    -

    Borgerlig verdagssexisme er uden tvivl mindre, da borgerlige kvinder er langt mindre på arbejdsmarkedet end er røde..Mit bud er at den er direkte proportionalt?

    “Nå, men jeg spurgte så en veninde om, hvorfor hun mente, at jeg ikke blev sexchikaneret. Hun sagde, at det var, fordi jeg var for borgerlig til at opdage det”

    Som er den anden grund! Nemlig at borgerlige kvinder generelt har højere positioner på arbejdspladsen, tit hvor mænd er under dem, og hvor sexchikane altså kunne føre til en fyringsseddel og derfor ikke er eksisterende i mandlig underdanighed over for chefen..
    Er sådan set logik for perlehøns, indtil vi når op i K og LA segmentet hvor den nok er totalt fraværende på nær i det offentlige rum uden for arbejdspladsen og i hjemmet.

    “Nu må man ikke tro, at jeg mener, at der ikke findes kvinder, som bliver alvorligt seksuelt forulempet.”

    Rart at høre trods alt, da det jo er ukendt i dit liberalist segment som bevist ovenover, så godt som.

    ” Og det er heller ikke sexchikane, at Tom Hiddleston hænger på min opslagstavle i underbukser. ”

    Kommer vel lidt an på hvad der hænger fra Tom Hiddleston? Ellers kunne dette jo godt ses som mandlig sexchikane af nogle?

    Svar
  2. Af bent hansen

    -

    De radikale feminister har jo hetzet mod mændene, familierne og hele samfundet i snart mange år. De kan slet ikke blive trætte af at kritisere mændene, for alt hvad mændene tænker, siger eller foretager sig er under lavmålet, iflg. feministerne, ligestillingsfanatikerne og kvotekvinderne. Og de politiserende kvinder kan slet ikke få nok af lovgivning der sætter mændene på plads, og udstiller hvilke primitive, dumme og latterlige 2. og 3. rangs mennesker mændene er. I Sverige har hetzen været en kæmpesuccés for politik-kvinderne, der har sat sig på magten og nu er ved at forvandle Sverige til et lykkeland og en humanistisk stormagt. Hu hej hvor det går. Se 180gr.

    Svar
  3. Af jan nielsen

    -

    Skal denne blog nu også overplastres af debatsabotøren og støjsenderen ja vi er mar ti nez fra enhedslisten? Det røde tågehorn overfylder samtlige blogs med vrøvl og postulater. Produktionen er mellem 100 og 200 indlæg pr. dag. Vi er mange der ikke forstår hvorfor støjsenderen har ubegrænset adgang, mens seriøse bloggere mobbes konstant af filtret. Der sluger og skjuler mange indlæg, eller kun lader en lille del af et indlæg slippe igennem. Det virker fuldstændig forrykt.

    Svar
  4. Af Jan Petersen

    -

    Iøvrigt en artikel på TV2.dk:

    “Coach til kvinderne: Vær ikke så bange for at flirte løs på jobbet”
    http://livsstil.tv2.dk/2016-08-20-coach-til-kvinderne-vaer-ikke-saa-bange-for-at-flirte-loes-paa-jobbet

    Følger kvinder denne coach, giver det sikkert et par klap i numsen – af og til 🙂

    Svar
  5. Af javier Martinez

    -

    PS Også et indlæg til Pre.ben der her hedder Bent og jan? MHT. hans chikane af bloggere og debatten i det hele taget?

    Svar
  6. Af Niels Juul Hansen

    -

    @Anna Libak

    “En tredjedel af unge nordjyder synes, at man er snerpet, hvis man siger nej-tak til befamling i nattelivet. Samtidig er det del landsdel, hvor flest har anmeldt befamling, der gik over grænsen.”

    Jeg ved ikke om nordjyske piger er mere venstreorienterede end resten af landet.

    Og måske betragter borgerlige kvinder sexchikane som et personalegode.

    Who knows?

    Svar
  7. Af Søren Rasmussen

    -

    Jeg vil MEGET GERNE KLAPPES I NUMSEN af Anna Libak – det kunne arrangeres.

    Måske Anna er vendt tilbage fra ferie med nye inspirationer og erkendelser om menneskers adfærd – og så er det en perle at hendes veninde synes at Anna er for borgelig til at opdage, at hun bliver sexchikaneret af MÆND.

    Bortset fra at vi mænd er alt for dumme og ensporede til at opdage mange at livets udfordringer og åndelige perspektiver – et faktum vi altså så må leve med – sammen med vores kvinder – så er ET GODT HUG ALTSÅ ET GODT HUG.

    Jeg ønsker Anna velkommen tilbage fra en velfortjent ferie – formentligt oplevet sammen med sin MAND:

    Svar
  8. Af Finn Bjerrehave

    -

    Kommunisterne i EL, de er måske også objekt for borgerlig sexchikane, de flytter nemlig stemmer fra mit Konservative parti til det Kommunistiske parti EL, og jeg ønsker politisk redelighed før sex, og min appel er desværre ikke vælgernes kryds, og hvad skal Danmark stille op mod den politiske markedsplads?
    Hvis kvinder ikke ønsker sex opmærksomhed, skal de måske lade være med at klæde sig sexet, og de signaler i løveverden opfattes kun som magnetisme, og det er vel også hensigten.
    Hvis kvinder vil sige fra, skal det være kontant og ingen kan være i tvivl, men denne brudflade bliver begrænsningens kunst, og løven ønsker sit.
    Sex er fundamentalt. Finn Vig

    Svar
  9. Af Tommy Larsen

    -

    Du har fuldstændig ret Jan Nielsen mht. Javier Martinezs mange indlæg, men gør som mig, jeg undgår helt at læse dem, og da slet ikke kommentere dem!

    Svar
  10. Af Jan Petersen

    -

    Iøvrigt apropos sexchikane . . . . Shu-bi-dua versionen 🙂

    https://www.youtube.com/watch?v=OxzpwtdQ3l0

    Svar
  11. Af Jan Petersen

    -

    Iøvrigt en Shu-bi-dua sang jeg helt havde glemt, men passer meget godt til blogoplægget 🙂

    Danske Sild
    https://www.youtube.com/watch?v=rM8lDBpFmOk

    Svar
  12. Af Anders Jensen

    -

    sexchikane og sexisme er vel ikke det samme. Sexisme er hvis man bliver dårligere behandlet pga sit køn. Sexchikane er chikane med seksuelle undertoner.

    Om det er sexchikane at, hvis Anna Libak klapper en af de unge mænd i numsen ved jeg ikke lige hvad jeg skal mene om. Det vil det dog nok være, hvis hun bliver ved, hvis han frabeder sig dette.

    Svar
  13. Af Arvid Holm

    -

    Engang var en flot mand defineret ved fine symmetriske ansigtstræk.
    Som eksempler kan nævnes Ib Mossin eller Poul Reichardt som unge.
    Men det har tydeligvis ændret sig.
    Jeg prøvede at google Tom Hiddleston, der viste sig at se ud som en tilfældig mekanikerlærling.
    Gad vide, om mekanikerlærlinge er særligt udsat for sexchikane?
    Eller hur?

    Svar
  14. Af j nielsen

    -

    “Om det er sexchikane at, hvis Anna Libak klapper en af de unge mænd i numsen ved jeg ikke lige hvad jeg skal mene om. Det vil det dog nok være, hvis hun bliver ved, hvis han frabeder sig dette.”

    Eller hvis hun er vedkommendes chef.

    Svar
  15. Af Mik Adsersen

    -

    Hej Anna Libak
    Det kan jeg godt forklare. Du var engang den førende erotiske pen på Weekendavisen; “Ich bin ein Horebuk” overskriften på Kennedys biografi, er efter min mening et af højdepunkterne i WA historisk set. Så konverterede du til konformismen og blev Tante Te på Berlingeren.
    Du kan ikke beholde din kage og spise den samtidigt.

    Svar
  16. Af Niels Juul Hansen

    -

    @Arvid Holm

    “Jeg prøvede at google Tom Hiddleston, der viste sig at se ud som en tilfældig mekanikerlærling”.

    Jeg tror at Anna Libak og millioner af andre kvinder gerne vil vide, hvor du sender din bil til eftersyn.

    Svar
  17. Af Hans Lembøl

    -

    Yup! Googlede ham også. Han er simpelthen guffelade for enhver normal kvinde – dvs. fraset de venstreorienterede, der har undertrykt deres naturlige instinkter.

    Svar
  18. Af Terkel Birkholm Jacobsen

    -

    Hej Anna Libak,

    For mange år siden husker jer at du skrev en kommentar i Weekendavisen om, at du var blevet befamlet af en russer på dine lår/knæ under en togrejse i Rusland. Du bad ham fjerne sine hænder fra dine legemsdele Vi kan vist helt afvise det som sexchikane. Kan vi?

    Mvh Terkel

    Svar
  19. Af Benny B

    -

    Man glemmer ganske uskyldigt at nævne hvem det er der chikanerer.
    Hvis man kikker dybt i voldtægtsstatistikkerne får man svaret.
    Det er selvfølgelig de “ansvarliges” gæster til 228000,- kr. pr. stk. årligt, der tager for sig af retterne og hvorfor skulle de ikke det, – deres gud har jo givet dem retten.

    Svar
  20. Af bent ole vesterbo hansen

    -

    Ja, lad os endelig overgive noget mere magt til feministerne, rødstrømperne og politik-kvinderne. Jo mere magt de får, desto hurtigere vil vi kunne opnå de samme paradisiske tilstande som svenskerne. Der er verdens lykkeligste folk iflg. den svenske statsradio. Se snaph, 180g og den korte a vis.

    Svar
  21. Af lene Kattrup

    -

    Jeg synes, denne kommentar fra Anna Libak er overfladisk, vel på grænsen til en naiv eller pjattet tilgang til emnet sexchikane, hvilket skuffer mig, da det er et alvorligt emne. Sexchikane kan have alvorlige konsekvenser for den, det går ud over. Ikke mindst set i lyset af, at vi nu også i Europa er blevet kulturberiget med sexchikane i form af taharrush (Kollektiv befamling og seksuel forulempelse af kvinder i det offentlige rum, hvor politiets bevisbyrde jo er så godt som håbløs). Dette fænomen, der nok er mere udbredt end vi kan lide at tænke på, kommer oveni det, vi ellers normalt forstod ved sexchikane. Begge dele kan have alvorlige konsekvenser for ofrene. (Bortset fra de få banale tilfælde, der findes, men af og til overdrives, hvilket forekommer – det ved jeg godt )

    Men jeg var lidt skuffet her, fordi Anna Libak plejer at være dygtig og indsigtsfuld. Man skal passe på med at have en sorgløs tilgang til et emne, fordi man tilfældigvis ikke selv er blevet ramt alvorligt og/eller måske heller ikke bevæger sig i områder eller miljøer, hvis risikoen for at blive seksuelt forulempet er stor. Indføling med et emne og empati med ofre er en god ting.

    Svar
  22. Af javier Martinez

    -

    “Jeg ved ikke om nordjyske piger er mere venstreorienterede end resten af landet.”

    Er generelt blå landmænd drenge der kommer ind til de store byer ,som er næsten alle røde på nær thisted, brønderslev -hvor de møder de flotte velsoigneret storbypiger der ikke kan kontrollere det, og forveksler en ko med en pige.

    “begrænsningens kunst, og løven ønsker sit.
    Sex er fundamentalt. Finn Vig”

    Ja, sjovt hvorledes den konservative mand forlanger det af vildtfremmede ansatte på arbejdspladsen hele tiden..Ingen begrænsninger i dyret overhovedet her..

    “Jeg prøvede at google Tom Hiddleston, der viste sig at se ud som en tilfældig mekanikerlærling.
    Gad vide, om mekanikerlærlinge er særligt udsat for sexchikane?
    Eller hur?” Arvid Holm

    Ja, googlet selv nu og ser han er skuespiller og ret så berømt…Så er ønsket om klap i numsen nok relateret til fame and fortune? Nu var der ellers lige givet en smule håb om at det blot var ren sexchikane, godt udseende og ikke “interesse” baseret?

    Derudover gik han på Eton og Oxford,…Disse afstumpet , arrogante englændere derfra, er de mest ulidelige mennesker i UK altid..Ingen kan holde deres karakterer ud,..Vel meget normal at en borgerlig har en af disse dybt kedelige som rollemodel? Så få nyligt den dødkedelige film riot club af lone Scherfig om typerne…filmen var så kedelig at jeg ikke nået at se afslutningen men måtte give op..Som hendes film normalt er..Borgerlig forudsigelighed er hendes mærkevarer, kedsomheden, det intetsigende og falske..Det stik modsatte af Lars Von Trier…Uden tvivl er Libak en stor fan af den kedsommelige, og intetsigende filminstruktør?

    Svar
  23. Af javier Martinez

    -

    Og endnu en kommentar i filteret?

    Svar
  24. Af javier Martinez

    -

    kommentar i filt.eret?

    Svar
  25. Af Jakob Schmidt-Rasmussen

    -

    Selvom du gør grin med fænomenet, så er det nok ikke særligt morsomt, at blive udsat for egentlig sexchikane i virkeligheden…

    Du gør faktisk også grin med de kvinder, der bliver udsat for egentlig sexchikane, selvom det nok ikke er meningen.

    Men sexchikane er noget helt andet, end uskyldigt flirteri mellem mennesker, der respekterer hinanden. Sexchikane er en form for overgreb, der grænser op til voldtægt.

    For flirteri mellem mennesker, der respekterer hinanden, ophører, hvis den udkårne afviser én. Men sexchikanøren fortsætter ufortrødent, på trods af gentagne afvisninger, og bruger om nødvendigt sin magt som chef, eller lignende, til at afpresse sit udvalgte offer, til at have sex.

    Jeg overvejede at foreslå dig, at tage til en svensk musikfestival, hvis du virkeligt savner, at blive befamlet af vildtfremmede mænd, der kun ser dig som en klump råt kød, med et par velplacerede huller, og som ikke respekterer et “Nej!”.

    Men du er jo ikke mindreårig, så du risikerer, at blive skuffet over, at unge, sexudsultede migranter ikke har lyst til befamle dig, uanset hvor letpåklædt, du er.

    Svar
  26. Af J. Hanse n

    -

    Endda vil jeg ikke udelukke muligheden af, at jeg på mine ældre dage vil kunne finde på at klappe unge mænd i numsen.
    Skriver Anne Libak.

    Så er det jo godt, at man ikke er ung, hvis man uheldigtvis passerer Anna Libak, når hun er i det humør.
    Hun skriver dog at sexchikane skal straffes hårdt.
    Men den risiko er hun åbenbart villig til at løbe.

    Nu er det jo almindeligt kendt, at borgerskabets mænd på den yderste højrefløj har et forkvaklet syn på kvinder og sex.
    Så deres desperate forsømte koner må finde andre muligheder.
    I borgerlige kredse er kvinder jo noget som man udnytter og misbruger.
    Bare se de mishandling so Au Pair piger udsættes for i kommunerne nord på København.
    Det er en skamplet på Danmark, at denne form for slavehandel og udnyttelse af kvinder tillades.

    Men Anna Libak skal have tak for at hun modigt skriver om et tabu emne.
    At sexchikane, misbrug og udnyttelse af kvinder er noget som foregår på højrefløjen.
    Hvis os som hører til på centrum-venstre fløjen nævnede disse ting, så ville vi blive mistroet.
    Tak til Anna Libak.

    Svar
  27. Af Jakob Schmidt-Rasmussen

    -

    Det lyder måske groft, men at romantisere sexchikane svarer til at romantisere mænd, der ikke accepterer et nej, og som tvinger sin stakkels udkårne til sex.

    Det svarer med andre ord groft sagt, til at romantisere voldtægt.

    For sexchikane forudsætter som regel en form for magtmisbrug, hvis den skal fortsætte i længere tid, og blive et egentlig problem, for den chikanerede.

    Det er som regel mandlige chefer, undervisere og trænere, der har de “bedste” muligheder for at udøve sexchikane, for de har som regel en form for magt over deres ofre, som de kan bruge til at afpresse dem med.

    Det er muligt, at nogle få ufaglærte, kvindelige arbejdere også forsøger, at udøve sexchikane mod lækre chefer, der har afvist dem, men så går der ikke længe, før de må søge anden beskæftigelse.

    Svar
  28. Af Maria Due

    -

    Tom Hiddleston er velbygget og har haft roller, hvor han handler hurtigt, intelligent og kontant, han er også ridderlig og ridderen på den hvide hingst, og det kan vi borgerlige kvinder ikke stå for. Velopdragne borgerlige mænd har lært af deres fædre, at man skal respektere sine kvinder for både deres og sin egen skyld, og derfor skal der meget til, førend de bryder med det princip. Der er sikkert også mange mænd i andre samfundslag, der har det på samme måde, men det er mest et underklassesymptom, når danskere sparker nedad på kvinder.

    Jo, jo jeg har været udsat for sexchikane, men kun i bestemte miljøer, og gennemgående har jeg altid foretrukket arbejdspladser, hvor der er flest mænd og er næsten altid blevet behandlet godt og ofte bedre, end jeg have turdet håbe på. Faktisk ville jeg hellere diskutere, hvad man kan blive udsat for fra andre kvinders side, og der var noget af det værste, da jeg som 18-årig, meget blid, velopdragen og uskyldig fik tildelt en mentor, som skulle undervise mig om aftenen i organisk kemi for vordende farmaceuter. Det gik til min rædsel op for mig, at hun var stormende forelsket i mig og fuldstændig ligeglad med al anden kemi, hun medbragte endda et marsvin, som hun sad og strøg over pelsen, mens hun så på mig med våde opspilede og længselsfulde øjne. Nogen opdagede det og reddede mig fra yderligere “undervisning”, men jeg ved ikke hvem det var, og den gang var den slags næsten umuligt at tale om. Dette var langt værre, end al det andet. Siden gjorde hun alt for at genere mig, men da kunne jeg blot negligere hende.

    Da jeg blev chef og udsat for sexchikane af en underordnet mand, var det min boss, der fandt ud af det og fyrede ham, jeg havde nok selv ventet lidt længere. Men også i den sag faldt hammeren hurtigt. Især kvinder var modbydelige imod mig, da jeg søgte skilsmisse og valgte at blive enlig mor i et par år, og jeg kunne også sagtens have undværet de mænd, der uventet ringende på om aftenen, fordi de sjovt nok havde fået den tanke, at jeg nok ikke selv kunne finde ud af min selvangivelse, selv om jeg var it-chef på en af byens og landets største arbejdspladser. Jeg blev helt ferm til at lænse dem ud ad døren igen, uden at nogen af os tabte ansigt. Men hvis nogen forsøgte at befamle mig, fik de et par på skrinet eller et spark over skinnebenet, og det lykkede mig også en gang at vælte en mand, så at han gik i gulvet og så meget forbløffet ud. Siden friede han.

    Er det helt gået af mode at forsvare sig med “vold”, bliver man i dag meldt til politiet? Kan nutidens piger ikke selv tage affære og hyler i stedet på Facebook? Her tænker jeg selvfølgelig ikke på de unævnelige, der tror, at de har ret til at voldtage vantro piger. Som Lene Kattrup skriver, er det jo en dybt alvorlig sag Men når det gælder opførsel, er danske mænd da sjældent et stort problem og har et godt ry også uden for landets grænser.

    Svar
  29. Af javier Martinez

    -

    AF TOMMY LARSEN – 25. AUGUST 2016 22:25
    Du har fuldstændig ret Jan Nielsen mht. Javier Martinezs mange indlæg, men gør som mig, jeg undgår helt at læse dem, og da slet ikke kommentere dem!

    Ja, prebe.n endnu et selv kommunikerende indlæg..

    Hvad foregår der med ytringsfriheden Libak..Godt klar over at jeg har ødelagt alle dine argumenter effektivt..Men alligevel?

    Svar
  30. Af Kjeld. Flarup

    -

    Javier, det er måske mere simpelt en du beskriver det. Der er flere kvinder som stemmer venstreorienteret end mænd, så naturligvis er det overrepræsenterede. Lad os håbe at undersøgelsen tager højde for det.

    På samme måde burde undersøgelsen tage højde for sociale forskelle etc. men alt er jo muligt. Dog vil jeg sige at den økonomiske forskel og synes på sexchikane, kan forklares på mange måder. F.eks. er det rimeligt godt bevist, at tillid til andre mennesker gør folk rigere. Her kunne jeg så godt forestille mig at tillidsfulde mennesker, ikke så ofte så sexchikane.

    Helt på den anden side, så kunne jeg godt tænke mig at kende den politiske observans hos de personer som laver sexchikanen. Direktøren som knalder sekretæren, ved vi nok hvor vi finder, selvom en vis fransk socialistisk direktør mistede en sikker præsidentpost på den konto. Men hvad med hverdagssexismen.

    Svar
  31. Af bent ole vesterbo hansen

    -

    Se nu hvordan feministerne, rødstrømperne og politik-kvinderne fører sig frem. Nu vil de have at nårsomhelst en eller anden kvinde anklager en mand for et eller andet, skal retsvæsnet straffe manden, medmindre han kan bevise at han er uskyldig/at anklagen er falsk. Kvinden skal ikke bevise noget, for fremover skal der være OMVENDT BEVISBYRDE. Står det til femi-fascisterne. Skråt op med at al retssikkerhed dermed afskaffes. Det kan så blive ligesom i Sovjet-unionen hvor bare det og selve det at man var blevet meldt eller anklaget, i sig selv var et BEVIS for at man var skyldig. (Ja, der er så meget kommunister og kvinder ikke forstår)

    Svar
  32. Af Anders Munch

    -

    ” Der er sikkert også mange mænd i andre samfundslag, der har det på samme måde, men det er mest et underklassesymptom, når danskere sparker nedad på kvinder.” Maria Due
    “sparker nedad på kvinder” Marie Due
    “Sparker nedad” Marie Due
    https://cdn.meme.am/instances/55068021.jpg
    Det var sgu da noget af et freudian slip, som lige blev foreviget på nettet. Lol
    Hvordan kan man sparke nedad på kvinder, når kvinder har stemmeret? Hvordan kan man sparke nedad på kvinder, når i kan blive statsminister? Hvordan kan man sparke nedad på kvinder, når i kan blive politibetjente? Hvordan kan man sparke nedad på kvinder, når i kan blive konstabler, sergenter, løjtnanter, major, oberst, general? Hvordan kan man sparke nedad på kvinder, når hele uddannelsesystemet og alle medier fortæller os, at der ingen forskel er på kønnene og kvinder er ligestillet med mænd, og kan alt det mænd kan? Hmmm, Marie? HMMMM? Hvordan, lille pige, lille dukkebarn, hvordan kan det lade sig gøre, at sparke nedad på kvinder, når den eneste forskel på mænd og kvinder bare er kønsdelene?

    Svar
  33. Af bent ole vesterbo hansen

    -

    At kvinder er langt klogere, dygtigere og kvikkere end mænd, fremgår bl.a. af at de nu som de ALLERFØRSTE har opdaget at sexisme og sexchikane er samfundets og universets og menneskehedens ALLER-, ALLER-, ALLERSTØRSTE PROBLEM! De sløve, dumme og primitive mænd har haft flere tusind år til at opdage det, men de fattede intet, og så gik tiden bare med at undertrykke kvinderne på det groveste. At de kvinder der når til tops i samfundet, kun er nået til tops fordi de stille og uden vrøvl har fundet sig i alt fra små klap til sleske og leflende komplimenter eller halve voldtægter, er jo indlysende. De kvinder der blev sure, avancerede ikke i det mandssamfund der jo som sit vigtigste mål har at holde velskabte men sure kvinder nede i rendestenen.

    Svar
  34. Af bent ole vesterbo hansen

    -

    Og så bør vi jo også huske på at når sexisme og sex-chikane udøves af europæiske mænd, så er den altid særlig infam og modbydelig. Hvis den derimod udøves af mænd fra Afrika eller Pakistan eller Saudi-arabien, så er det jo noget HELT, HELT ANDET. Så er det jo spændende, eksotisk og berigende. Det vil alle feminister, rødstrømper og venligboere med glæde skrive under på.

    Svar
  35. Af jørgen mikkelsen

    -

    I Sverige har rødstrømperne og feministerne virkelig bevist deres værdi. Sverige er nu en humanistisk stormagt og det bedste og lykkeligste samfund i hele verden. Se selv snaphanen, 180gr, den korte avis og jp-jalving samt “den danske forening”.

    Svar
  36. Af javier Martinez

    -

    AF KJELD. FLARUP – 27. AUGUST 2016 0:04
    Javier, det er måske mere simpelt en du beskriver det. Der er flere kvinder som stemmer venstreorienteret end mænd, så naturligvis er det overrepræsenterede
    AF KJELD. FLARUP – 27. AUGUST 2016 0:04

    Intet med sagen at gøre som jeg mener mine indlæg i filteret beviser?

    Flere røde kvinder arbejder end blå? Derfor mindre misbrug der, såvel som at de ofte har højere stillinger?

    “På samme måde burde undersøgelsen tage højde for sociale forskelle ”

    Præcis min pointe…Blå kvinder oplever seksuelt misbrug..

    (Ja, der er så meget kommunister og kvinder ikke forstår)…Libak er nok enig! Du må spørge hende? Men ville ikke være forundret indlægget taget til tanke!

    Flere indlæg i filteret? 🙂

    Svar
  37. Af javier Martinez

    -

    “På samme måde burde undersøgelsen tage højde for sociale forskelle ”

    Præcis min pointe…Blå kvinder oplever seksuelt misbrug..”

    Mente røde kvinder oplever mindre seksuelt misbrug, naturligvis…:)

    Svar
  38. Af bo nielsen

    -

    Så er der jo også de kvinder som er så betonagtige, mandhaftige, grimme og ucharmerende at de ALDRIG vil blive udsat for sex-chikane. Ihvertfald kun fra mænd der er blinde eller har rotter på loftet.

    Svar
  39. Af javier Martinez

    -

    Mente røde kvinder oplever mindre seksuelt misbrug, naturligvis…:)

    Omvendt naturligvis…Good night!

    Svar
  40. Af Ib Olsen

    -

    JM gider ikke gennemtænke eller gennemse sine indlæg inden han sender dem, hvorfor han tit kommer til at skrive det modsatte af hvad der var meningen. Oveni tager JM tit fejl af sine fantasier og virkeligheden. Hvorfor det næsten altid er tidsspilde at læse JMs vrøvlerier.

    Svar
  41. Af bent ole vesterbo hansen

    -

    Noget der måske er en smule værre end sex-chikane er den chikane af bilister der er begyndt at foregå på motorvejene, hvor “berigere” i en lang række tilfælde har smidt sten, træstykker, betonfliser og tunge jernstykker ned i hovedet på blister der kommer kørende henimod vejbroer. Sidst blev en hel familie smadret.

    Svar
  42. Af Jesper Lund Jesper Lund

    -

    Én ting er værre end at være et sexobjekt. Ikke at være det

    Svar
  43. Af jan andersen

    -

    Ikke at være sex-objekt er da en bagatel i sammenligning med så meget andet. Men for de fladpandede er den gamle slidte vits så vigtig, at den bare skal bruges igen og igen. Hvad med at sætte hjemmeværns-patruljer ind mod terroristerne på motorvejsbroerne. Med ret til at skyde med skarpt mod terrorister der gribes på fersk gerning.

    Svar
  44. Af ole hansen

    -

    Tænke sig, det samfund som DR kalder lykkeligt og velfungerende, er nu kommet så langt i retning af at blive til en bananstat, at postvæsnet, skattevæsnet, forsvaret, politiet, boligpolitikken, familiepolitikken, skolevæsnet, retsvæsnet, fængselsvæsnet, sundhedssystemet og MEGET MERE er helt til rotterne. Den typiske politiker er nu så uduelig, at vi er ovre i det groteske. Se 180g.

    Svar
  45. Af J F

    -

    Kære A. L.
    Jeg kender dig ikke, men er helt sikker på, at du er meget sympatisk og varm. Og det afvæbner de fleste, der har tilbøjelighed til at chikanere.
    Hvis eller når du en gang klapper en ung fyr på numsen, der vil du vise dig som et fordomsfuldt, snobbet menneske. Hvad har du imod 50årige mænd? Hvad fanden har gjort dig?

    Svar
  46. Af J F

    -

    …vi…

    Svar
  47. Af Jakob Schmidt-Rasmussen

    -

    De abrahamistiske religioner stammer fra fjerne tider, hvor folk vidste langt mindre om verden, end vi ved nu, og hvor livet var langt mere brutalt, end det behøver at være nu – og det præger i ´den grad disse, oldgamle religioner.

    Jeg vil gerne til en begyndelse slå fast, at jeg synes, at moderne kristendom, som jeg kender den, er et yderst sympatisk fænomén.

    Det var f.eks. en kristen englænder, der førte an i ophævelsen af slaveriet, fordi han mente, at gud har skabt alle lige, og det var en kristen teolog, kendt som Dr. Dampe, der førte an i kampen for at indføre demokrati i Danmark.

    Desuden lærte Grundtvig de fattige danskere at læse, for at de selv kunne læse Bibelen.

    Men kristendommen kan kun bruges i vore dage, hvis man ser bort fra det gamle testamente, og luger voldsomt ud i det nye testamente – og derudover omfortolker de skriftsteder, som man anvender, så de passer i éns kram…

    Men de abrahamistiske religioners verdensbillede er blevet indlysende uholdbart.

    Det viser sig f.eks. når kristne og muslimske fundamentalister ikke bare benægter, men ligefrem bekæmper Darwins evolutionsteori, fordi den modsiger kristendommens og islams skabelsesberetninger.

    Naturvidenskaben er en udfordring for monoteisterne, som monoteisterne kun kan “løse” midlertidigt, ved hjælp af dogmatik, censur og grov undertrykkelse af intellektuelle, der ikke vil nøjes med tåbelig dogmatik, som “forklaring” på kosmologiske og eksistentielle spørgsmål.

    Ikke desto mindre, så er der afgørende vigtige fænomener, som f.eks. bevidstheden, herunder især fri vilje, som ikke kan forklares, udelukkende ved hjælp af naturvidenskabelige forklaringer.

    Så det er mindst lige så naivt, at “tro på naturvidenskaben” i sit nuværende udviklingsstade, som en forklaring på alting, som det er at være religiøs fundamentalist!

    Svar
  48. Af christian petersen

    -

    Snak om klap i numsen, sexchikane, sexisme og bla, bla, bla, bla. Den slags ævleri om ligegyldige småtterier som kun feminister og underbegavede gider bruge tid på, er efterhånden kendetegnende for en stor del af mediernes journalistik. At Danmark er på vej mod kollaps ligesom Sverige, forstår man når man ser den åndelige fattigdom der præger en stor del af befolkningen og nomenklaturaen/”eliten”.

    Svar
  49. Af Anders Munch

    -

    https://therationalmale.com/2014/06/03/male-space/
    Du er stadig en kvinde Anna Libak, du bliver aldrig en af drengene.

    Svar
  50. Af Anders Munch

    -

    Kvinder ødelægger alt civiliseret, fordi civilisation ligger på y-kromosomet.
    https://www.rooshvforum.com/thread-34278.html
    Smid dem ud af politik, ud af stemmeboksen, ud af journalistik, ud af militæret, ud af politiet, ud af Skat, ud af posthuset. Ud af det offentlige, og hjem til kødgryderne. De kan eventuelt tage et smut forbi en byggeplads og prøve at bygge et hus uden mænds hjælp. Jeg læste for 2 år siden en mand der skrev, “this started when we let them in the universities” Dengang mente jeg han overdrev, i dag forstår jeg at han har ret. Vi burde genindføre æresmord og gøre kvinder til mænds ejendom.
    “Nature intended women to be over slaves They are our property” Napoleon Bonaparte
    Og det kan bevises videnskabeligt.

    Svar
  51. Af Anders Munch

    -

    “Og så bør vi jo også huske på at når sexisme og sex-chikane udøves af europæiske mænd, så er den altid særlig infam og modbydelig.. Hvis den derimod udøves af mænd fra Afrika eller Pakistan eller Saudi-arabien, så er det jo noget HELT, HELT ANDET” Bent

    Bent, det er kun fordi dig og andre mænd undskylder for det. Islam undskylder ikke for det, derfor underkaster kvinder sig Islam. Hvis danske mænd stoppede med at behandle kvinder som ligemænd, og startede med at behandle kvinder som de umodne, manipulerende tæver de egentlig er, så ville danske kvinder bare acceptere det. Nej siger du? Hvofor accepterer de det så med Islam? hmmmm? Kvinder er skabt til manipulation og underkastelse, lige nu tvinger danske mænd dem ikke til underkastelse(fordi det kræver vold), derfor manipulerer de på livet løs. Det er deres natur.

    Svar
  52. Af javier Martinez

    -

    Christian, Ole og Bent er alle tossen Pre.ben!

    Så er spørgsmålet, er det religion, eller er det livet og eller genetikken der har gjort ham til denne?

    Svar
  53. Af Anders Munch

    -

    Jeg vil gerne pointere, at Anna Libak virker som en rigtig sød pige med hjertet på det rette sted. Hver gang jeg kigger på hendes billede ser jeg en kvinde med lcc/low cock count. Du må undskylde hvis jeg skriver nogle lidt hårde ting på din blog, intet personligt, sandheden skal bare ud.

    Svar
  54. Af bent ole vesterbo hansen

    -

    Munch, har du virkelig ikke observeret at der var ironi i mit indlæg? Jeg undskylder da ikke de feminister, rødstrømper og pladderhumanister (og feminiserede mænd) der arbejder på at ruinere og ødelægge Danmark.

    Svar
  55. Af bent ole vesterbo hansen

    -

    SKATs kollaps, postvæsnets kollaps, retsvæsnets kollaps, velfærdsstatens begyndende kollaps og hele Danmarks mulige kollaps, kan man nu læse om hos 180grader, snapha og den korte avis.

    Svar
  56. Af ib Olsen

    -

    Mon ikke det er både forvirring, uvidenhed, drikkeri, medicin og genetik der har fået JM (der tidligere hed sø ren sø rensen) til at blive konvertit og medlem af enhedslisten?

    Svar
  57. Af Niels Thomsen

    -

    Urias posten afslører nu at vi i årevis er blevet fyldt med løgn om jelveds højt elskede konventioner. Se også 180g og snapha.

    Svar
  58. Af R. Harald Kristiansen

    -

    Munch
    Nu er en kvinde blevet konstitueret som direktør i Skat. Hvad gør du nu? Tidligere skattedirektør, den stakkel, lod godt 12 milliarder glide ud af det danske skattesystem. Det var flot klaret. Han er nu sendt hjem. Inden han blev fyret nåede han at smide de fleste af sine underordnede ud.

    Nu vil han få tid til at skrive her på bloggen, sammen med J. Martinez vores netspiller og Munch vores y berkromosomejer.

    Svar
  59. Af Per Bo Andersen

    -

    Anna Libak, du dejlige og smukke kvinde, skulle jeg en dag rende ind i dig, så skal jeg ikke glemme at give dig et klask bagi. Hvis der er noget jeg har misforstået, så må jeg være lovligt undskyldt.

    Svar
  60. Af bent rasmussen

    -

    Hos kat rine skjules igen og igen saglige, relevante og aktuelle indlæg. Og man kan spørge hvorfor denne forvoksede, forvirrede og uvidende teenager overhovedet er blevet tildelt en blog? Fordi man var sikker på at hun nok skulle holde debatterne nede på det lave niveau som tante B. ønsker….? (blot se hvordan støjsenderen og tågehornet ja vi er mar ti nez kan brede sig, mens utallige relevante indlæg spærres)

    Svar
  61. Af bent rasmussen

    -

    Man må undre sig over hvad der driver flertallet af journalister, siden de på selvdestruktiv vis støtter og propaganderer for radikal og kommunistisk politik samt islamisering. Er de hjernedøde, eller blot totalt hjernevaskede i skolerne, især journalistskolerne? For mange landes erfaringer viser jo at tåbelig og totalitær politik også kan ende i afmagt, fattigdom, elendighed og tidlig død i journalisternes rækker.

    Svar
  62. Af bent rasmussen

    -

    I årevis blev den nu fyrede skattechef advaret om hvad der foregik af svindel. Han foretog sig intet. Nu er han så blevet belønnet med 2.2 millioner kroner. Er nogle af de forsvundne 14 milliarder blevet overført til partier eller politikere?

    Svar
  63. Af bent rasmussen

    -

    Medierne med DR i spidsen, ævler løs om den rige, lykkelige, velfungerende og vidunderlige velfærdsstat. Er sandheden ikke nærmere at “demokratiet” siden 1990 har udviklet sig til en art vanvids- og rædselsregime overfor borgerne.

    Svar
  64. Af bent rasmussen

    -

    Måske det er mere rigtigt at sige at undergravningen, skandalerne og rædslerne startede i 1968-70. Dengang rødstrømper, kommunister og de radikale femi-fascister startede deres angreb på mændene, familierne og børnene. Angreb, løgnepropaganda, snigløbereri og bureaukratiske/juridiske overgreb og svinestreger som i de sidste 45 år har fremkaldt hundredtusindvis af skilsmisser og familietragedier. Og som oveni har skaffet os EU-fjernstyring, masse indvandring, islamisering, kæmpekriminalitet, terrortrusler, velfærdstab og nye sygdomme på halsen.

    Svar
  65. Af bent rasmussen

    -

    Hvorlænge varer det inden vælgerne vågner op, og FRAVÆLGER de partier der er radikale eller skabsradikale,, og FRAVÆLGER de politikere der har fyldt dem med falske og tomme løfter….

    Svar
  66. Af J. Hans en

    -

    Anna Libak.
    Som 17 år gammel kom undertegnede ud at sejle i et rederi som hedder ØK.
    Som maskinmesteraspirant.
    Maskinchefen var en ældre livsklog verdensmand.
    Som påtog sig opgaven med at forklare unge mennesker lidt om genvordighederne her i livet.

    Han forklarede os:
    Hvis du er sammen med en dame, så skal du behandle hende, som om hun er en luder.
    Hvis du er sammen med en luder, så skal du behandle hende, som om hun er en dame.
    Både damen og luderen vil elske dig for det.

    Havde maskinchefen ret Anna Libak?
    Han var ikke borgerlig må undertegnede indskyde.

    Svar
  67. Af Gert Hansen

    -

    J. Hansen:

    Det er vel tidens trend, at mange ting skal gøres mere komplicerede end nødvendigt.

    Jeg ved ikke om chiefen havde ret, men på een eller anden måde lyder det verdensklogt. Om den holder idag, er jeg dog ikke sikker på. Det kan vel kun en kvinde svare på, og dem er der ikke mange af her på bloggen.

    Svar
  68. Af javier Martinez

    -

    Jeg ved ikke om chiefen havde ret, men på een eller anden måde lyder det verdensklogt. Om den holder idag, er jeg dog ikke sikker på. Det kan vel kun en kvinde svare på, og dem er der ikke mange af her på bloggen.

    Enhver der kritiseret mantraet bliver uden tvivl beskyldt for at være rødstrømpe og feminist i denne avis! Her forlanges der kvindelig underdanighed over for manden, og kun de kvinder der kan fuldfører denne, kan få et job som journalist, blogger mv.

    Munch mener at alle kvinder “er født til, og ønsker at blive voldtaget”…Tør men spørger om denne er en decideret blå tanke, og om hvorvidt at kvinder der stemmer blåt ikke er alt for kloge? “sisters are doing it for themselves” sang Eurythmics…Og ja, det tør siges at det gør blå søstre….

    “til at blive konvertit og medlem af enhedslisten?” Pre.ben

    Alle burde konvertere til Enhedslisten..Helt enig! Hvorfor i alverden skulle vi alle konvertere til Sankt Hans som du ønsker dig? Jeg ser ingen fordel eller justists i den?

    Svar
  69. Af J. Hans en

    -

    AF GERT HANSEN – 28. AUGUST 2016 8:13

    Det ligger fyrre år tilbage.
    Meget er sket siden den gang.
    Jeg husker en tur i byen i Marseille.
    Undertegnede og en anden fik pludselig den skøre ide, at vi skulle i fremmedlegionen.
    Vi begav os op imod deres område.
    Men en matros som var tidligere fremmedlegionær havde lugtet lunten. Der var mange tidligere fremmedlegionærer på skibene dengang.
    Han fulgte efter os.
    Og standsede os uden for legionens hvervekontor.
    Han gav os nogle gevaldige øretæver.
    Og sagde:
    Nu drikker vi et par øl.
    Så går I tilbage til skibet og passer jeres uddannelse som maskinmester.
    Jeg er ham dybt taknemlig.

    Svar
  70. Af J. Ha nsen

    -

    AF GERT HANS EN – 28. AUGUST 2016 8:13

    Det ligger fyrre år tilbage.
    Meget er sket siden den gang.
    Jeg husker en tur i byen i Marseille.
    Undertegnede og en anden fik pludselig den skøre ide, at vi skulle i fremmedlegionen.
    Vi begav os op imod deres område.
    Men en matros som var tidligere fremmedlegionær havde lugtet lunten. Der var mange tidligere fremmedlegionærer på skibene dengang.
    Han fulgte efter os.
    Og standsede os uden for legionens hvervekontor.
    Han gav os nogle gevaldige øretæver.
    Og sagde:
    Nu drikker vi et par øl.
    Så går I tilbage til skibet og passer jeres uddannelse som maskinmester.
    Jeg er ham dybt taknemlig.

    Svar
  71. Af Anders Munch

    -

    “Munch mener at alle kvinder “er født til, og ønsker at blive voldtaget”…Tør men spørger om denne er en decideret blå tanke” Javier Martinez
    Det er en objektiv observation.
    https://www.rooshvforum.com/thread-45103.html

    “Nu er en kvinde blevet konstitueret som direktør i Skat. Hvad gør du nu? ” Gammel defekt fødemaskine
    Jeg ser dette samfunds forfald fortsætte.

    Svar
  72. Af Anders Munch

    -

    “Munch mener at alle kvinder “er født til, og ønsker at blive voldtaget”…Tør men spørger om denne er en decideret blå tanke” Javier Martinez
    En observation som kan forklares evolutionært.
    https://therationalmale.com/2011/10/03/war-brides/

    Er du klar over, at Danmark havde sin højeste fødselsrate nogensinde siden vi begyndte at måle den, fra 1940 til 1946?
    Hør her, det er en overlevelses mekanisme, de kvinder som i fortiden kæmpede imod de invaderende mænd, de blev slået ihjel, og fik derfor ikke givet deres gener videre. De kvinder som underkastede sig de invaderende, de fik børn og fik givet deres gener videre. Kvinder er skab til at blive voldtaget, fordi mænd voldtager. Det går hånd i hånd.

    Svar
  73. Af Anders Munch

    -

    Schopenhauer On Women
    “But women are by no means conscious of this leading principle in abstracto, they are only conscious of it in concreto, and have no other way of expressing it than in the manner in which they act when the opportunity arrives. So that their conscience does not trouble them so much as we imagine, for in the darkest depths of their hearts they are conscious that in violating their duty towards the individual they have all the better fulfilled it towards the species, whose claim upon them is infinitely greater”
    Rollo Tomassi
    “Evolution has largely selected-for human females with a capacity to form psychological schemas that preserve an ego-investment that would otherwise afflict them with debilitating anxiety, guilt, and the stresses that result from being continuously, consciously aware of their own behavioral incongruities. Evolution selects-for solipsistic women who are blissfully unaware of their solipsism.”

    Mange mænd forstår ikke det her, fordi deres gener ikke er gode nok til at være Alpha fucks.

    Svar
  74. Af Javier Martinez

    -

    “Nu er en kvinde blevet konstitueret som direktør i Skat.”

    Uden tvivl en blå liberalist kvinde af den siddende regering! Der bliver nok ikke ryddet op før en holger Danske ala “holger og konen” komme retur, eller en anstændig rød fra venstrefløjen tager over i skat..Under v bønderne og blå nymfer sejler det hele i egen interesser som vi er vidner til disse måneder…Meget gerne en rød feminist her…De er langt bedre end deres mandlige blå “machoister” modpart, mere anstændige, retfærdige, mindre egoistisk. Sidste er især en mandlig karakter nemlig.

    Du må spørge nogle af kvinderne om din voldtægts ide holder vand…Mit bud er nej, det gør den ikke..Er du en dømt voldtægtsforbryder Munch?

    Svar
  75. Af Anders Munch

    -

    “Du må spørge nogle af kvinderne om din voldtægts ide holder vand…Mit bud er nej, det gør den ikke..Er du en dømt voldtægtsforbryder Munch?” Javier Martinez
    https://www.google.dk/#q=female+rape+fantasies
    Slå dig løs, google er din ven.
    “Er du en dømt voldtægtsforbryder Munch?” Javier Martinez
    Nej.
    Var din far voldelig mod din mor Javier?

    Svar
  76. Af Javier Martinez

    -

    v”Nej.”

    Manglende bevismateriale er ikke bevis på at beviset er falskt!
    Men da godt at høre at det hele kun er dine egne fantasier, og formentlig er blevet beholdt på det niveau..Lad os dog være positive nok, til at håbe på at således forholder det sig.

    Svar
  77. Af Gert Hansen

    -

    J. Hansen:

    Jeg har selv sejlet i ØK, og selvfølgelig også været i Marseilles, men det er ca. 50 år siden nu. Jeg har ikke selv været på vej i Fremmedlegionen, men fik senere en kollega der havde været dér. Han var noget af det mest ikke-krigeriske og lavmælte jeg nogensinde har oplevet, men havde været med i noget forfærdeligt noget i anden halvdel af 50-erne. Tja, det er mange år siden nu.

    Svar
  78. Af E. Larsen

    -

    Nej – venstrejournalistiske-kulturberiger Juul-H.
    Men vi jyder er trætte af dig& kjøvenhavnere der tror – og desværre styrer mange ting, som de intet forstand har på. Tænk, tænk, hvis DK var uden Christania, Nørrebro og Kjøvenhavnstrup. Så Kunne det være at DK kunne blive DK igen.
    Godt man ikke bor hos socialist-flertallet.

    Svar
  79. Af Javier Martinez

    -

    AF MARIA DUE – 26. AUGUST 2016 16:34
    “Tom Hiddleston er velbygget og har haft roller, hvor han handler hurtigt, intelligent og kontant, han er også ridderlig og ridderen på den hvide hingst, og det kan vi borgerlige kvinder ikke stå for. ”

    Ja, tegne bogens størrelse, bicepsen´s størrelse, og ridderen til fri afbenyttelse og døråbning, er nok borgerlige kvinders målestok for den ideelle mand?

    “men det er mest et underklassesymptom, når danskere sparker nedad på kvinder.” Fru Due

    Eksistere der også tilkendegivet. Men ses mest i den borgerlige mand. Og ja, lad os følge din retorik og kalde ham overklassemennesket…Selvom det naturligvis er et underklasse menneske..

    ” da jeg som 18-årig, meget blid, velopdragen og uskyldig fik tildelt en mentor, som skulle undervise mig om aftenen i organisk kemi for vordende farmaceuter.”

    Vi ser det foran os…Den blonde tillærte i underdanighed…..Tak!

    “Er det helt gået af mode at forsvare sig med “vold”, bliver man i dag meldt til politiet? Kan nutidens piger ikke selv tage affære og hyler i stedet på Facebook?”

    Nok en korrekt konstatering at mænd er stærkere end kvinder fysisk, og at flere kvinder bliver misbrugt end mænd…Har da hørt om det modsatte, men foregår vist mestendels i overklassen med hjemmegående husmor der er blevet stærkere end mænd af at løfte kødgryder, rose arbejde i haven mv. ? Men må ærlig indrømme at fænomenet er mig selv ukendt..

    Svar
  80. Af Benny B

    -

    Begræns gyllesprederen til tre indlæg pr. tråd.
    Der er ingen, der gider at læse denne debattråd igennem, når halvdelen af indholdet er det rene gylle, fra en og samme person.

    Svar
  81. Af Javier Martinez

    -

    Men Benny B, du har brugt din kvote så? Folk som dig der aldrig skriver angående et emne, men kun personangreb, burde naturligvis totalt frasorteres fra debatten…Enig?

    Svar
  82. Af Javier Martinez

    -

    “Er det helt gået af mode at forsvare sig med “vold”, bliver man i dag meldt til politiet? Kan nutidens piger ikke selv tage affære og hyler i stedet på Facebook?” Fru Due

    Kvinder leder dog i parforholdet mht. psykisk vold… 🙂 Denne forsvarsmekanisme naturligvis udviklet over evolutionen som et modsvar over for den fysiske stærkere mand. I dag er dette en yderst attraktiv dyd på arbejdspladsen..Se blot mht. ASH´s arbejde på det private? Den er bygget derpå.

    Derfor er jeg glad for at jeg er en mand som har fået både mandlige og kvindelige dyder..En stor fordel faktisk.

    Svar
  83. Af Jeppe Villadsen

    -

    Nu er Weekendavisen, danske ambassader og Berlingske Hus måske ikke netop de arbejdspladser, hvor der bliver uddelt flest klaps i numsen.

    Svar
  84. Af Javier Martinez

    -

    AF JEPPE VILLADSEN – 29. AUGUST 2016 22:55
    “Nu er Weekendavisen, danske ambassader og Berlingske Hus måske ikke netop de arbejdspladser, hvor der bliver uddelt flest klaps i numsen.”

    “Dream delivers us to dream, and there is no end to illusion. Life is like a train of moods like a string of beads, and, as we pass through them, they prove to be many-colored lenses which paint the world their own hue. . . . ”
    Ralph Waldo Emerson

    Tør man gætte på at også der hjælper det mht. undgå af klap i numsen at være chef, trods alt dog også?
    Men ja, det er nok ikke de værste borgerlige der blev journalist..Lidt samfundsinteresse må man gå udfra at de havde til at starte med?

    Svar
  85. Af Mikkel Høj-Larsen

    -

    Jeg er dybt overbevist om, at forskellen ikke ligger i hvor vidt man er højre- eller venstreorienteret, men i hvor vidt man arbejder i den private eller den offentlige sektor.

    Disse to hænger selvfølgelig sammen, da flere borgerlige arbejder inde for den private sektor og visa versa. Men der er stor forskel på hvor vidt man sætter skillelinjen ved, at det er pga. ens politiske overbevisning eller hvor vidt hvilken sektor man arbejder i. At sexchikane er mere udbredt blandt de venstreorienterede skyldes altså måske ikke, at borgerlige ikke opdager det og lægger mærke til det, men at borgerlige overordnet tager mere hyppigt arbejde i den private sektor.

    Min overbevisning er at der i den private sektor er mange retningslinjer, og til dels et “professionelt” arbejdsliv. Karrieremenneskene går ind i den private sektor, hvorimod dem der arbejder for overleve, egentlig bare vil have faste arbejdstider med en fast månedsløn, uden nogen forventning om at rykke op i hverken løn eller rykke op i hierarkiet, går ind i den offentlige sektor. Altså er disse arbejdspladser mere afslappede, såvel som menneskene der opsøger disse jobs ikke vægter deres job lige så højt som folk i den private sektor, og har mere tid til “sjov og spas”, som der til tider kan tolkes som sexchikane og til tider tolkes som en intern joke blandt to arbejdere.

    Min overbevisning er altså hvis man kiggede på sammenhængen imellem statistikker om sexchikane i den private og den offentlige sektor, og sammenlignede det med statistikker om sexchikane i forhold til deres politiske overbevisning ville man kunne se en sammenhæng. Men at skyde skylden på ens politiske overbevisning synes jeg er misvisende. Det ville være som at beskylde voldtægt på en bestemt race, religion eller politisk overbevisning, hvilket heller ikke er passende. Her ved at opsætte fokus på hvilken samfundsinstitution menneske arbejder i, i stedet for at beskylde en overbevisning, opstiller man altså et samfundsproblem der kan tages hånd om.

    Svar

Skriv kommentar

Kun fornavn og efternavn bliver vist i forbindelse med kommentaren. Dog skal alle felter med * (stjerne) udfyldes

Læs vilkår for kommentarer og debat på Berlingske Tidendes websites

RETNINGSLINJER

Berlingske ønsker at sikre, at debatten på b.dk føres i en ordentlig tone, som gør det inspirerende og udfordrende for alle at bidrage og deltage. Vi efterlyser gerne klare, skarpe, holdningsmæssige stærke indlæg med stor bredde og mangfoldighed og kritisk blik på sagen. Men vi accepterer ikke indlæg, som er åbenlyst injurierende, racistiske, personligt nedgørende. Sådanne indlæg vil fremover blive slettet. Det samme gælder indlæg, der ikke er forsynet med fuldt og korrekt navn på afsenderen, men som indeholder forkortede navne, opdigtede eller falske navne.

Vi opfordrer samtidig alle debattører til at gøre redaktionen opmærksom på indlæg, som ikke overholder disse retningslinjer.

Redaktionen

Yderligere info